Inlägg från: Lilly2015 |Visa alla inlägg
  • Lilly2015

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Jag har också precis plussat. Är helt skakig! Tredje försöket på första barnet. BF enligt Natural cycles är 5 mars. Känns helt sjukt! Jag mår nästan som vanligt. Lite tröttare och lite lätt sjukkänsla i kroppen. Jag har varit gravid en gång för ett par år sedan (gjorde abort) och då hade jag mycket mer symptom. Men minns iofs inte om de kom så tidigt eftersom jag var ung och hade noll koll på min cykel då. Känns ändå lite olustigt att ha lite symptom nu om jag jämför med då. Men försöker vara positiv. :) nu ska jag låta det här smälta och hålla tummarna!

• Lilly2015

Har ni ringt barnmorskan? Jag vill inte ringa för tidigt men det är ju ändå semestertider och jag vill gärna få en tid om några veckor. Hur tänker ni?

• Lilly2015

Då kanske jag också ringer idag. Jag försökte boka ett tidigt privat ultraljud igår men blev i princip hånad. Jag har väldigt kort cykel och hade min senaste mens 1 juni. Personen som svarade sa typ ?lilla gumman du kan ju bara få en försenad mens eller missfall, det är jättevanligt?. Blev så arg och ledsen så där tänker jag inte göra ultraljud i alla fall!

• Lilly2015
    jenniferrunder skrev 2018-06-27 01:29:10 följande:

Jag plussade igår! 24 år och första barnet. Herregud kan fortfarande inte smälta att det är sant. Känns som att testen visar fel haha. Enligt Preglife är jag i vecka 4 och beräknad bf 9/3.

Det som jag känner mig mest orolig över över just nu är att mensen ska komma iallafall (då den egentligen är beräknad på lördag...)

Symtom just nu är ömma och svullna bröst, ont i livmodern, rinniga flytningar och extrem trötthet.

Hur mår ni?

Vad roligt, grattis!

Jag är beräknad 5 mars. Känner mig lite orolig men inte så mycket egentligen. Det känns mer bara overkligt. Har mycket på jobbet också så hinner inte riktigt fundera. Vilket kanske är lika bra så här tidigt :)

Jag är tröttare än tröttast. Har somnat 19 två dagar i rad nu... ont i magen emellanåt och typ gasig i magen. Väldigt irriterande. Jag mår illa på eftermiddagen också. Men inte så farligt än. Jag har varit gravid en gång tidigare, gjorde abort, och då började ett brutalt illamående i vecka åtta. Alltså, jag var sängliggande. Hoppas verkligen att jag slipper det den här gången!
  • Lilly2015
    Miktor skrev 2018-06-28 09:03:13 följande:

En orolig fundering. Är på bim+3 idag och plussade på bim-1, har haft temp på runt 36.7 hela tiden och imorse låg den på 36.44 och det kom en liten blödning. Är det kört då tror ni? :/

Min temp gick också ner till 36.44 på BIM+4 men jag fick ingen blödning iofs. Och jag ligger runt 36.6 nu igen. Håller tummarna att det bara var en liten dipp!
  • Lilly2015
    Sisterofthesun skrev 2018-06-28 15:52:13 följande:

Jag har inte haft molvärk på flera dagar nu. Känns jobbigt fast att jag vet att det inte behöver vara hela tiden. Hur har ni det?

Tycker att det går upp och ner. Men har inte alls haft mycket hittills!
  • Lilly2015
    josefyyyn skrev 2018-06-28 16:19:58 följande:

Det var som jag trodde och hoppades, känner mig helt överlycklig. Men också orolig, nu har man något att förlora.. haft tre missfall tidigare men hoppas verkligen att denna graviditeten går vägen. Ska överraska min man med testet ikväll. Han kommer bli så glad. Håller tummarna för oss alla! Angående molvärk så känner jag mer vissa dagar och andra mindre, har för mig när jag väntade dottern att det gick i perioder :)

Grattis :)
  • Lilly2015
    YKY skrev 2018-06-30 07:27:20 följande:

Jag är gravid efter vår första IVF, jag och min sambo har försökt i två år. Jag är 29 och bor i Göteborg.

Jag fick positivt midsommarhelgen, i aöndags. Känns fortfarande helt overkligt. Jag har varit jätteorolig för stegringen, men idag fick jag klart starkare än något test jag tagit under veckan. Nu ska jag släppa det och sluta testa.

Bf den 1 mars 2019, är i vecka 5+1 idag. Vi är försiktigt hoppfulla!

Vad roligt, grattis :)
  • Lilly2015

Hur gör ni de här tidiga veckorna för att låta dem gå? Jag är inte särskilt orolig, men vill mest bara se om det ligger någon därinne och kunna berätta för våra familjer. Så segt att vänta, inte min starka sida :)

• Lilly2015
    Sisterofthesun skrev 2018-06-30 08:00:49 följande:

Bra fråga, verkligen jobbigt de första veckorna innan man ens varit på ultraljud. Jag försöker leva som vanligt (lättare sagt än gjort) ibland glömmer jag bort att jag är gravid eftersom att jag inte känner av det än, men när det väl slår mig så blir jag orolig direkt, har svårt att ens förstå att jag är gravid igen.

Jag antar att det bästa tipset är att hitta på roliga saker och sysselsätta sig så gått det går :)

Ja är man sysselsatt så går ju tiden fortare. Tur att det snart är semester, då brukar ju tiden springa iväg :)
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019