Inlägg från: jenniferrunder |Visa alla inlägg
  • jenniferrunder

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Jag plussade igår! 24 år och första barnet. Herregud kan fortfarande inte smälta att det är sant. Känns som att testen visar fel haha. Enligt Preglife är jag i vecka 4 och beräknad bf 9/3.

Det som jag känner mig mest orolig över över just nu är att mensen ska komma iallafall (då den egentligen är beräknad på lördag...)

Symtom just nu är ömma och svullna bröst, ont i livmodern, rinniga flytningar och extrem trötthet.

Hur mår ni?
  • jenniferrunder

Är så brutalt orolig här nu... är i vecka 4 och plussade för några dagar sedan och haft ?mensvärk? sen dess. Men nu den senaste timman känns det som att mensvärken blev lite starkare... Hela tiden tänkt att det är livmodern som växer. Jag och sambon hade sex förut och nu när jag gick på toaletten så kom det en ljusrosa flytning följt av små bruna klumpar/prickar... vadå kan dessa betyda? Någon annan som upplever lika dant?

• jenniferrunder
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 08:02:14 följande:

"Mensvärken" kan ju bara vara växtvärk. Blödningen skulle kunna vara slemhinnorna som är extra känsliga vid en graviditet. Jag hoppas på det <3

Ja jag hoppas att det bara är slemhinnorna... nu när jag va på toa fanns inget spår av blod alls! Hoppas det bara var någon engångsgrej... tack <3
  • jenniferrunder

Nu vågar jag tro det på riktigt wiiii!!! Va och skrev in mig hos barnmorskan igår! Vecka 4 (3+6). Någon annan som varit på MVC än?
  • jenniferrunder
    Sisterofthesun skrev 2018-06-30 17:55:06 följande:

Vilka symptom har ni?

Jag känner mig lite orolig för att jag inte har så mycket symptom. Ömma bröst, vattniga flytningar och höjd temp bara. Har inte haft någon molvärk, knappt sen plusset.

Jag är i vecka 4 (v5 imorgon) och har ömma bröst, ont i magen, vattniga flytningar, extrem trötthet och illamående. Spydde igår morse av kaffet... Blir lite nervös ibland för att jag har lite för ont i magen för att vara ?normalt?... vilken vecka är du i?
  • jenniferrunder
    Meej skrev 2018-06-30 17:52:09 följande:

Äntligen hemma och ett ordentligt test! Känns väldigt bra!

Jenniferrunder - jag har inte ens ringt barnmorskan än..! Ska göra det på måndag tänkte jag. Gick det bra för dig?

Ja det gick bra! Hon ställde bara massa hälso-frågor som typ rökning, tobak, alkohol, längd och vikt osv... sen fick jag massa broschyrer om graviditet och info om olika undersökningar typ KUB, TUL osv. 13 augusti ska jag dit igen och så kommer dom ta alla olika prover och mer kontroller.
  • jenniferrunder
    Sisterofthesun skrev 2018-06-30 18:17:14 följande:

Jag hade också mycket molvärk när jag väntade dottern, därför jag blir lite orolig. Jag är i vecka 6 imorgon.

Okej! Detta är första graviditeten för mig så har inget att jämföra med direkt :(
  • jenniferrunder

Usch idag började jag blöda... blod-blandade flytningar och väldigt ont i magen vissa gånger under dagen... känns oxå som att mina grav-symtom förvunnit...

Nu känns det mer som vanlig jävla mensvärk men blöder inte alls lika mycket... heller inga klumpar än så länge...

Tror ni det kan vara missfall på G? Låter väl tyvärr så...

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019