• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Rulla i djupet.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 16:13:11 följande:
    Och varifrån kommer då pirret i magen, tror du? Är det vad man åt till frukost, eller handlar det om en "oförklarlig" kemi, eller kan det vara så att kvinnors pirr uppstår p.g.a. status, makt och pengar (som forskningen entydigt visar).
    Jag har en vän vars mormor brukade säga när hon talade om sina ungdomskärlekar.
    "Jag trodde jag var kär, men jag var bara kåt."

Pirret är kåthet, det gäller att skilja på kåthet och kärlek.
    Är man kåt kan man sätta på en man.
    Försöker man däremot bygga en relation på pirr då gräver man sin egen grop.
    När det gäller relationer är det hjärnan som man ska lyssna på, inte sitt underliv. 
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Rulla i djupet.) skrev 2018-02-23 17:26:34 följande:

Läs vad jag skriver, kvinnors livskvalite försämras i ett äktenskap.

Kvinnor har allt att vinna på att inte ingå i ett äktenskap. 

Trams! Du pratar mot bättre vetande vilket också visades ovan.
  • Anonym (Rulla i djupet.)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 17:34:41 följande:
    Trams! Du pratar mot bättre vetande vilket också visades ovan.
    Nej,det visades inte alls, försök förstå dina egna källor.
    Som anonym g skriver att må bra är inte samma sak som att leva längst.
    Du kan förstås avfärda forskning som inte passar din agenda som trams om du vill.
    Det enda det medför är att du framstår som ignorant. 
    Det är ditt problem. 
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Rulla i djupet.) skrev 2018-02-23 17:38:23 följande:

Nej,det visades inte alls,;

Jo, det visades och är den enda fakta som postats i ämnet. Om du nu vill att man ska ta dig på allvar så får du länka till något som säger motsatsen. Ditt ord är i sammanhanget irrelevant när livslängden så markant är bättre för gifta, vilket visades.
  • Anonym (My)

]jrockyracoon skrev 2018-02-23 15:18:53 följande:[/quote-nick]Forskningen visar att den viktigaste faktor som kvinnor skattar när det gäller män handlar om pengar och status.

Så om vi säger att du fick välja mellan din nuvarande man, och en rik rockstjärna eller kändis precis innan ni blev tillsammans så undrar jag då vad du skulle ha valt? Och du behöver vara ärlig i ditt svar.

Du kan inte jämföra med att lämna din man nu för en rockstjärna, för då har ni ju knutit så hårda band till varandra att det inte blir fair game. Det behöver vara en situation där du får välja mellan två partners som du har ungefär samma relationsstatus till, varav den ena är rik och rockstjärna, och den andra inte. [/quote]

Ok jag tänker. Om det var en känd rockstjärna skulle jag nog dragit mej undan just pga det. En kille som är på långa turnéer, jobbar sent, frestas av groupies och en kultur med mycket alkohol o droger är inget för mej. Det skulle inneburit att mitt arbete och mitt liv skulle kommit i andra hand i vårt förhållande.

Däremot en rockmusiker med musiken som hobby hade legat bra till eftersom jag gillar musik och det är onekligen grymt sexigt med elgitarrsolo. Typ om han är sådär fingerfärdig och fantasifull, vad kan han då göra i sängen...? Men det är en helhet, det hänger på många saker. Jag hade några olika på g den där perioden men avgörandet var att jag kände mej så hemma med honom som nu är min man. Lika barn leka bäst, kanske. Om jag ännu inte träffat min man hade jag ev legat med rockstjärnan en gång. Fast jag kommer inte på någon rockstjärna på rak arm som jag skulle bli sugen på. Basisten i Muse kanske? *funderar *. Nä det skulle kännas lite trist att vara en i en lång rad. Det är himla hypotetiskt.

Däremot om jag skulle välja mellan en normalt problemfri man med jobb, utbildning och en liten bostadsrätt vs en kille med alkoholproblem, betalningsanmärkning och sms- låneskulder som bodde hos sin mor och var arbetslös, då valde jag killen som inte medförde problem i stora lass.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 17:42:07 följande:

Jo, det visades och är den enda fakta som postats i ämnet. Om du nu vill att man ska ta dig på allvar så får du länka till något som säger motsatsen. Ditt ord är i sammanhanget irrelevant när livslängden så markant är bättre för gifta, vilket visades.

Inte bara livslängden är betydligt bättre för gifta.

"Married people ? and those living together as a couple ? were found to be more satisfied with their lives than singles, even beyond the honeymoon period and into old age."

metro.co.uk/2017/12/22/study-shows-that-married-people-are-more-satisfied-with-life-than-the-rest-of-us-7179380/
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 12:44:31 följande:
    Det är därför lämpligt att göra annat ordval än snäll.
    Varför det, om nu snäll är en av de egenskaper man efterfrågar? Snäll, trevlig, social, intressant och så vidare.

Det är du som perverterar ordet genom att likställa snäll med menlös, tråkig och socialt handikappad.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • jrockyracoon

Anonym (g) skrev 2018-02-23 15:29:29 följande:
    Det är nog bäst att du anger en källa till den "forskningen" om du ska komma med såna påståenden.

Av alla kvinnor jag någonsin mött är det ingen som valt sin livspartner på grund av pengar eller status. De har tvärtom valt någon vars liv och levnadsnivå passar ihop med deras egen.
    Jag vet inte vilken typ av forskning du önskar, men här är några tidningsartiklar i ämnet:

www.newshub.co.nz/home/world/2018/01/women-are-more-attracted-to-rich-men-scientists.html

www.dailymail.co.uk/news/article-5238247/Women-really-fancy-rich-men-more.html

Människor är knappast medvetna om vilka kriterier de väljer utifrån. Den här tendensen att välja välbärgade män är inget medvetet val, utan ett primitivt val som individen själv inte tänker på eller vet om. Det syns ju bra i t.ex. experiment där man visar bilder på män och först när kvinnan får veta att en man är välbärgad höjs attraktionen för just den mannen jämfört med de kvinnnor som inte får veta att mannen har pengar.
  • jrockyracoon
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 16:38:39 följande:
    Du förutsätter (felaktigt) att "stormrik, framgångsrik och känd" är eftersträvansvärda egenskaper hos en partner. För egen del hade det legat en potentiell partner i fatet att vara det. Och så är det nog för de flesta, man vill ha någon som man kan leva sitt liv ihop med (nu förutsätter jag att vi fortfarande pratar om partners för att ha en relation med). För de flesta hade det snabbt gått att inse att kändisskap är något negativt för en relation. Och att det i vårt jämställda samhälle inte är så att en partners framgång höjer ens egen status.
    Man kan ju sitta själv och spekulera hur man tror eller tycker att verkligheten är beskaffad när det gäller om attraktionen för män ökar med männens ekonomiska resurser.

Men jag föredrar att luta mina åsikter på forskning i denna fråga. Så om du ger mig några forskningsresultat för din tes, kommer jag att ändra åsikt om jag tycker studierna är välgjorda. Tills vidare tror jag på de studier som gjorts som visar motsatsen till vad du säger.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?