• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • jrockyracoon
    Anonym (.) skrev 2018-02-22 22:25:56 följande:
    Osaklig och irrelevant? Det var ju DU som själv gjorde din egen person till en sakfråga. Högst relevant i den diskussionen du förde.
    Det är inte relevant vad du ev. tror om mig, och ej heller relevant om tjejerna var intresserad av mig eller inte.

Det är osakligt för det tillförde ingenting till debatten och jag ser det väl mer som att du försökte vara vitsig utan att vara det.

Min person var inblandad i exemplet, men mitt exempel handlade om en person utan moraliska skrupler som får fördelar hos kvinnor p.g.a av sitt skrupellösa beteende. Att det var just jag som var inblandad är ointressant för poängen, det skulle vara lika intressant om det vore vilken annan man som helst.
  • Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 22:37:48 följande:

På vilket sätt menar du att mitt exempel inte belyser det som frågeställaren eftersökte - d.v.s. exempel på elaka saker som män kan göra för att locka till sig kvinnor? 

Jag tror inte på att vara elak mot kvinnor av moraliska orsaker. Jag tycker det är förkastligt. Däremot tror jag på att inte vara snäll (och med snäll menar jag då tillbakadragen, blyg, integåpåig, etc.) utan istället gärna lite fräck, lite mindre hänsynsfull och orädd och dominant. Använda kroppen, utstråla ledaregenskaper och lugn, gärna prata om sex, visa muskler och styrka, att kunna föra en ledig och obesvärad konversation, etc, etc.

Det jag kan säga säkert baserat på min egen erfarenhet är att ett sådant beteende tveklöst ökar chanserna till att attraktion uppstår jämfört med det snälla (definition, se samma som ovan) beteendet.

Gärna prata om sex? Har du missat att dagens kvinnor inte vill höra någonting som antyder något sexuellt, då är det metoo nästa. Hade inte du en fru/sambo sedan många år?
  • Anonym (D.D.)

Jracoon har rätt och kom med ett bra konkret exempel. Men vissa vill inte lyssna.

• Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 22:46:31 följande:

Det är inte relevant vad du ev. tror om mig, och ej heller relevant om tjejerna var intresserad av mig eller inte.

Det är osakligt för det tillförde ingenting till debatten och jag ser det väl mer som att du försökte vara vitsig utan att vara det.

Min person var inblandad i exemplet, men mitt exempel handlade om en person utan moraliska skrupler som får fördelar hos kvinnor p.g.a av sitt skrupellösa beteende. Att det var just jag som var inblandad är ointressant för poängen, det skulle vara lika intressant om det vore vilken annan man som helst.

Är det inte relevant om tjejerna var intresserade av dig? Vart ville du då komma med ditt exempel?

Om det hade varit en intressant man som din vän gjorde ner, och tjejerna trots den intressante mannens suveränitet och atttaktionskraft blev mer intresserad av den elake mannen istället, ja då hade du haft en poäng.
  • Anonym (My)

Men herregud jrockyracoon, du skriver kilometerlånga föreläsningar om hur saker är och hur kvinnor fungerar och vad vi gillar och vad vi väljer och varför. Jag känner inte igen mej i en enda rad.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (My) skrev 2018-02-22 22:56:20 följande:

Men herregud jrockyracoon, du skriver kilometerlånga föreläsningar om hur saker är och hur kvinnor fungerar och vad vi gillar och vad vi väljer och varför. Jag känner inte igen mej i en enda rad.

För att du inte förstår hur kvinnor funkar.
  • jrockyracoon
    Anonym (.) skrev 2018-02-22 22:49:39 följande:
    Gärna prata om sex? Har du missat att dagens kvinnor inte vill höra någonting som antyder något sexuellt, då är det metoo nästa. Hade inte du en fru/sambo sedan många år?
    Jag brukar ibland formulera det såhär. Du (som man) behöver visa att du är en sexuell varelse. Det kan man göra på flera olika sätt. Att t.ex. skämta om sex i rätt läge, tror jag är fruktsamt ur den aspekten.

Jag har en fru, men det betyder inte att jag inte kan få ha en åsikt i frågan.

Jag tror inte att raggningsteknik är något som åldras. Trots ny teknik, så tror jag att raggningsteknikens fundament, när vi pratar öga mot öga, är relativt orubbliga.
  • jrockyracoon
    Anonym (.) skrev 2018-02-22 22:56:17 följande:
    Är det inte relevant om tjejerna var intresserade av dig? Vart ville du då komma med ditt exempel?

Om det hade varit en intressant man som din vän gjorde ner, och tjejerna trots den intressante mannens suveränitet och atttaktionskraft blev mer intresserad av den elake mannen istället, ja då hade du haft en poäng.
    Hade jag inte varit en konkurrent, hade nog inte min vän ansträngt sig så mycket för att röja mig ur vägen.

Men oavsett om jag var intressant eller inte intressant, så kvarstår faktum att det var ett exempel på en ganska ojuste metod för att förskaffa sig en fördel med kvinnor.

Och låt oss nu antaga att jag nu var väldigt ointressant för dessa kvinnor. Då kan vi bara använda vår fantasi och sätta dit en annan väldigt intressant man i mitt ställe, för då har vi ett annat konstruerat exempel som också belyser det jag ville få fram - dock ej taget från verkligheten. 
  • Anonym (My)

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-22 22:57:31 följande:[/quote-nick]För att du inte förstår hur kvinnor funkar.[/quote]

Inte ens jag som är kvinna förstår hur ALLA kvinnor funkar, vi är nämligen olika. Men jag förstår mej själv och blir så trött på alla mansplainers på fl som myndigt förklarar att alla kvinnor vill ha bad boys eller stor kuk eller pengar eller vad killen fått för sej och oavsett vad kvinnor svarar så vet han minsann hur det EGENTLIGEN är.

• jrockyracoon
    Anonym (My) skrev 2018-02-22 22:56:20 följande:

Mitt syfte är inte att fånga samtliga kvinnors beteende. Jag beskriver min subjektiva åsikt om hur kvinnor generellt sett beter sig. Den kan vara sann eller falsk, oavsett huruvida det stämmer in på dig personligen eller inte.

Du skulle behöva göra en kvantitativ studie för att bekräfta eller dementera detta, om vi pratar forskarspråk.

Men du är välkommen att rikta kritik, men helst mer specificerad sådan, så ger det mer intressanta diskussioner än bara rent svepande kritik.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?