• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 19:43:58 följande:

Nej, det är klart att det inte gör det. Däremot är det mänskligt att vilja att det inte ska löna sig men det gör det.

Precis som i fallet med karriären gynnas man av att sätta sina behov främst. Oavsett om det gäller att fånga kvinnor eller att få ett jobb. Det är en viktig orsak till varför de snälla männen faller. Helt enkelt eftersom de inte gör det.

Jag måste ju erkänna att jag inte förstår vad du menar. Vi säger att du sitter på den där middagsbjudningen och du inser att den söta kvinnan bredvid dig delar ditt intresse för rysk litteraturhistoria vilket väcker ditt intresse. Vad är det då som du gör som är snällt och som får kvinnan att bli ointresserad? På vilket sätt åsidosätter dubditt behov på ett snällt sätt och på vilket sätt får det kvinnan att tappa intresset?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 19:46:29 följande:

Jag skrev om de som inte låter sina egna behov gå före andras, vilket var vad du skrev.

Hur menar du likställer sina behov med andras?

Om du med det menar en hyffsat rättvis person som har förmåga att se andra och ge uppmärksamhet och uppskattning för vilka de är och deras behov så har jag extremt svårt att se att det generellt skulle uppfattas negativt av kvinnor (eller mön heller för den delen). Det är väl snarare sånt som uppskattas och beundras.

Det beror ju på situation. Om du bara ska attrahera en kvinna är det att sätta sina behov främst som gäller för att maximera sina chanser.

Om du däremot kör den stilen i ett äktenskap lär äktenskapet inte bli långvarigt. Antagligen slutar det i sängen på en yngre kvinna.

De som ser till bådas behov lär ha bäst möjligheter till en lång relation.

De män som inte ser sina egna behov kommer att bli lämnade om de nu hittar någon.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 19:52:39 följande:

Det beror ju på situation. Om du bara ska attrahera en kvinna är det att sätta sina behov främst som gäller för att maximera sina chanser.

Om du däremot kör den stilen i ett äktenskap lär äktenskapet inte bli långvarigt. Antagligen slutar det i sängen på en yngre kvinna.

De som ser till bådas behov lär ha bäst möjligheter till en lång relation.

De män som inte ser sina egna behov kommer att bli lämnade om de nu hittar någon.

Du menar att man för att lyckas i kärlek ska se till både sina egna och sin partners behov?

Och det tycker du är elakt och en anledning till att snälla män ska sluta vara snälla?
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 18:32:38 följande:
    Snarare att inte låta sina egna behov gå före andras.

Om nu 10 normala personer äter middag är det snällt att ge dig och alla ungefär 10 procent av taltiden. Om syftet är att attrahera en kvinna i sällskapet gör man klokast i att nonchalera de andras behov av att prata. Ta den taltid som maximerar sina chanser med kvinnan i fråga.
    Du menar på fullt allvar att nä man är på en middag så ska man innan middagen tänka efter om det finns någon singel som kan tänkas vara intresserad av annan singel och då låta bli att prata så att singeln ska få lite taltid
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 18:32:38 följande:
    Snarare att inte låta sina egna behov gå före andras.

Om nu 10 normala personer äter middag är det snällt att ge dig och alla ungefär 10 procent av taltiden. Om syftet är att attrahera en kvinna i sällskapet gör man klokast i att nonchalera de andras behov av att prata. Ta den taltid som maximerar sina chanser med kvinnan i fråga.
    Middagar med 10 normala personer brukar flyta på utan att man tilldelar var och en viss taltid eftersom man inte talar till alla varsin gång utan småpratar lite hur man tycker
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 19:54:42 följande:

Du menar att man för att lyckas i kärlek ska se till både sina egna och sin partners behov?

Och det tycker du är elakt och en anledning till att snälla män ska sluta vara snälla?

En man bör sätta sina behov före andras för att fånga kvinnor. Därefter på sikt kan de lugna ner sig och värdera kvinnans behov.

De snälla killarna faller eftersom de inte fötter dina behov först. De går svårt att attrahera kvinnor.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 19:59:13 följande:

Du menar på fullt allvar att nä man är på en middag så ska man innan middagen tänka efter om det finns någon singel som kan tänkas vara intresserad av annan singel och då låta bli att prata så att singeln ska få lite taltid

En snäll person värderar allas behov i sällskapet, ja.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 20:08:17 följande:

En man bör sätta sina behov före andras för att fånga kvinnor. Därefter på sikt kan de lugna ner sig och värdera kvinnans behov.

De snälla killarna faller eftersom de inte fötter dina behov först. De går svårt att attrahera kvinnor.

Kan du ge ett ett konkret exempel på nör man är snäll och därför sätter kvinnans behov först vilket gör att kvinnan finner en ointressant?

Du säger lite samma samma gång på gång, men du behöver vara mer konkret för att jag ska förstå vad du menar. Det där med att att man på en middagsbjudning både pratar själv och lyssnar på andra tex på vilket sätt gör det en ointressant för kvinnor. Och sätter man då egna eller andras behiv först? Jag antar att om man pratar med en annan människa har man också ett behov av att lyssna på henne eftersom man finner henne intressant. Är man då inte snäll eftersom man lyssnar för att man själv tycker det är intressant? Eller hur menar du?
  • Anonym (Conny)

Ok kvinnor vill inte dörrmattor, det kan jag absolut förstå.

Men man tycker ju att dörrmattor borde vara mer eftertraktade än dömda kända brottslingar som ofta får drösvis med kärleksbrev. 

Men det är klart, många av dem är ju karismatiska och charmiga och är ledartypen. Såsom Charles Manson och Helge Fossmo. Man skulle önska att attraktion samt moral, etik, och skötsamhet hörde ihop mer.

• Smecker
    Anonym (Conny) skrev 2018-02-20 20:30:15 följande:

Ok kvinnor vill inte dörrmattor, det kan jag absolut förstå.

Men man tycker ju att dörrmattor borde vara mer eftertraktade än dömda kända brottslingar som ofta får drösvis med kärleksbrev. 

Men det är klart, många av dem är ju karismatiska och charmiga och är ledartypen. Såsom Charles Manson och Helge Fossmo. Man skulle önska att attraktion samt moral, etik, och skötsamhet hörde ihop mer.

Tycker du att det är ett problem att en viss typ av kvinnor ratar dig och söker sig till Charles Manson istället? Jag hade snarare varit lättad.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?