Anonym (D.D.) skrev 2018-02-19 17:18:58 följande:
Så bra. Då kan vi enas om att den snälle killen ska bete sig som "den snälle" Persbrandt för att få kvinnor.
"Mikael Persbrandts memoarer har omgetts av spänning innan de kom ut. Är de nu sådant sprängstoff?
Nja. Han tar sig från förorten via balett, konst och jobb som taxichaufför och scenarbetare till teaterkonstens högborg: Dramaten. Det är svårt att läsa hans tid där utan #MeToo-glasögon och att han såg på Dramaten som ?den stora svarta vaginan?. Persbrandt talar också om manlig ?konstnärsmytologi?. Filmrollerna börjar trilla in och en medspelare är alltid försenad, bakfull och tilltufsad. Persbrandt tar det som en förebild. Han springer själv omkring naken under en inspelning, visar könet och tycker det är vansinnigt roligt.
Med åren blir han en vandrande skandalrubrik, ett kvällstidningsmonster: med ständiga otrohetsaffärer, knark och sprit. Han ljuger. Han hamnar ständigt på ?utskjutningsrampen? där han kämpar för att nå botten, drar i sig mängder av kokain och umgås med kriminella. Halva boken handlar om hans mörka sida, hans "svinerier"."
www.smp.se/kultur/skandalerna-dominerar-hos-persbrandt/
Vad är du ute efter?
Menar du att eftersom Persbrandt inte har svårt att träffa kvinnor trots det beteende du beskriver så innebär det att att man blir tråkig av att vara snäll?
Du tror inte att det kan finnas snällamänniskor som är imtressanta,, snälla människor som är tråkiga liksom opålitliga/elaka personer som är intressanta respektive ointressanta?
Du tror inte på människans komplexitet alls och förmåga att ha olika sidor, och att männismor kan kombinera egenskaper och beteende på olika sätt?
Det finns mäniskor som Persbrandt som enligt mediebilden (känner ej honom) är dryg, självgod, vild och opålitlig samt begåvad, charmig och kanske även godhjärtad. Det finns människor som är lugna, charmiga, pålitliga, godhjärtade och ch intressanta, charmiga och trevliga. Männsikor kommer imte i stereotypa paket, inte män och inte heller de kvinnor som eventuellt intresserar sig för dessa män.
Nej jag är ibte överens om att en man måste bete sig som Persbrandt för att träffa en kvinna. Jag menar att det finns oändligt massa andra sätt att bete sig på.
Ochnframför allt menar jag att man inte blir tråkig av att snäll.