• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 13:37:43 följande:

Jag vet inte hur jag uppfattas mer än som väldigt blyg. Och det är inte konstigt egentligen att tjejer inte attraherats av mig när jag närmat mig någon men jag har aldrig reflekterat över att jag kunde verka obehaglig när jag försöker prata med en tjej.

Du kan säkert verka på alla möjliga sätt, det beror på vemcsom ska uppfatta dig. Men du är modig som vågar närma dig. Jag är också väldigt blyg och jag är mer eller mindre rädd för andra. Skulle aldrig våga ta kontakt med en man som inte närmat sig mig först.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 13:45:11 följande:

Jag menar att det finns kvinnor som nöjer sig med en man de inte är attraherade av, eftersom dessa kvinnor vill leva i tvåsamhet.

Om de hade kunnat hade de valt en annan man men eftersom dessa kvinnor inte är tillräckligt bra på att attrahera män får de nöja sig med en man andra kvinnor inte vill ha.

Ja ok, och så tycker jag också att det verkar vara i många fall.Personligen har jag svårt att förstå det då lever jag hellre ensam.
  • Anonym (SBF)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-16 13:49:34 följande:

Du kan säkert verka på alla möjliga sätt, det beror på vemcsom ska uppfatta dig. Men du är modig som vågar närma dig. Jag är också väldigt blyg och jag är mer eller mindre rädd för andra. Skulle aldrig våga ta kontakt med en man som inte närmat sig mig först.

Jag har ju inget val. Om jag ska ha chansen att hitta en tjej någon gång måste jag övervinna min rädsla för ingen närmar sig mig. Men om jag upplevs som obehaglig kanske jag får tänka om för jag vill inte alls att någon ska känna obehag av mig. Nu blev det svårt.
  • Pentra

Jag föll för en sådan man. Tyvärr så tog det 3.5 år för mig att fatta att han på riktigt var intresserad av mig, och han inte bara allmänt var en varm och trevlig person. Så, jag är verkligen glad att han hade tålamodet att fortsätta sina små inviter, för han är en underbar guldkant i min tillvaro. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 13:45:11 följande:
    Jag menar att det finns kvinnor som nöjer sig med en man de inte är attraherade av, eftersom dessa kvinnor vill leva i tvåsamhet.

Om de hade kunnat hade de valt en annan man men eftersom dessa kvinnor inte är tillräckligt bra på att attrahera män får de nöja sig med en man andra kvinnor inte vill ha.
    Finns nog oerhört få som väljer att leva med någon de inte attraheras av för vad skulle vara positivt att dela bostad och säng med någon man inte känner attraktion för när man om för att inte vara ensam efter jobbet kan dela bostad med en vän istället.
    Att fattiga kvinnor från länder väljer att leva med män som kan försörja dem och deras familjer är inte att välja i brist på annat utan av ren överlevnadsstrategi för sig själva och för familjen r ju tom. i en massa kulturer att barnen ska ta hand om och försörja sina föräldrar 
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 13:37:43 följande:

Jag vet inte hur jag uppfattas mer än som väldigt blyg. Och det är inte konstigt egentligen att tjejer inte attraherats av mig när jag närmat mig någon men jag har aldrig reflekterat över att jag kunde verka obehaglig när jag försöker prata med en tjej.

Kvinnor kan tycka att du är obehaglig om du inte har känsla för vad som är lämpligt beteende. Exempelvis du har för lite ögonkontakt, eller t.o.m. för mycket. Du är inte avslappnad i kropp och ansikte. Du berättar inget om dig själv och visar inte hur du mår.

Jag förstår precis vilka män Mella pratar om.
  • Anonym (SBF)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 13:54:55 följande:

Kvinnor kan tycka att du är obehaglig om du inte har känsla för vad som är lämpligt beteende. Exempelvis du har för lite ögonkontakt, eller t.o.m. för mycket. Du är inte avslappnad i kropp och ansikte. Du berättar inget om dig själv och visar inte hur du mår.

Jag förstår precis vilka män Mella pratar om.

Så vad bör jag göra då? Jag vet inte hur kvinnorna uppfattar mig och har inga vänner som kan ge mig tips. Ska jag låta bli att närma mig någon?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 13:53:41 följande:

Jag har ju inget val. Om jag ska ha chansen att hitta en tjej någon gång måste jag övervinna min rädsla för ingen närmar sig mig. Men om jag upplevs som obehaglig kanske jag får tänka om för jag vill inte alls att någon ska känna obehag av mig. Nu blev det svårt.

Ska du tänka om för att du läst det här? Det är ju inte säkert att du passar in helt i det som menas. Och tjejerna du konraktar kanske inte uppfattar dig så. Och om det är så, då är det upp till dom att avvisa dig.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 13:53:41 följande:

Och du är ändå modig det finns de som inte hade vågar även om de förblir ensamma.
  • Anonym (SBF)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-16 14:05:07 följande:

Ska du tänka om för att du läst det här? Det är ju inte säkert att du passar in helt i det som menas. Och tjejerna du konraktar kanske inte uppfattar dig så. Och om det är så, då är det upp till dom att avvisa dig.

Avvisar mig gör de alltid men jag vill inte framstå som obehaglig om jag närmar mig en tjej.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?