• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 19:36:54 följande:

Det är inget du kan bestämma över eftersom snällhet är en indikation på lågt självförtroende. Är du snäll är det en hint till kvinnors instinkter att du saknar självförtroende. Det är också därför som det är så effektivt att vara orädd och säker. Det är en indikation till kvinnors instinkter att du har gott självförtroende.

Ja det kan jag väl bestämma lika väl som du. Ingen av oss är väl allenarådande över ords betydelse eller människors agerande.

Min uppfattning är att genuint snälla människor ofta har ett gott självförtroemde och fram för allt god självkänsla. Att vara snäll är inte ett tecken på dåligt självförtroende. Ofta krävs det gott självförtroende att agera godhjärtat mot andra på ett sätt som betYder något.
  • Anonym (Hanna)

Förresten var du väl själv inne på D.D att man inte var snäll om man inte bjöd inbrottstjuvar på kaffe. Och är det din definition av snäll lär det krävas både självförtroende och mod för att vara snäll. De flesra vågar inte ta intitativ till att bjuda inbrottstjuvar att stanna och ställa sig att brygga kaffe. Så din egen definition av snällhet kräver en hel del.

• Anonym (Inga badboys)

Nyspråk i sann orwellsk anda, på min ära. Snäll betyder tydligen allt från korkad och feg till socialt inkompetent - men det betyder inte längre Bamse, för han fångar bovar, och det är inte snällt.

Eftersom vi nu har konstaterat att begreppet snäll i denna tråd motsvarar alla negativa egenskaper och inga positiva, lämnar jag den här så kallade diskussionen och håller mig till folk som inte har behov av att omdefiniera ord efter sin egen konspirationsteoretiska agenda. 

• Anonym (Rookie)
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-14 19:59:15 följande:
    Snällhet p.g.a. feghet är ofta det,  dumsnäll är inte så attraktivt det heller men det finns ju alltid något mellan för snäll och taskig, man kan vara snäll som i inte taskig/elak i onödan.

Känner man sig tvungen att spela badboy för att tjejer ska bli intresserade så är det något som brister i personligheten så de inte blir intresserade eller så är man osäker i sig själv. badboy/macho är ofta en indikation på lågt självförtroende/låg självkänsla.
    Du verkar inte så kunnig inom detta. Badboys är ofta de som har högst självförtroende.
  • Anonym (Snällt, eller..?)
    Anonym (Rookie) skrev 2018-02-14 22:31:18 följande:

Du verkar inte så kunnig inom detta. Badboys är ofta de som har högst självförtroende.

De har högt självförtroende men extremt saboterad självkänsla så bad Boys är inte bättre än "snäll" man.

Inget av de är stabilt.
    Anonym (Carrera) skrev 2018-02-14 20:05:06 följande:

Du, jag kan kriga själv och har gjort så i hela mitt liv. Flera män har sagt att de inte skulle vilja ha mig till fiende.

Det kan också finnas en finess med att ha en partner som är mer diplomatisk och lite mjukare, olikheter kompletterar varandra.

Jag spelar huvudrollen i mitt liv, om andra kvinnor vill gömma sig bakom sin karl för att de inte kan stå raka på egen hand så får det stå för dem.

Oj du var på hugget!

Jag menade bara att jag vill inte ha en man som ligger vid mina fötter och skakar när något händer, vi står med varandra och är ett team.

Är jag inte med en man då klarar jag mig bra själv, men är jag med en man måste han kunna stå upp för mig, för sig, och för oss. Det tycker jag är fint.
    Anonym (Carrera) skrev 2018-02-14 20:05:06 följande:

Du, jag kan kriga själv och har gjort så i hela mitt liv. Flera män har sagt att de inte skulle vilja ha mig till fiende.

Det kan också finnas en finess med att ha en partner som är mer diplomatisk och lite mjukare, olikheter kompletterar varandra.

Jag spelar huvudrollen i mitt liv, om andra kvinnor vill gömma sig bakom sin karl för att de inte kan stå raka på egen hand så får det stå för dem.

Oj du var på hugget!

Jag menade bara att jag vill inte ha en man som ligger vid mina fötter och skakar när något händer, vi står med varandra och är ett team.

Är jag inte med en man då klarar jag mig bra själv, men är jag med en man måste han kunna stå upp för mig, för sig, och för oss. Det tycker jag är fint.
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 20:02:29 följande:

Handlar inte om att spela det ena eller andra, utan att använda rätt del av sin personlighet vid rätt tillfälle.

Nailed it

Som min man han kan låtsas vara invandrare och bryta ibland precis som jag låtsas vara turist eller 10 år yngre. Spela dum gör jag massa gånger, spela offer spela svår spela auktoritär spela med samhället och få sin vilja igenom. Ibland funkar det bra att spela snäll med, att vara lugn och trevlig, medan vissa gånger drar vi på masken av "agressiv farlig"

Man har olika roller och anpassar sig hela tiden.

Allt för varandra och det vi har!
    Youtoo52 skrev 2018-02-14 19:49:03 följande:

Mannen skall alltså 2018 sörja för båda sin egen och kvinnans trygghet? 

Förstår inte din fråga, var skrev jag något om att sörja?
    Youtoo52 skrev 2018-02-14 19:49:03 följande:

Mannen skall alltså 2018 sörja för båda sin egen och kvinnans trygghet? 

Förstår inte din fråga, var skrev jag något om att sörja?
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?