• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 16:53:16 följande:

Stig-Helmer är den snälle mannen personifierad. Han får bara något sött i filmens värld.

Kag minns också Stig-Helmer som ganska snäll.

Men Stig Helmer har också andra egenskaper som gör honom till den han är. Man behöver alltså inte alls vara lik honom för att vara snäll. Man kan vara det men man kan också ha en helt annan personlighet ch fortfarande vara snäll.

Man kan tex vara moderiktig och snäll, självständig och snäll, som ett par exempel.
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 17:12:09 följande:
    Förövrigt är det komiskt att jag och andra män ska behöva lära snälla män hur de skall vara för att attrahera kvinnor. Ni kvinnor hade ju kunnat berätta för dem själva istället för att komma med kommentarer som "jag vill ha en snäll man" trots att snällheten aldrig kommer att få dessa kvinnor på fall.
    Fast nu har vi konstaterat att det du räknar som snälla män är män med olika funktionsvariationer. Du menar alltså att du skall behöva lära män med funktionsvariationer hur de skall vara för att attrahera kvinnor? Det förutsätter ju att de kan överkomma sina funktionsvariationer, och att kvinnor är attraherade av män med funktionsvariationer.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Hanna)

Det kan du ju tycka men han är väldigt snäll.

Förövrigt är det komiskt att jag och andra män ska behöva lära snälla män hur de skall vara för att attrahera kvinnor. Ni kvinnor hade ju kunnat berätta för dem själva istället för att komma med kommentarer som "jag vill ha en snäll man" trots att snällheten aldrig kommer att få dessa kvinnor på fall.

Fast det är ju du som har en märklig definition av snäll.

Jag tror för övrigt ibte heller att snällheten är det första man intresserar sig för hos en ny människa - man måste ju lära känna honom innan man vet om han är snäll eller inte. Det syns ju inte utanpå. Så det är ju oftast andra egenskaper som får en intresserad, eller för all del att nån man känner beskriver en person som väldigt snäll - det kan också väcka nyfikenhet. Men snällhet är en viktig faktor dör många att fortsätta en relation. Eller framförallt är avsaknaden av snällhet en orsak att avsluta en relation. Oftast är det nog så att man utgår från att folk är snälla tills man får motsatsen bevisad. De flesta människor är ju trots allt ganska snälla.
  • Anonym (Snällt, eller..?)
    Smecker skrev 2018-02-14 18:10:13 följande:

Fast nu har vi konstaterat att det du räknar som snälla män är män med olika funktionsvariationer. Du menar alltså att du skall behöva lära män med funktionsvariationer hur de skall vara för att attrahera kvinnor? Det förutsätter ju att de kan överkomma sina funktionsvariationer, och att kvinnor är attraherade av män med funktionsvariationer.

Jag har försökt lära "snälla" män och det som händer är att vår relation blir en mor-son relation och dör ut.

Jag skrev högre upp: Läxa aldrig upp en snäll person om det är en partner till dig för det etsar fast din roll som mamma och när du fått den rollen kan du inte bli partner med honom det blir saboterat.

Att få en snäll man mer dominant

är som att göra en banan till en gurka, det blir inte naturligt, de smakar helt olika och innehåller helt lika saker, det här är föräldrarnas roll att göra, inte en partners.

Däremot är det enkelt att få en hård gurka till tsatziki, du bara hackar ner lite blandat med milda mjölkprodukter och wolla! (Att mjuka ner en dominant är inga problem detta sker automatiskt via löööve)
  • Anonym (anonym 2)
    Det kan du ju tycka men han är väldigt snäll.

Varför ska kvinnor på sin fritid ägna sig åt terapi och stödjande verksamhet för att lära folk hur man umgås social
    när kvinnor är ute för att ha det trevligt med de som redan är sociala och trevliga att umgås med
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-14 18:23:51 följande:

Varför ska kvinnor på sin fritid ägna sig åt terapi och stödjande verksamhet för att lära folk hur man umgås social

när kvinnor är ute för att ha det trevligt med de som redan är sociala och trevliga att umgås med

Frågan är varför kvinnor, likt i denna tråd ägnar sig åt stödjande verksamhet och terapi för "snälla män" men ljuger i terapin.

Sedan räcker inte vi attraktiva män till för alla kvinnor, så kvinnorna har all anledning att inte ljuga för män så att de fastnar i oattraktiva män träsket.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-14 18:15:21 följande:

Fast det är ju du som har en märklig definition av snäll.

Jag tror för övrigt ibte heller att snällheten är det första man intresserar sig för hos en ny människa - man måste ju lära känna honom innan man vet om han är snäll eller inte. Det syns ju inte utanpå. Så det är ju oftast andra egenskaper som får en intresserad

Ja, så är det. Fast det får inte de snälla männen veta. När de är snälla omöjliggör de sina chanser.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 18:43:18 följande:
    Frågan är varför kvinnor, likt i denna tråd ägnar sig åt stödjande verksamhet och terapi för "snälla män" men ljuger i terapin.

Sedan räcker inte vi attraktiva män till för alla kvinnor, så kvinnorna har all anledning att inte ljuga för män så att de fastnar i oattraktiva män träsket.
    Om de attraktiva männen inte räcker så väljer man knappast någon som man inte attraheras av för vad skulle syftet vara att umgås med någon man inte attraheras av när man istället kan umgås med sina vänner som man trivs med.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-14 18:53:06 följande:

Om de attraktiva männen inte räcker så väljer man knappast någon som man inte attraheras av för vad skulle syftet vara att umgås med någon man inte attraheras av när man istället kan umgås med sina vänner som man trivs med.

Den oattraktive mannen hade kunnat vara attraktiv med rätt vägledning. Det är inte så att våra personligheter är ristade i sten.
  • Anonym (Ja, det stämmer)

Snälla och försiktiga män sorterar jag snabbt bort. Vill ha självsäker attityd och status. Män med pengar och framgång. Män som andra kvinnor tittar på och drömmer om att få.

Män med lite muskler och tatueringar, då vänder jag mig om.

Sean Penn och Persbrandt-typen gillar jag.

Men snyggast är en ung Brad Pitt i Fight Club. Så rätt det kan bli!

Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?