• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-14 10:48:14 följande:

Jag känner två personer som har svårt för ögonkontakt ( båda är för övrigt kvinnor). Jag känner inte en enda man som inte kan ha vanlig ögonkontakt eller som pratar så entonigt att det är störande, eller inte pratar alls av rädsla. Jag har svårt att tro att detta är ett särskillt utbrett problem, även om det förstås är jobbigt för de det gäller. I vilket fall har det ju inget att göra med att kvinnor inte skulle gilla snälla och försiktiga män. Man kan ju vara både snäll pch försiktigt och samtidigt kunna hantera ögonkontakt, prata med olika tonlägen och våga prata med andra.

Fast det visar ju att du inte förstår vad jag pratar. Det är en flytande skala. Det är inte så att du antingen gör det eller inte gör det. Olika män är olika bra på det och om du är dålig på det som många män är så får du problem att attrahera kvinnor.
  • Anonym (D.D.)
    Smecker skrev 2018-02-14 10:06:00 följande:

Den absoluta majoriteten av svenska män har både relationer och sex.

Finns också gott om oattraktiva kvinnor som attraktiva män väljer bort. De oattraktiva kvinnorna är helt enkelt tvungna att vara med de mindre attraktiva männen.
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 11:10:06 följande:

Fast det visar ju att du inte förstår vad jag pratar. Det är en flytande skala. Det är inte så att du antingen gör det eller inte gör det. Olika män är olika bra på det och om du är dålig på det som många män är så får du problem att attrahera kvinnor.

Vad har du för belägg för att många män har problem att attrahera kvinnor? Vad är många? En absolut majoritet av svenska män har både relationer och sex. Enligt ditt resonemang så är det väldigt väldigt få män som är dålig på det, vilket per definition inte kan vara många.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 11:12:20 följande:

Finns också gott om oattraktiva kvinnor som attraktiva män väljer bort. De oattraktiva kvinnorna är helt enkelt tvungna att vara med de mindre attraktiva männen.

Så din poäng är alltså att attraktiva kvinnor väljer bort oattraktiva socialt handikappade män?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (anonym 2)
    Varför skulle någon välja att vara med någon de inte attraheras av om den oattraktive förutom att inte vara attraktiv inte ens kan föra ett samtal och umgås
  • Anonym (anonym 2)
    Bättre att välja att skaffa en katt eller hund samt ha ett rikt umgängesliv med vänner framför att ha en tystlåten osocial person i sitt liv som man inte attraheras av.
  • Anonym (SBF)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 09:34:03 följande:

Bland annat:

* Brist på ögonkontakt

* Talar tyst och utan rejäla betoningar.

* Pratar inte om något som någon skulle kunna tänkas ta illa vid sig av.

Såna som jag med andra ord.
  • Anonym (Jim)

Du kan ju inte dra alla kvinnor över en kam. Jag lever med en försiktig man, det är exakt såna jag vill ha. Snälla vettiga killar. Avskyr machosnubbar.

• Anonym (Måns)

Jag gillar kvinnor med stora bröst. Men jag skulle ju inte flytta ihop med bara ett par bröst.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 11:10:06 följande:

Ja har man svårt med tex ögonkontakt har man oftast lite svårare att skapa kontakt med andra personer. Det håller jag med om. Jag har som sagt några närstående som har de svårigheterna så jag förstår absolut problemet. Anser dock att det har väldigt lite att göra med att kvinnor skulle ogilla försiktiga och framför allt snälla män.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?