• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-13 21:55:51 följande:

Vad ser du hos dem?

Jag ser en trogen intelligent man som låter mig bestämma i sängen. ;)
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-13 23:06:09 följande:
    Ja, men inte den snälle killen/mannen vilket är poängen.

De män du beskriver som snälla pappor är i regel inte "snälla män" utan dessa män tillhör gruppen av män som blir farliga i vissa situationer.
    Jomen jag har redan förstått att du definierar 99% av männen som icke snälla, för att stärka din egen teori om att kvinnor gillar icke snälla män. 

Det är väldigt behändigt för dig förstås, men det stämmer inte med vad resten av befolkningen tycker. De flesta andra går efter huvuddragen i karaktären. Vad som kännetecknar den personen generellt. Hur man kan beskriva honom. 

Man brukar inte fokusera så extremt på hur någon reagerar under stress, som du gör. 

Om snäll för dig innebär någon som saknar förmåga att någonsin bli arg, vad som än händer, så har du helt rätt. Inte så många gillar en sån person. Då fattas ett av känsloregistren, och det blir jättekonstigt. En sån person skulle uppfattas som märklig.

Om man ska klassificera någon som en "glad" person - måste de då saknar förmågan att någonsin kunna vara ledsna vad som än händer, enligt dig?

För annars är det ju så att alla människor föredrar ledsna personer, om vi ska använda din logik. 
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-14 06:52:24 följande:

Om man ska klassificera någon som en "glad" person - måste de då saknar förmågan att någonsin kunna vara ledsna vad som än händer, enligt dig?

För annars är det ju så att alla människor föredrar ledsna personer, om vi ska använda din logik. 

.

Fast nu heter ju tråden "snälla och försiktiga" för att detta inte ska missuppfattas. Det är allmänt känt att kvinnor väljer bort dessa män, både i forskning och i praktiken.
  • Anonym (Mannen)

Det är väl den klassiska motsättningen att kvinnor hellre vill "leva" med en man som har mera mjuka värden men attraheras mera sexuellt av män som är lite hårdare och tuffare. 

Nån skrev i en tråd tidigare en lite karikerad bild av hur det går till när kvinnor är "ute": Kl 20 sitter kvinnorna och pratar om hur det svårt det är att hitta fina män som är sympatiska. Kl 02 ligger de med knäna under hakan medan en "tuffing" pumpar på för fullt. En tuffing som sen försvinner fortare än kvickt. Och sen nästa gång så sitter tjejerna igen och pratar om hur svårt det är att hitta fina män. Etc.

• Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 07:21:55 följande:
    .

Fast nu heter ju tråden "snälla och försiktiga" för att detta inte ska missuppfattas. Det är allmänt känt att kvinnor väljer bort dessa män, både i forskning och i praktiken.
    Och enligt dig kan inte en man som uppfattas som snäll och försiktig till vardags, någonsin bli arg. Inte ens om han blir hotad, eller om hans barn blir det.

För då är han ingen snäll och försiktig man, enligt din definition. Då hör han till de farliga. Som 99% av befolkningen, med andra ord. 

Det blir väldigt svårt att diskutera under de premisserna.

Jag utgick från att TS fråga handlade om ifall kvinnor kan falla för män som generellt uppfattas som snälla och försiktiga i största allmänhet. Män som inte går runt och är farliga och beter sig hotfull, utan som håller en låg profil. Som hellre löser konflikter med ord än med våld. Som inte har något behov av att tuppa sig i hackordningen. 

Svaret på den frågan är ja. Det finns gott om kvinnor som inte vill ha burdusa män.

Svaret på din tolkning av frågan är däremot förmodligen nej. Det finns inte så många kvinnor som skulle falla för en man som inte kan bli arg, oavsett vad som händer. Det skulle uppfattas som en personlighetsdefekt av de flesta. Som ett psykiskt problem. Precis som en person som aldrig kan bli ledsen.

Tänk dig följande dialog mellan två personer:

- Nej, hon är ingen glad person, för hon blev ledsen när hennes föräldrar dog.
    - Fast jag tycker ändå att hon är en väldigt glad person för det mesta. Det har hon varit så länge jag har känt henne. Det är därför jag gillar henne, för att jag dras till glada tjejer!
    - Men det gör du uppenbarligen inte, eftersom du föll för henne, och hon har ju varit ledsen flera gånger sedan dess.

Du resonerar enligt samma mystiska princip när det gäller snällhet kontra farlighet. 
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-14 08:59:08 följande:

Och enligt dig kan inte en man som uppfattas som snäll och försiktig till vardags, någonsin bli arg. Inte ens om han blir hotad, eller om hans barn blir det.

För då är han ingen snäll och försiktig man, enligt din definition. Då hör han till de farliga. Som 99% av befolkningen, med andra ord. 

Det blir väldigt svårt att diskutera under de premisserna.

Jag utgick från att TS fråga handlade om ifall kvinnor kan falla för män som generellt uppfattas som snälla och försiktiga i största allmänhet. Män som inte går runt och är farliga och beter sig hotfull, utan som håller en låg profil. Som hellre löser konflikter med ord än med våld. Som inte har något behov av att tuppa sig i hackordningen. 

Svaret på den frågan är ja. Det finns gott om kvinnor som inte vill ha burdusa män.

Svaret på din tolkning av frågan är däremot förmodligen nej. Det finns inte så många kvinnor som skulle falla för en man som inte kan bli arg, oavsett vad som händer. Det skulle uppfattas som en personlighetsdefekt av de flesta. Som ett psykiskt problem. Precis som en person som aldrig kan bli ledsen.

Tänk dig följande dialog mellan två personer:

- Nej, hon är ingen glad person, för hon blev ledsen när hennes föräldrar dog.

- Fast jag tycker ändå att hon är en väldigt glad person för det mesta. Det har hon varit så länge jag har känt henne. Det är därför jag gillar henne, för att jag dras till glada tjejer!

- Men det gör du uppenbarligen inte, eftersom du föll för henne, och hon har ju varit ledsen flera gånger sedan dess.

Du resonerar enligt samma mystiska princip när det gäller snällhet kontra farlighet. 

Män sänder ständigt ut dessa signaler. Du behöver inte många sekunder med en man för att avgöra om han är attraktiv hos kvinnor.

Och ja. Den man som är snäll och försiktig vet man har det svårt på den fronten.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 09:07:03 följande:
    Män sänder ständigt ut dessa signaler. Du behöver inte många sekunder med en man för att avgöra om han är attraktiv hos kvinnor.

Och ja. Den man som är snäll och försiktig vet man har det svårt på den fronten.
    Så nu är de snälla männen inte bara snälla utan försiktiga också. Hur märks all den snällhet och försiktighet i kontakt med andra i vardagliga situationer där det knappast krävs elakhet och mod.
  • Smecker
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-14 09:23:52 följande:

Så nu är de snälla männen inte bara snälla utan försiktiga också. Hur märks all den snällhet och försiktighet i kontakt med andra i vardagliga situationer där det knappast krävs elakhet och mod.

De stryker längs väggarna med blicken fäst vid sina skor och svarar knappt på tilltal av rädsla för att göra bort sig eller såra någon. Minsta avvikelse där så är de inte snälla och försiktiga längre.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-14 09:23:52 följande:

Bland annat:

* Brist på ögonkontakt

* Talar tyst och utan rejäla betoningar.

* Pratar inte om något som någon skulle kunna tänkas ta illa vid sig av.
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 09:34:03 följande:

Bland annat:

* Brist på ögonkontakt

* Talar tyst och utan rejäla betoningar.

* Pratar inte om något som någon skulle kunna tänkas ta illa vid sig av.

Det där är inte snäll och försiktig, det där är slätstruken, menlös och konflikträdd, på gränsen till neurotisk. Hur många promille av Sveriges män är sådana? 0,0004??
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?