• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-13 06:58:24 följande:

Forskning och beprövad erfarenhet från alla män som blivit nobbade någon gång och dragit slutsatsen att det beror på att de är "för snälla".

Män generellt inser detta faktum. Dels för att forskningen visar det. Dels för att män noterar vad som attraherar kvinnor.

Som jag skrev är det ett säkert sätt att få kvinnor att vara lite svinaktig och de har de flesta män noterat, helt enkelt genom att testa själva. Den insikten får aldrig kvinnor och det är också därför vissa kvinnor fortsätter sina transhumanism om att de gillar snälla män.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-13 07:21:51 följande:

Män generellt inser detta faktum. Dels för att forskningen visar det. Dels för att män noterar vad som attraherar kvinnor.

Som jag skrev är det ett säkert sätt att få kvinnor att vara lite svinaktig och de har de flesta män noterat, helt enkelt genom att testa själva. Den insikten får aldrig kvinnor och det är också därför vissa kvinnor fortsätter sina transhumanism om att de gillar snälla män.

Vad år det för svinaktigt du brukar göra mot din fru sambo som hon kommer att gör slut med dig för om du slutar med?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-13 07:25:38 följande:

Vad år det för svinaktigt du brukar göra mot din fru sambo som hon kommer att gör slut med dig för om du slutar med?

När man väl har vunnit en kvinnas hjärta kan man bli lite snällare, vilket jag också är. Det är dock viktigt att man även fortsättningsvis visar att man kan spela på hela känsloregistret samt att vara drivande och en ledare för familjen.

Det de kvinnor inte tycks förstå är att de sopar vägen för psykopater och narcissister, när de inte tidigt börjar utveckla pojkar till män som klarar av att attrahera kvinnor samt leda en familj.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-13 07:29:59 följande:

När man väl har vunnit en kvinnas hjärta kan man bli lite snällare, vilket jag också är. Det är dock viktigt att man även fortsättningsvis visar att man kan spela på hela känsloregistret samt att vara drivande och en ledare för familjen.

Det de kvinnor inte tycks förstå är att de sopar vägen för psykopater och narcissister, när de inte tidigt börjar utveckla pojkar till män som klarar av att attrahera kvinnor samt leda en familj.

Kan du inte ge exempel på vad du gör för svinaktigt både initialt och för att behålla din relation?
  • justanotherman
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-12 21:52:57 följande:
    Mycket spännande fakta. Tänk att detta har gått mig förbi. Jag skulle så gärna vilja se statistik som visar att kvinnor generellt vill ha kriminella män. 

Och alla dessa miljoner män som är lyckligt gifta och har barn med kvinnor runt om i landet.... Alla dessa radhuspappor som jobbar heltid, hämtar på dagis och skjutsar till hockeyn.

Är de verkligen kriminella, en stor del av dem? Eftersom de har blivit utvalda att föröka sig med kvinnorna, menar jag. Vilken konstig och hatisk manssyn. 
    Du missförstår.

Det handlar om en förskjutning av samhällets normer och av vad samhället ser som attraktivt och värdefullt. Det har inte enbart med kvinnor att göra. Kvinnor väljer partner utifrån rådande normer.

Utbildning, bra jobb och boende har fortfarande hög status och därför väljer många kvinnor en man som kan erbjuda just ett sådant liv. Men den relativa statusen är inte lika hög idag som den var förr, vilket till stor del beror på feminismen.

Feminismen predikar att det är fult att vara en framgångsrik, hårt arbetande vit man och försöker förändra normer till förmån för män som är aggressiva, kriminella och våldsamma. Därför får vi också ett uppsving av våld mot kvinnor.
  • xx98978776x

älskar män som är lyhörda, lugna  och i kontakt med känslor. speciellt i sängen älskar  män som kan ha förspel länge och inte är ivriga att gå rakt på.Bilden  av manlighet är så förvrängd i media och porr mm..Det är manligt att vara i kontakt med känslor och att vara lugn och försiktigt ibland.  Det ena uteslutar inte det andra.  När en man är känslig, sensuell och samtidigt självsäker nog att vara bekväm i sina känslor. Att vara över matcho och hård känns mer som en osäkerhets grej. Du är man.. finns inget att bevisa, bara va dig själv. Däremot ska man fortfarande kunna ta för sig och inte vara konflikt rädd

• Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-13 07:21:51 följande:

Beskriv utförligt hur dessa svinaktiga män beter sig och hur de snälla killarna som inte år intresse från kvinnor uppför sig så att vi andra kan avgöra om svinaktigheten är framåt och utåtriktade eller verkligen otrevligt beteende och om snällheten är trevlig och trivsam eller om det är tyst och tillbakadragen utan ögonkntakt
  • Anonym (Snällt, eller..?)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-13 12:58:58 följande:

Beskriv utförligt hur dessa svinaktiga män beter sig och hur de snälla killarna som inte år intresse från kvinnor uppför sig så att vi andra kan avgöra om svinaktigheten är framåt och utåtriktade eller verkligen otrevligt beteende och om snällheten är trevlig och trivsam eller om det är tyst och tillbakadragen utan ögonkntakt

Det finns kvinnor som tycker om att män är elaka mot andra, för det visar att han kan beskydda henne. Detaljen de glömmer är att de oftast då är elaka mot henne med men det tänker inte kvinnan som är helt starstrucked på honom i stunden på.

Sedan finns det kvinnor som gillar att män är lite kyliga, och mystiska och håller tillbaka, lite 50 shades över det hela, och dessa män kan enkelt stämplas som "douche bags, svin, fuckboys" även om det elakaste de gjort är att vara lite restriktiva. Kvinnor kan lätt bestämma att det är en förolämpning, psykisk misshandel, att han är manipulativ ja,kvinnor har bra fantasi när det kommer till stämplar helt enkelt.

Svin för mig är en man i ett monogamt förhållande som är otrogen, eller en du just träffats med tafsar på dig och prioriterar det framför tålamod.

Sedan männen som måste dra upp hela portfoliumet av deras inkomst per år, hur dyr bil de kör, hur många kvadratmeter deras hus är, eller hur högt uppsatta de är i sin karriär de är inga svin, men definitivt en osäker tönt.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-13 03:00:25 följande:
    Stämmer inte. Att gå in i mörka triaden är ett säkert sätt att få kvinnor vilket också forskning visar.
    jepp, men vilken sorts kvinnor får man?
    Jag har alltid undvikit tjejer som gillar de dragen eftersom de ofta har de dragen själva.
  • Anonym (Snällt, eller..?)
    xx98978776x skrev 2018-02-13 12:29:06 följande:

älskar män som är lyhörda, lugna  och i kontakt med känslor. speciellt i sängen älskar  män som kan ha förspel länge och inte är ivriga att gå rakt på.Bilden  av manlighet är så förvrängd i media och porr mm..Det är manligt att vara i kontakt med känslor och att vara lugn och försiktigt ibland.  Det ena uteslutar inte det andra.  När en man är känslig, sensuell och samtidigt självsäker nog att vara bekväm i sina känslor. Att vara över matcho och hård känns mer som en osäkerhets grej. Du är man.. finns inget att bevisa, bara va dig själv. Däremot ska man fortfarande kunna ta för sig och inte vara konflikt rädd

Detta var perfekt beskrivning av balansen en man ska ha för en bekväm självständig kvinna. Kort beskrivet, han ska vara lugn jordnära till naturen men behövs det kommer hans agressiva sida fram och han är inte rädd för att sätta ner foten, ta exemplet om en lärare ursäktar att er son blivit slagen och nerpissad i skolan, vill jag ha en man som kan trycka upp läraren och hota hela hans familj till livet om det hjälper vårt barn, JA, vill jag ha en töntig vek man som sitter artigt och respekterar läraren och försöker lugnt och försiktigt att tala om att vår son nästan kvävdes till döds av piss och att det vore trevligt om läraren tog detta på allvar medan läraren fortsätter ursäkta sig och märker att min man är en vek jävel man inte behöver respektera, NEJ

Är du min man då gör du whatever it takes för så fungerar jag,min familj är ALLT. Sen hur resten av världen uppfattar mig eller tror om mig det skiter jag blankt i.

Min pappa är bra exempel på att våga vara macho när det behövs, när jag var utsatt i skolan och lärarna fysiskt passerar när en hel grupp är på mig, och rektorn säger att han kan inte betala ut busskort så jag kan gå i en annan skola längre bort så tryckte pappa upp rektor mot väggen och sen tog det fem minuter så hade jag ett nytt betalt busskort. Detta räddade min skolgång. Ingen skadad rektorn fick bara se på motsatsen till "snäll man"

En snäll man hade inte fått något busskort till barnet. Självklart om man kan sköta det lugnt ska man, men en riktig man är redo för att sköta det skitigt , allt för din familj! Detta tycker samtliga honor av alla djuren om sina hannar med, för är det riktigt strängt, honan finner hanen värdelös och vill inte ens para sig med honom om han inte visar att han kan slåss mot andra hanar.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?