• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (snällt skare va)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-08 04:05:11 följande:

Kvinnor dras till dominans av ren djurisk instinkt, inget påhittat med det. Efter det kommer kvinnors trygghet att vistas runt auktoritära män, de med status och pengar som en gång i tiden avgjorde en kvinnas livskvalitet. Och resterna av detta är vad vi idag kallar bad Boys eller för kvinnorna, Gold diggers.

Vad bekvämt för dig stt tänka så. Men nej, kvinnor dras inte till as, men sköra människor kan göra det.
  • Anonym (Mäh)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 14:36:11 följande:

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

Är du likadan som alla män? Om inte, överväg möjligheten att även kvinnor är individer.
  • Anonym (D.D.)
    NELJ skrev 2018-02-08 10:03:34 följande:

Angående att försvara familjen så jagade min snälle, kortväxte datanörd till exman bort tre tjuvar som höll på att göra inbrott i vårt hus. Jag var gravid vid tillfället.

Det finns ingen koppling mellan snällhet och att inte träffa kvinnor och bilda familj.

Jo, det gör det och din historia bekräftar det. Din snälle man är onekligen inte snäll alltid. Var det en slump menar du att din man klarade av att jaga bort tre tjuvar?
  • Anonym (Nja)

En sanning med modifikation.

Jag har för närvarande en man som ser ut som en bad boy (grov och stark, tatueringar, vaksamhet i blicken) och förmodligen låter så också för utomstående (mycket svordomar och skulle behöva tvätta munnen med tvål). Han älskar inte i sängen utan råknullar

Jag tänder på det ja - men det som inte syns på ytan är att han är sjukt omtänksam under den sträva ytan, driftig och smart. Lyckas med diverse affärsprojekt och har ett djävla driv. Så han är snäll och fin mot de han släpper in i sitt känsloliv men kan nog vara ganska hård och krass mot de han inte gillar.

Har tidigare haft jätterara och gulliga pojkvänner som aaaalla uppfattar som just rara och snälla, men mig tilltalade de inte sexuellt till sist. För MIG behövs det lite glöd, och den glöden är svår att få fram hos de där gulligullipluttmännen tycker jag. Jag är en sådan tjej som vill bli knullad och inte älskad med och gärna få känna mig lite svagare just för att jag egentligen är stark (var alltid jag som bestämde i förhållandena med de gulliga killarna), men med det inte sagt att jag skulle tycka det vore ok om han var elak med mig - det är en helt annan sak. 

Jag tycker det är sexigt med en alfahanne helt enkelt; styrka, dominans, få känna mig trygg och åtrådd. Han får mig att känna allt det, men skulle han bli taskig på något sätt (vilket han aldrig varit mot mig) skulle jag gå.

• Anonym (anonym 2)
    Pissarro2 skrev 2018-02-08 14:09:36 följande:
    Det finns allt många kvinnor som faller för män som inte fungerar socialt måste jag säga, men då har de ofta andra maskulina drag som de fallit för.
    Ja de måste ha massor av saker som kompenserar för att de inte fungerar socialt och att bara anse sig vara snäll är inget som någon faller för eftersom ingen är intresserad av att umgås med elaka människor
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 15:01:13 följande:
    Jo, det gör det och din historia bekräftar det. Din snälle man är onekligen inte snäll alltid. Var det en slump menar du att din man klarade av att jaga bort tre tjuvar?
    Frågan är snarare om det var elakt av hennes exman att jaga bort dem. Tycker du det?

Själv tycker jag inte att det var varken "snällt" eller "elakt". Det var modigt och handlingskraftigt. En snäll, modig och handlingskraftig person kan klara av att jaga bort tjuvar, likaväl som en elak, modig och handlingskraftig person. 

Varför tror du att en sån handling går att kategorisera som snäll eller elak? Det är lika konstigt som att försöka avgöra om det är snällt eller elakt att äta middag. 
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-08 15:10:15 följande:

Frågan är snarare om det var elakt av hennes exman att jaga bort dem. Tycker du det?

Själv tycker jag inte att det var varken "snällt" eller "elakt". Det var modigt och handlingskraftigt. En snäll, modig och handlingskraftig person kan klara av att jaga bort tjuvar, likaväl som en elak, modig och handlingskraftig person. 

Varför tror du att en sån handling går att kategorisera som snäll eller elak? Det är lika konstigt som att försöka avgöra om det är snällt eller elakt att äta middag. 

Det var inte snällt mot tjuvarna. Så en man som är snäll, men inte alltid, kan få en kvinna och familj.

Eller det kanske var snällt mot tjuvarna? Det kanske var ett steg i rätt riktning inse att det är dåligt att vara tjuv.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-08 15:29:09 följande:

Det var inte snällt mot tjuvarna. Så en man som är snäll, men inte alltid, kan få en kvinna och familj.

Eller det kanske var snällt mot tjuvarna? Det kanske var ett steg i rätt riktning inse att det är dåligt att vara tjuv.

Det var väl knappast överdrivet elakt mot tjuvarna heller.

Jag har svårt att tro att det ts frågar efter är om kvinnor har svårt för män som är snälla och bjuder inbrottstjuvar på kaffe.

Jag tror för övrigt att många rent av skulle bli imponerade av en person som lyckades bete sig så artigt och snällt mot en inbrottstjuv, rätt coolt på nåt plan. Men i normalfallet är det väl knappast det som krävs för att man ska definieras som snäll. I så fall finns det ytterst få snälla människor...

Känns lite extremt att anse att man inte är snäll för att man inte välkomnar inbrottstjuvar i sitt hem.
  • NELJ

Han kanske skulle ha bjudit tjuvarna på pannkaka, som Bamse... Först då är man nog snäll på riktigt. Alla andra är elaka. ;)
  • Anonym (Inga badboys)

Om han hade slagit dem sönder och samman - då hade det inte varit snällt. Så hade en badboy/kriminell typ gjort, om han kunnat. Sett en anledning att få använda våld, typ. 

Att skrämma iväg dem, var i sammanhanget snällt gjort. 
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?