• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • NELJ
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 07:48:33 följande:

Du beskriver din badboy, du benämner honom bara inte så eftersom badboy för dig är något negativt.

Undrar samma sak som Hanna. Du verkar ha en egen definition av badboy? För mig och för de flesta andra (skulle jag tro) är begreppet förknippat med killar som är stökiga, farliga och ofta kriminella. Killar som bara ser om sig själv och skiter i andra. Det är inte attraktivt alls.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-08 07:53:28 följande:

Nyfiken, vad betyder bad boy för dig?

.

Jag tror ärligt talat att han är det du och de flesta kvinnor vill ha. Ni benämner honom bara inte så.

Man kan förvisso kritisera att det överdriver vinsten av farliga drag precis som kvinnorna underminerar vikten av attityd och självförtroende när de säger att de vill ha en snäll man.
  • Anonym (D.D.)

.

Jag tror ärligt talat att han är det du och de flesta kvinnor vill ha. Ni benämner honom bara inte så.

Man kan förvisso kritisera att det överdriver vinsten av farliga drag precis som kvinnorna underminerar vikten av attityd och självförtroende när de säger att de vill ha en snäll man.
  • Anonym (D.D.)

.

• Anonym (D.D.)

.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 08:02:06 följande:

Vad vill vi ha då?

Att man hellre vill ha en snäll än en elak man är ju inte samma som att det räcker med att vara snäll. I min mening finns det inget motsattsförhållande mellan snäll och bra självfötroende. Tvärtom tror jag att det är lättare att vara genuint snäll med gott självförtroende och framför allt god självkänsla. Om jag ser till mig själv har jag varit betydligt snällare mot min omgivning i perioder när jag mått bra än i perioder med låg självkänsla.

Jag förstår inte vad du menar med att man underminerar vikte av attityd och självförtroende, menar du undervärderar? Det tror jag inte man gör däremot står det ju inte i något motsatsförhållande till att vara snäll. Och få människor anser väl att det räcker med att opartnern är snäll.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 07:58:53 följande:

Badboy är en motpol till den snälle försiktige killen och har därför relevans för tråden.

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 07:56:45 följande:

De väljer snarare någon som de känner kan försvara dem själva och familjen om så krävs.

Det är ett problem för de snälla killarna eftersom det blir en hel drös över av dem som aldrig får chansen att bilda familj.

Nu har jag aldrig tänkt på att en man ska kunna försvara mig (men enligt dig är det väl en undermedveten drift jag har oavsett mina egna erfarenheter). Jag vill ha en nan som står vid min sida och orkar hantera motgångar tillsammans med mig, inte åt mig.

Men att man har stark självkänsla och kan hantera livets motgångar på ett konstruktivt sätt (vilket definitivt är positivt) har ju ingenting med att cara elak att göra. Man kan vara atark som människa och samtidigt vara snäll. Tror till och med det är vanligare än motsatsen.
  • NELJ
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 07:58:53 följande:

Badboy är en motpol till den snälle försiktige killen och har därför relevans för tråden.

Felet du och ts gör är att sätta likhetstecken mellan snäll och försiktig. Och att sen anta att alla som inte är snälla OCH försiktiga är nån typ av badboys.

Det finns dock massor av män som är snälla men som har självförtroende och vågar. Och det är den blandningen som jag och många kvinnor med mig tycker är attraktivt. Så era slutsatser håller inte.
  • EnAnonumius
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 08:02:06 följande:

Vad duktig du är som sitter och inbillar dig själv vad kvinnor vill ha, och sedan vägra att acceptera att andra inte kör med dina hemsnickrade definitioner.

Det är du som sitter och underminerar kvinnorna bara för att du inte får höra det du vill höra, d.vs få bekräftelser på hemsnickrade teorier.

Man kan ju undra om du någonsin kommer att begripa att en man (eller kvinna)kan ha ett mycket gott självförtroende fast man är snäll som person (man som kvinna). Ärligt jag tvivlar starkt på att du kommer någonsin att begripa detta.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    NELJ skrev 2018-02-08 08:34:23 följande:
    Felet du och ts gör är att sätta likhetstecken mellan snäll och försiktig. Och att sen anta att alla som inte är snälla OCH försiktiga är nån typ av badboys.

Det finns dock massor av män som är snälla men som har självförtroende och vågar. Och det är den blandningen som jag och många kvinnor med mig tycker är attraktivt. Så era slutsatser håller inte.
    För dessa småpojkar (jag kan inte kalla dem för män, baserat på deras sätt att resonera) som deltar i tråden så är det viktigare för dem att få sina fantasifoster bekräftade än att ta till sig sanningen av vad vi kvinnor vill ha och att det finns en gråskala med.

Det går även att kombinera "försiktig och ta för sig" också. Mitt ex var försiktig kände av läget först för att se hur mycket han kunde ta för sig i olika sammanhang. Snäll var han också och hade ett enormt bra självförtroende och självkänsla och kunde konsten att säga nej med.
    Men skall man lita till småpojkarna som deltar i tråden så kan det inte gå att ha den kombinationen heller. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?