• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Smecker
    Pope Joan II skrev 2018-02-07 18:14:40 följande:
    Jag hade legat med dig.
    Promises, promises..
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 19:21:56 följande:
    Ja, och det är därför som kvinnor så ofta hamnar i sängen på psykopater och narcissister. Ni är oerhört lättlurade.
    Konstigt. Ingen psykopat har ens kommit i närheten av min säng. Bara vanliga, schyssta killar.

Kanske är det så att du av någon anledning dras till tjejer som gillar badboys..? Låter nästan så.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 19:40:53 följande:

Konstigt. Ingen psykopat har ens kommit i närheten av min säng. Bara vanliga, schyssta killar.

Kanske är det så att du av någon anledning dras till tjejer som gillar badboys..? Låter nästan så.

Jag pratar inte om dig utan kvinnor generellt.

"Men with high levels of narcissism?an unrealistically positive self-image coupled with feelings of entitlement?have an easier time than others attracting a potential mate, new German research says."

m.medicalxpress.com/news/2013-05-dating-game-narcissists-girl.html
  • fluu

Snällhet är det finaste och viktigaste hos människor.

Ofta är det män som påstår att kvinnor vill ha en dominant bad guy, antingen för att ha något att skylla på när de själv har problem med att hitta en relation eller för att ursäkta ett ass-beteende hos sig själva.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 19:45:13 följande:
    Jaså. Så kvinnor generellt är lättlurade och gillar psykopater. Spännande. Det borde ju visa sig åtminstone någonstans i min bekantskapskrets, kan man tycka.
  • Anonym (millan)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 19:50:01 följande:
    Jaså. Så kvinnor generellt är lättlurade och gillar psykopater. Spännande. Det borde ju visa sig åtminstone någonstans i min bekantskapskrets, kan man tycka.
    Håller med
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 19:45:13 följande:
    "Men with high levels of narcissisman unrealistically positive self-image coupled with feelings of entitlementhave an easier time than others attracting a potential mate, new German research says."
    m.medicalxpress.com/news/2013-05-dating-game-...
    Eftersom störning som narcissism inte finns bland mer än någon procent så bör ju de flesta män vara singlar och det är ju inte direkt fallet. Att en drös av introverta teknologer blandar ihop social kompetens med narcissism lär ju bero på att de inte lärt sig se hur människor uppför sig med andra. Tips har man svårt med det sociala i övre tonåren välj inte utbildning där majoriteten av de andra eleverna också tillhör de som inte är så sociala 
  • Anonym (Jodå)

Jag vill ha en snäll och försiktig man. Med varsamhet i sitt sätt att ta i en.

• Anonym (U2)
    Anonym (Jodå) skrev 2018-02-07 21:07:54 följande:

Jag vill ha en snäll och försiktig man. Med varsamhet i sitt sätt att ta i en.

Det låter toppen! Världen vore en bättre plats om kvinnor hade sådana preferenser.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-07 20:50:52 följande:

Eftersom störning som narcissism inte finns bland mer än någon procent så bör ju de flesta män vara singlar och det är ju inte direkt fallet. Att en drös av introverta teknologer blandar ihop social kompetens med narcissism lär ju bero på att de inte lärt sig se hur människor uppför sig med andra. Tips har man svårt med det sociala i övre tonåren välj inte utbildning där majoriteten av de andra eleverna också tillhör de som inte är så sociala 

Förkasta forskningen för att köra på sin egna anekdotiska bevisföring.

Jari, det går inte att ta dig seriöst efter det.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?