• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Toodeloo
    Anonym (Man) skrev 2018-02-07 17:37:52 följande:
    Varför ska män sikta mot det?

Det vore intressant att veta.
    Frågar du på riktigt varför en man ska sikta på att vara en bra partner??
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-07 17:26:30 följande:
    En snäll man enligt stereotypen säger aldrig ifrån, tar inga egna beslut, och vågar inte vara ärlig. Din man är inte klassad som en "snäll" man, och detta är positivt, han är en BRA partner, (sambo make pappa etc) det är vad männen ska sikta efter.
    Så du tror att det är vad kvinnor syftar till, när de säger att de vill ha en snäll man? En ljugande fegis?

Tänk, just det har jag aldrig drömt om, trots att jag alltid har fallit för snälla, omtänksamma killar som inte haft något behov av att stödda sig eller spela "farliga".

Det är ju trist om det traskar runt ett gäng killar och tror att vi kvinnor som gillar snälla män, önskar oss en Lilla Fridolf som hukar inför frun och sedan baktalar henne bakom ryggen. Ännu mer trist om de har försökt anamma den stilen och sedan blir besvikna över att det inte funkade. 

Men jag känner att jag inte riktigt kan ta ansvar för den bristen på insikt. 
  • Anonym (Man)
    Toodeloo skrev 2018-02-07 17:40:15 följande:
    Frågar du på riktigt varför en man ska sikta på att vara en bra partner??
    Ja
  • fornminne

Problemet är att ordet "snäll" har fått olika betydelser. Vissa menar hygglig, reko osv, vilket vanligen är vad som avses när en man är snäll mot fru och barn men samtidigt kan säga ifrån, försvara familjen osv. Andra verkar snarare mena en dörrmatta. Och nej, kvinnor har aldrig frågat efter dörrmattor. Det är inte vad de menar när de säger att de vill ha en snäll man.

• Smecker

Lyssna inte på dejtinggurus, de lever på att få män att känna sig fel och misslyckade.

Jag är själv en väldigt snäll och försiktig person, det är tydligen helt okej enligt kvinnor och jag har faktiskt ett par hack i sänggaveln.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Pope Joan II
    Smecker skrev 2018-02-07 18:04:17 följande:

Lyssna inte på dejtinggurus, de lever på att få män att känna sig fel och misslyckade.

Jag är själv en väldigt snäll och försiktig person, det är tydligen helt okej enligt kvinnor och jag har faktiskt ett par hack i sänggaveln.

Jag hade legat med dig.
  • Anonym (Anna)

För mig är en snäll person:förstående,hjälpsam,stöttar och lyssnar.Motsatsen är väl arrogant,trycker ner en,oempatisk ,otrevlig bråkig.

• Anonym (japp)

Jag vill absolut ha en snäll och godhjärtad man som behandlar sin omgivning väl. Även föredrar jag lugna män som inte är grälsjuka och arga av sig.

Det är när snällhet övergår till lättlurad, inte kan stå på sig, låter andra behandla en dåligt osv jag ser ett problem. Och det tycker jag är ett problem oavsett vem det är..Nu tycker jag visserligen inte att det är något problem hos dom flesta människor  jag känner, så det är inte nåt jag tänkt på så mycket.

Det finns många fler elaka idioter, så det är mer vad jag riktar in mig på att undvika.

• Anonym (millan)

Tänder inte på taniga och försiktiga män. Uthärdar inte bomullsex    Sorry

• Anonym (D.D.)
    Pope Joan II skrev 2018-02-07 18:14:40 följande:

Jag hade legat med dig.

Ja, och det är därför som kvinnor så ofta hamnar i sängen på psykopater och narcissister. Ni är oerhört lättlurade.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?