• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Ida)

Jag går igång på att bli nerslagen av män,vet inte varför men det är så skönt på något sätt

• Anonym (Funderar)
    Anonym (Anna) skrev 2018-02-06 19:32:33 följande:

Snäll ska han alltid vara.Men inte blyg eller väldigt försiktig .

Varför ska han inte vara blyg och försiktig menar du?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Ida) skrev 2018-02-06 20:15:49 följande:

Jag går igång på att bli nerslagen av män,vet inte varför men det är så skönt på något sätt

Du kanske har blivit utsatt som liten av att bli slagen? Ibland kan det gå igen när man blir vuxen och man får nån konstig omvänd förkärlek till det.
  • Anonym (SBF)

Snäll, blyg och försiktig och ingen har någonsin fallit för mig i alla fall.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 20:49:19 följande:

Varför ska han inte vara blyg och försiktig menar du?

Han ska vara lugn,men med bra självkänsla och han vet vad han vill.
  • Anonym (Man)
    Bjoer skrev 2018-02-06 15:52:27 följande:

Man kan vara snäll men man måste ha integritet och våga säga nej. Skapa en nyfikenhet. Ingen vill ha det som är lätt att få, alla vill ha det som är svåråtkomligt.

Jag är trött på svåråtkomliga kvinnor jag vill gärna ha en enkel trevlig lättåtkomlig tjej.

Det du skriver gäller nog kvinnor, kvinnor gillar spel och skit.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Man) skrev 2018-02-06 22:28:29 följande:
    Jag är trött på svåråtkomliga kvinnor jag vill gärna ha en enkel trevlig lättåtkomlig tjej.

Det du skriver gäller nog kvinnor, kvinnor gillar spel och skit.
    Jo jag är också trött på det där påstådda spelet som det ofta pratas om. Men vet inte om det existerar eller om det bara är gammalt prat. Attraktion skapas väl oftast omedvetet.
  • EnAnonumius

Jag var ihop med en man i 24 år (17 år som gifta) han var snäll och försiktig, mycket sällan blev han arg men han var aldrig mesig eller en toffel för den saken skull. Utan ha stod för den han var i sin personlighet och kunde säga nej om han kände att han behövde detta. Efter skilsmässan så förblev vi bästa vänner faktiskt och forsatte att göra kul saker ihop fast som vänner.

• Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2018-02-06 23:43:26 följande:

Jag var ihop med en man i 24 år (17 år som gifta) han var snäll och försiktig, mycket sällan blev han arg men han var aldrig mesig eller en toffel för den saken skull. Utan ha stod för den han var i sin personlighet och kunde säga nej om han kände att han behövde detta. Efter skilsmässan så förblev vi bästa vänner faktiskt och forsatte att göra kul saker ihop fast som vänner.

Varför skiljde ni er?
  • Anonym (Funderar)
    EnAnonumius skrev 2018-02-06 23:43:26 följande:

En sån kvinna skulle man träffa!
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?