• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (saa)
    Anonym (Robban) skrev 2018-02-06 17:48:31 följande:

Självsäkra och tuffa män erövrar flest kvinnor beroende på att dom inte är rädda att ta för sig och våga chansa. Inte för att kvinnor föredrar dom.

Det är väldigt lågt av "överblivna" män att skylla det på kvinnorna. I grunden beror det ju på att dom själva är så osäkra att dom inte vågar försöka. Och att dom uppträder osäkert i mötet med en kvinna.

Precis, det är viktigt att ta för sig OCH vara självsäker. Jag som osäker och med dåligt självförtroende försökte att "ta för mig" och chansa, fungerade inte alls, kvinnor ser rakt igenom en att man är osäker.
  • Anonym (Inga badboys)

Jag har också märkt många gånger att det är killar som beter sig som ryggradslösa dörrmattor som sedan klagar över att kvinnor inte gillar snälla män.

Min egen man är väldigt snäll och omtänksam, men han är ändå ingen som låter sig trampas på. Han vågar fatta egna beslut och han säger nej när det behövs, helt enkelt.Mot mig och mot andra.

Integritet och självkänsla är nödvändigt. Då kan man vara hur snäll och vänlig som helst, utan att bli det minsta dörrmatta.

• Anonym (Kvinna)

Men män som aldrig blir arga, hur tråkiga är de då?

• Anonym (Funderar)
    Anonym (Jgzjgzjzg) skrev 2018-02-06 16:51:40 följande:

Det är en myt som män som förblivit singlar älskar att återberätta,att kvinnor bara vill ha skitstövlar. Antagligen för att rationalisera att de själva blivit över. Sanningen är väl att det kan vara svårare helt enkelt för att mannen är för blyg att ta kontakt, och kvinnan känner likadant.

Jag är själv gift med en alldeles för snäll, genomschysst man som aldrig blir arg. Han är lite blyg men fantastisk när man kommer under ytan. Jag har haft sån tur.

Men det var jag som tog första steget. För snälla killar vill inte verka för på, och därför blir de utan.

Det var inte det att de vill ha skitstövlar jag menade, utan om de ville ha tuffare, dominantare och orädda män, som inte grubblar eller visar sina känslor etc... Det finns förstås några kvinnor som faller för skitstövlar också.

Ja det sista stämmer så väl in på mig... Var det en sådan man som du önskade att få? Tror du att kvinnor blivit upplärda att inte ta första steget vid dejtning och sådant?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-02-06 18:08:23 följande:

Är det bra att de blir arga? Förstår inte? 
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-02-06 18:08:23 följande:

Jag menade förstås inte att de ALDRIG blir arga, jag blir arg när det finns skäl för det, men blir inte arg för småsaker. Hatar onödigt gräl, sånt är bara så tidsödslande  och förstör relationer. Men det finns ju män som brusar upp för saker i onödan , och som man kan känna en rädsla för t o m. Såna män vill i alla fall inte jag umgås med.
  • Anonym (Funderar)
    riboflavin skrev 2018-02-06 16:56:10 följande:

Jag kan ju bara svara för mig själv, jag faller utan tvekan för snälla och försiktiga män, huruvida det utvecklas eller inte handlar i grund och botten om integritet och ansvarstagande.

Min nuvarande sambo är både snäll och försiktiga, men kan ta egna beslut och säger emot om han tycker någon har fel, även jag.

Ett ex var precis lika snäll, ödmjuk och försiktiga, tyvärr så hade det gått till överdrift och han kunde helt enkelt inte vara vuxen. Skickade jag honom till affären (ja, skickade, egna initiativ förekom inte) så ringde han minst 3 gånger för att kolla märken och fråga om saker istället för att fråga någon ur personalen. Blev han illa behandlad sade han aldrig ifrån, kunde inte säga nej och i slutändan orkade jag inte. Han har som tur är vuxit upp, min sambo beskriver att han nog var lite likadan i 20-års åldern.

Att hävda att alla kvinnor vill ha en burdus chefstyp är lika onyanserat som att påstå att alla män vill ha en gapig bloggblondin som varit med i paradise hotel.

Men för er snälla män där ute, det som inte är så attraktivt med er snällhet är om den övergår i mjäkighet och undfallande. En mycket liten minoritet bossiga tjejer vill ha en man som varken kan eller vill ha en åsikt, resten av oss vill att han ska ha input i det mesta, och att han vill samma sak tillbaka.

Att ha självförtroende är alltid en attraktiv egenskap, personligen tycker jag dock att det blir tråkigt det saknad ödmjukhet.

Ok det ska jag komma ihåg att inte bli nån toffel :) Men tror inte jag har det mindsetet som tur är. Jag har en rädsla för konflikter och låg självkänsla skulle jag tro, samtidigt som jag är väldigt känslosam mot mig själv och andra.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 18:42:52 följande:

Är det bra att de blir arga? Förstår inte? 

Arg på djurplågeri och liknande. Alltså visar sin ilska.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (saa) skrev 2018-02-06 17:56:37 följande:
    Precis, det är viktigt att ta för sig OCH vara självsäker. Jag som osäker och med dåligt självförtroende försökte att "ta för mig" och chansa, fungerade inte alls, kvinnor ser rakt igenom en att man är osäker.
    Hur gör man när man "tar för sig" då? 
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Robban) skrev 2018-02-06 17:48:31 följande:

Självsäkra och tuffa män erövrar flest kvinnor beroende på att dom inte är rädda att ta för sig och våga chansa. Inte för att kvinnor föredrar dom.

Det är väldigt lågt av "överblivna" män att skylla det på kvinnorna. I grunden beror det ju på att dom själva är så osäkra att dom inte vågar försöka. Och att dom uppträder osäkert i mötet med en kvinna.

Hur menar du vågar chansa och ta för sig? Fråga rakt ut, spela ett spel och flörta eller nåt annat?
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?