• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 16:19:05 följande:
    Om nu den stora majoriteten är snälla kan det ju knappast vara en avgörande faktor eller hur.

Faktum är att de som är bäst på att få kvinnor på fall är psykopater och narcissister. Vilket beror på att de kallt och rationellt spelar på kvinnors sökande efter män med ledaregenskaper och självförtroende.
    Snällhet är inte en avgörande faktor alls eftersom människor i gemen är snälla och sociala varelser, de som väljs bort är de som inte är sociala och som inte upplevs som trevliga och väcker intresse att lära känna. Kvinnor lär ju knappast veta om en man har ledaregenskaper när de träffas på krogen eller på annan plats eftersom de inte kan avgöra om de är ledare eller inte i miljö där det inte sker ledarskap, träffas man på arbetsplats kan man ju däremot märka vem som är ledare eller vem som leds
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 16:44:01 följande:

Jag förstår alldeles utmärkt skillnaden. Jag har hela livet medvetet sökt mig till män som har den där perfekta balansen av snällhet och integritet.

Vad jag inte förstår, är hur andra inte kan förstå skillnaden. Allra svårast har jag att förstå klagomålen från män som beter sig allmänt ryggradslöst och mesigt. Det är ju knappast någon som har lärt dem att ju mer lik en dörrmatta du är, dess mer kommer tjejerna gilla dig

Den misstolkningen måste de ha kommit upp med helt själva.

Fast de gör ju bara som de blir tillsagda. De misstolkar inte utan lyssnar bara på vad kvinnorna faktiskt säger. Det finns gott om kvinnor som påstår att de vill ha en "snäll man", trots att det är struntprat.

Frågan är varför du inte sa vilken typ av man du ville ha inledningsvis.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-07 16:49:03 följande:

Snällhet är inte en avgörande faktor alls eftersom människor i gemen är snälla och sociala varelser, de som väljs bort är de som inte är sociala och som inte upplevs som trevliga och väcker intresse att lära känna. Kvinnor lär ju knappast veta om en man har ledaregenskaper när de träffas på krogen eller på annan plats eftersom de inte kan avgöra om de är ledare eller inte i miljö där det inte sker ledarskap, träffas man på arbetsplats kan man ju däremot märka vem som är ledare eller vem som leds

Noterar att du faktiskt gjorde en relativt bra beskrivning i ditt första inlägg. Så du kan bortse från min föregående fråga.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-07 16:49:03 följande:

Noterar att du faktiskt gjorde en relativt bra beskrivning i ditt första inlägg. Så du kan bortse från min föregående fråga.
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 17:04:00 följande:
    Fast de gör ju bara som de blir tillsagda. De misstolkar inte utan lyssnar bara på vad kvinnorna faktiskt säger. Det finns gott om kvinnor som påstår att de vill ha en "snäll man", trots att det är struntprat.

Frågan är varför du inte sa vilken typ av man du ville ha inledningsvis.
    Japp, det finns gott om kvinnor som säger att de vill ha en snäll man, eftersom det är helt sant.

Hade vi däremot velat ha dörrmattor, hade vi sagt det. Men det är det inte så många som säger, av förståeliga skäl.

Vi kan ju inte hjälpa att ni tolkar snäll som mesig och ryggradslös. :

Kolla in här, på synonymer.se:

Synonymer till snäll

godhjärtadgodhjälpsamhyggligvänligbussigrartrevliggemytliggodmodigtillmötesgåendevälmenandefridsamrekoschysstlydigväluppfostradfogligmedgörligbeskedlig

motsatsord
    elakstygg

De allra flesta människor associerar till de femton första orden. Du verkar ha snöat in på de sista fem, och tror att de är den generella betydelsen.
  • Anonym (Freya)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 12:53:34 följande:
    Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll. Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.

Alla är väl "selektivt" snälla? Kvinnor också? Jag är inte lika snäll mot grannen som mot min man. Men jag är snällare mot min trevliga granne än mot en främling. Jag är artig mot främlingar, men det är inte detsamma som att vara snäll. Dock tycker jag att du har en väldigt snäv defintion av snällhet. Sjänklart kräver olika situationer olika egenskaper!
  • Anonym (Snällt, eller..?)

Snälla män tycker de är snälla, jag håller inte med.

Bara för att du inte kör över kvinnan slår henne skriker eller alltid bestämmer, är du inte automatiskt en trygg människa som är snäll mot din partner.

Jag tycker inte det är snällt att lägga allt ansvar och alla initiativ på kvinnan, jag tycker det är psykisk misshandel att ena partnern gör ingenting,vågar inte bestämma vågar inte uttrycka egna åsikter eller sätta gränser och man måste vara två vuxna modiga ansvariga i en relation, för efter ett tag kommer smällen då kvinnan får veta att hon kört över honom, fast han är den som satt sig där.

Det är OBEHAGLIGT att en människa är snäll (behagar och har inga egna viljor eller gränser) som oftast ljuger pga rädsla att visa sig själv, då vill man hellre ha en man som är fruktansvärt bestämd,men som lär sig att kunna ge lite plats åt kvinnan så man får en bra balans,en bra synk.

Det är dessutom omöjligt för kvinnor med vår biologiska instinkt att föda barn, att dras till en man som inte kan skydda hennes barn, "snäll" betyder oftast att kvinnan tvingas lägga bort sin roll som partner,(då man brottas och jobbar tillsammans på toppen och skapar ett team)

Snäll make = kvinnan måste inta en mamma-roll åt både barnen och sin egen partner.

Detta är inte snällt.

• Anonym (Snällt, eller..?)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 12:53:34 följande:

Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.

En snäll man enligt stereotypen säger aldrig ifrån, tar inga egna beslut, och vågar inte vara ärlig. Din man är inte klassad som en "snäll" man, och detta är positivt, han är en BRA partner, (sambo make pappa etc) det är vad männen ska sikta efter.
  • Ggrodan
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 14:36:11 följande:

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

Det stämmer på mig. Aldrig arga aldrig bestämmande män blir som en son istället för en partner.

"Jag är försiktig " försiktig med vad? Du är med en person som älskar dig som du ska visa ditt hela spektrum av känslor för utan att bli dömd, den personen du kan vara galen och tappa kontrollen framför,och vara lika älskad imorgon, försiktig det ska du vara mot din chef , mot polisen, de som styr över dig,men mot din partner ska du inte vara försiktig du ska visa att du är självständig och modig och att visa känslor och våga bli arg/ ha gränser vara äkta, inget rollspel, att visa detta är att vara en uppriktig person medan att stryka under allt kvinnan vill är att vara ihop med en falsk person som inte litar på sig själv och om du visar att du inte litar på dig själv hur ska då din partner kunna lita på dig?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-07 17:26:30 följande:
    En snäll man enligt stereotypen säger aldrig ifrån, tar inga egna beslut, och vågar inte vara ärlig. Din man är inte klassad som en "snäll" man, och detta är positivt, han är en BRA partner, (sambo make pappa etc) det är vad männen ska sikta efter.
    Varför ska män sikta mot det?

Det vore intressant att veta.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?