• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 07:35:08 följande:

Men jag har ju en snäll man? En som är omtänksam och hänsynsfull och hjälper alla och gullar med småbarn och husdjur. En mjukis.

Däremot är han inte viljelös och mesig. Så jo, vi vill ha snälla män, men inte dörrmattor. Det gäller att lära sig skillnaden istället för att tro att vi inte vet vad vi vill ha.

Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.
  • Anonym (/Fifi­FiFilu­ringar­/)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 08:31:03 följande:

Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.

Hur många bonusfamiljer har dina barn?
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 08:31:03 följande:

Nähä. Då har vi väl olika definitioner av vad som är snällt, då.

För mig är snäll ungefär samma som hänsynsfull och omtänksam. Det är INTE samma som att vara feg och mesig. Och att försvara någon, kan vara hänsynsfullt, enligt mig. 

Jag lägger samma innebörd i ordet snäll oavsett vem jag pratar om. Min farmor var oerhört snäll - men hon kunde säga ifrån om det behövdes. Det gjorde henne inte mindre snäll i mina ögon. 

En granne kan vara snäll och låna ut saker, t ex. Tycker du att grannen upphör att vara snäll när han vill få tillbaka dem efter en tid? Krävs det att grannen inte vågar påpeka att jag har haft sakerna ett halvår för att jag ska kunna säga att jag har en snäll granne?

Jag jobbar på en skola, och det finns många lärare som skapar en positiv stämning i klassrummet och pratar i lugn ton med ungarna, men som ändå törs markera vem som är ledare i klassrummet. Det hindrar inte att eleverna ändå anser att dessa lärare är "snälla".

Men enligt dig är det bara de undflyende lärarna som tappar kontrollen, som kan vara snälla?

Konstig definition i så fall. Jaja. 
  • Anonym (Robban)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 05:24:13 följande:
    Det är klart du får fler kvinnor om du är framåt, leder och utstrålar självförtroende. Den dagen alla män förstod det skulle förre män förbli ensamma och skilsmässostatistiken skulle minska avsevärt.
    Så naivt skrivet...

Tror du att någon människa, man eller kvinna VÄLJER om dom är "framåt, leder och utstrålar självförtroende". Och hur skulle det se ut om alla män ville vara "ledare" tror du..  Samhället byggs upp av att vi har olika roller - vi behöver några ledare, men om alla vill vara det skulle samhället braka ihop.

Hela vår samhällsstruktur är uppbyggd på det faktum att vi är olika personligheter som tar olika roller.

• Bjoer
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 16:09:34 följande:
    Jo det kan nog stämma... Ja jag antar jag är bra på att spela svåråtkomlig och att vara mystisk. men där brukar det ta stopp. Det är väl nåt annat som saknas då.
    Jag tror inte riktigt på det här med att spela svår. Jag menar mest att man inte ska gå med på vad som helst. Sen så funkar det inte så bra när man spela heller. Det handlar om att man måste göra en liten personlighetsförändring, så att det blir genuint. Det kräver övning och övning. Och det kommer bli nekanden i början. Men det är bara att härda. Varje tjej är inte den sista du kommer träffa. Får man in den insikten så blir det mycket lättare.
  • fornminne
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 14:36:11 följande:
    Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för. Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

Både ja och nej. De flesta kvinnor faller för snälla män, men däremot inte män som är försiktiga och aldrig blir arga. Det är inga bra egenskaper. Att inte ha häftigt temperament är bra, men däremot måste man kunna bli arg och/eller säga ifrån när det är befogat. Samt ibland ta för sig mm. Gäller både kvinnor och män.
  • Anonym (Freya)

Min man är snäll och lite försiktig, men inte överdrivet. Han blir sällan arg, men kan bli det samt säga ifrån när så krävs. Det är en sådan man jag tror att de flesta kvinnor vill ha. En snäll och stabil man men ingen mes.

• Anonym (Utstrålning)

Det beror på vad man definierar snäll och försiktig med... Snäll ska han såklart vara, men när snäll betyder att han inte vågar säga ifrån, undviker konflikter och säger ja till allt för att han är rädd för att få en negativ reaktion, nej tack! Han ska ha lite stake så att säga.

Det är oerhört attraktivt med utsrålning, självförtroende (ej överdrivet) och pondus samtidigt som att han är mjuk och lyhörd. Sådana män attraherar mig mest! Tänder inte på clowner som sitter och tjötar konstant även om de är framåt. Hellre då någon som är lite mer 'försiktig' och inkännande, det passar min personlighet mer. Vi alla är ju olika.... Men utstrålning och ett intelligent uttryck går hem i alla lägen! ;)

• Anonym (Åsikt)

Det är väl ingen kvinna som vill ha en elak, hänsynslös och egotrippad idiot. Det upptäcks rätt fot och då drar kvinnan. Kvinnor vill ha snälla män som älskar barn och djur och omtänksamma och lyhörda. Problemet är snarare brist på sådana män. Men viss skall man inte göra allt vad den andra kräver av en om det inte passar det gäller både män och kvinnor. Man skall ha integritet och självrespekt samt vara en vettig person i största allmänhet. 

• Anonym (D.D.)
    Anonym (Robban) skrev 2018-02-07 09:00:52 följande:

Tror du att någon människa, man eller kvinna VÄLJER om dom är "framåt, leder och utstrålar självförtroende". Och hur skulle det se ut om alla män ville vara "ledare" tror du..  Samhället byggs upp av att vi har olika roller - vi behöver några ledare, men om alla vill vara det skulle samhället braka ihop.

Hela vår samhällsstruktur är uppbyggd på det faktum att vi är olika personligheter som tar olika roller.

Ja, och i en relation ska en man vara det jag sa.

Klart du själv påverkar hur du utvecklas. Det är oerhört naivt att tro att vi föds på ett sätt och att det sedan skulle stå fast. Som pojke har du ett ansvar att utvecklas till en man. Den man som inte gör det får leva med konsekvenserna.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?