Inlägg från: Anonym (Inga badboys) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inga badboys)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

De allra flesta kvinnor vill ha en kille som är snäll och omtänksam, men som ändå har ryggrad och en egen vilja. 
    Vi attraheras inte av män som vi uppfattar som dörrmattor. En mespropp är inte sexig. 
    Men det är en myt att de flesta skulle gilla stöddiga killar. Det är ganska få som faller för det. 

• Anonym (Inga badboys)

Jag har också märkt många gånger att det är killar som beter sig som ryggradslösa dörrmattor som sedan klagar över att kvinnor inte gillar snälla män.

Min egen man är väldigt snäll och omtänksam, men han är ändå ingen som låter sig trampas på. Han vågar fatta egna beslut och han säger nej när det behövs, helt enkelt.Mot mig och mot andra.

Integritet och självkänsla är nödvändigt. Då kan man vara hur snäll och vänlig som helst, utan att bli det minsta dörrmatta.

• Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 06:16:04 följande:
    Som klagar över det, ja. Ingen man med erfarenhet inbillar sig att kvinnor vill ha snälla män. Det vill de inte.

Felet de snälla singelmännen gör är att de lyssnar på kvinnorna som säger att de vill ha snälla män, trots att männen gång efter gång får det bevisat att det är en bluff. Sedan blir dessa män bittra på kvinnorna, när det är deras egen idioti de borde bli förbannade på.
    Men jag har ju en snäll man? En som är omtänksam och hänsynsfull och hjälper alla och gullar med småbarn och husdjur. En mjukis.

Däremot är han inte viljelös och mesig. Så jo, vi vill ha snälla män, men inte dörrmattor. Det gäller att lära sig skillnaden istället för att tro att vi inte vet vad vi vill ha.
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 08:31:03 följande:
    Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.
    Nähä. Då har vi väl olika definitioner av vad som är snällt, då.

För mig är snäll ungefär samma som hänsynsfull och omtänksam. Det är INTE samma som att vara feg och mesig. Och att försvara någon, kan vara hänsynsfullt, enligt mig. 

Jag lägger samma innebörd i ordet snäll oavsett vem jag pratar om. Min farmor var oerhört snäll - men hon kunde säga ifrån om det behövdes. Det gjorde henne inte mindre snäll i mina ögon. 

En granne kan vara snäll och låna ut saker, t ex. Tycker du att grannen upphör att vara snäll när han vill få tillbaka dem efter en tid? Krävs det att grannen inte vågar påpeka att jag har haft sakerna ett halvår för att jag ska kunna säga att jag har en snäll granne?

Jag jobbar på en skola, och det finns många lärare som skapar en positiv stämning i klassrummet och pratar i lugn ton med ungarna, men som ändå törs markera vem som är ledare i klassrummet. Det hindrar inte att eleverna ändå anser att dessa lärare är "snälla".

Men enligt dig är det bara de undflyende lärarna som tappar kontrollen, som kan vara snälla?

Konstig definition i så fall. Jaja. 
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 12:56:30 följande:
    Det är en gradskillnad i snällhet men snällhet kan vara något negativt som i exemplet ovan van. Det är det varken kvinnorna som ber om snälla män och de snälla männen förstår. Det blir missförstånd. Den snälle mannen är snäll precis som kvinnorna säger att han ska vara, men just därför dumpar de honom. Han fattar ingenting.
    Jag förstår alldeles utmärkt skillnaden. Jag har hela livet medvetet sökt mig till män som har den där perfekta balansen av snällhet och integritet.

Vad jag inte förstår, är hur andra inte kan förstå skillnaden. Allra svårast har jag att förstå klagomålen från män som beter sig allmänt ryggradslöst och mesigt. Det är ju knappast någon som har lärt dem att ju mer lik en dörrmatta du är, dess mer kommer tjejerna gilla dig

Den misstolkningen måste de ha kommit upp med helt själva.
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 17:04:00 följande:
    Fast de gör ju bara som de blir tillsagda. De misstolkar inte utan lyssnar bara på vad kvinnorna faktiskt säger. Det finns gott om kvinnor som påstår att de vill ha en "snäll man", trots att det är struntprat.

Frågan är varför du inte sa vilken typ av man du ville ha inledningsvis.
    Japp, det finns gott om kvinnor som säger att de vill ha en snäll man, eftersom det är helt sant.

Hade vi däremot velat ha dörrmattor, hade vi sagt det. Men det är det inte så många som säger, av förståeliga skäl.

Vi kan ju inte hjälpa att ni tolkar snäll som mesig och ryggradslös. :

Kolla in här, på synonymer.se:

Synonymer till snäll

godhjärtadgodhjälpsamhyggligvänligbussigrartrevliggemytliggodmodigtillmötesgåendevälmenandefridsamrekoschysstlydigväluppfostradfogligmedgörligbeskedlig

motsatsord
    elakstygg

De allra flesta människor associerar till de femton första orden. Du verkar ha snöat in på de sista fem, och tror att de är den generella betydelsen.
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-07 17:26:30 följande:
    En snäll man enligt stereotypen säger aldrig ifrån, tar inga egna beslut, och vågar inte vara ärlig. Din man är inte klassad som en "snäll" man, och detta är positivt, han är en BRA partner, (sambo make pappa etc) det är vad männen ska sikta efter.
    Så du tror att det är vad kvinnor syftar till, när de säger att de vill ha en snäll man? En ljugande fegis?

Tänk, just det har jag aldrig drömt om, trots att jag alltid har fallit för snälla, omtänksamma killar som inte haft något behov av att stödda sig eller spela "farliga".

Det är ju trist om det traskar runt ett gäng killar och tror att vi kvinnor som gillar snälla män, önskar oss en Lilla Fridolf som hukar inför frun och sedan baktalar henne bakom ryggen. Ännu mer trist om de har försökt anamma den stilen och sedan blir besvikna över att det inte funkade. 

Men jag känner att jag inte riktigt kan ta ansvar för den bristen på insikt. 
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 19:21:56 följande:
    Ja, och det är därför som kvinnor så ofta hamnar i sängen på psykopater och narcissister. Ni är oerhört lättlurade.
    Konstigt. Ingen psykopat har ens kommit i närheten av min säng. Bara vanliga, schyssta killar.

Kanske är det så att du av någon anledning dras till tjejer som gillar badboys..? Låter nästan så.
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 19:45:13 följande:
    Jag pratar inte om dig utan kvinnor generellt.
    Jaså. Så kvinnor generellt är lättlurade och gillar psykopater. Spännande. Det borde ju visa sig åtminstone någonstans i min bekantskapskrets, kan man tycka.
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 21:17:45 följande:
    Förkasta forskningen för att köra på sin egna anekdotiska bevisföring.

Jari, det går inte att ta dig seriöst efter det.
    Nu visade ju inte det väldigt begränsade experimentet att kvinnor i någon högre grad faller för narcissister. Det skulle du ha sett om du läst hela den artikel du länkade till.

För det första hade inte männen i experimentet personlighetsstörningen narcissism. De hade narcissistiska egenskaper. Vilket längre ner förklarades med egenskaper som uppfattas som typiskt manliga vid första anblicken. Så vad experimentet möjligtvis tyder på, är att kvinnor gillar typiskt manliga män. Chockerande.

Det var heller inte fråga om att männen lyckades fixa några riktiga relationer, utan vad de lyckades med var att få kontakt, och få telefonnumret till kvinnor.

Det skulle säkert även jag kunna ge till en narcissistisk typ som kopplar på charmen. Men redan under första dejten skulle han avslöja sitt rätta jag. Den sortens killar kan nämligen inte intressera sig för någon annan än sig själv i någon större utsträckning.

Och sedan skulle det inte bli någon mer träff. Så reagerar de flesta kvinnor när de träffar en självupptagen narcissist.

Man hade heller inte tagit hänsyn till utseendet hos killarna.

Så hur du kan försöka vinkla detta till att tjejer "generellt" väljer narcissister och psykopater, är väldigt märkligt. 

Faktum är att det gjordes ett precis likadant experiment när man testade ifall män med en gitarr hade större framgång med att få kontakt med främmande kvinnor än män utan en gitarr. Det hade de. Jag ger mig tusan på att det funkar om du har en hund också. Eller drar en barnvagn.

Men det räknas inte heller som någon särskilt seriös forskning. 
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?