• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 14:36:11 följande:

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

Ja, det stämmer.

Testa själv.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 22:40:30 följande:

Jo jag är också trött på det där påstådda spelet som det ofta pratas om. Men vet inte om det existerar eller om det bara är gammalt prat. Attraktion skapas väl oftast omedvetet.

Det är klart du får fler kvinnor om du är framåt, leder och utstrålar självförtroende. Den dagen alla män förstod det skulle förre män förbli ensamma och skilsmässostatistiken skulle minska avsevärt.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Man) skrev 2018-02-06 22:28:29 följande:

Jag är trött på svåråtkomliga kvinnor jag vill gärna ha en enkel trevlig lättåtkomlig tjej.

Det du skriver gäller nog kvinnor, kvinnor gillar spel och skit.

Nej, kvinnor gillar inte spel. De gillar män som är psykiskt starka, socialt skickliga, har gott självförtroende och hög social status.

En man som inte har dessa egenskaper får jobba på det. Iaf om han vill bli framgångsrik med kvinnor.
  • Anonym (Nej inte alla)

Jag vill ha en snäll man som sällan blir arg.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-06 18:01:15 följande:

Jag har också märkt många gånger att det är killar som beter sig som ryggradslösa dörrmattor som sedan klagar över att kvinnor inte gillar snälla män.

.

Som klagar över det, ja. Ingen man med erfarenhet inbillar sig att kvinnor vill ha snälla män. Det vill de inte.

Felet de snälla singelmännen gör är att de lyssnar på kvinnorna som säger att de vill ha snälla män, trots att männen gång efter gång får det bevisat att det är en bluff. Sedan blir dessa män bittra på kvinnorna, när det är deras egen idioti de borde bli förbannade på.
  • Anonym (Nej?)

Jag är kvinna och faller numera enbart för snälla och försiktiga män. Efter att ha testat med motsatsen till snälla och försiktiga män i tio år och avverkat/blivit avverkad av tre dussin??? (vet inte exakt det där var bara nåt jag drog till med) inte snälla och inte försiktiga män har jag insett att det inte funkar med sådana.

Nu har jag istället försökt med väldigt snälla och försiktiga män, inte hittat min drömprins än men varenda en har nästan vart det!  

• Anonym (M)

Han kan vara tillbakadragen men måste ändå vara dominant.

• Anonym (Hanna)

Jag tänker så här

1. Kvinnor är ej en homogen grupp. Olika kvinnor faller för olika. Samma kvinna kan falla för olika i olija skeden i livet. Så det går inte svara på vilka män kvinnir vill ha. När jag var ung och jag och väninnirna var aktiva vad gäller dejting, var det helt olika typer av män vi föll flr, eftersom vi var olika.

2. Snäll och försiktigt är inte två egenskaper som per definition hör ihop, vilket det ofta låter som i såna här samnanhang. Man kan vara snäll och väldigt riskbenägen tex. Vad gäller dessa egenskaper trir jag att snäll oftast är positivt (öven om det förstås finns en liten grupp kvinnir som dras till det motsatta) medan försiktig kan vara svårare i dejtingsamnanhang. Inte nödvändigtvus för att kvinnir inte skulle gilla detn egenskapen utan för att det förstås ör svprare att skapa kontakt med nya mönniskor om nan är väldigt flrsiktig.

Personligen gillar jag genuint snälla män, och är extremt imponerad av män som engagerar sig för andra genom att tex vara volontär för Amnesty, knatteledare i fotbollsklubben eller är volontärarbetare vid katastrofer. På försiktighetsskalan skulle jag gissa att jag främst faller för de som är nånstans i mitten då det bäst passar min egen personlighet.

• Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 06:16:04 följande:
    Som klagar över det, ja. Ingen man med erfarenhet inbillar sig att kvinnor vill ha snälla män. Det vill de inte.

Felet de snälla singelmännen gör är att de lyssnar på kvinnorna som säger att de vill ha snälla män, trots att männen gång efter gång får det bevisat att det är en bluff. Sedan blir dessa män bittra på kvinnorna, när det är deras egen idioti de borde bli förbannade på.
    Men jag har ju en snäll man? En som är omtänksam och hänsynsfull och hjälper alla och gullar med småbarn och husdjur. En mjukis.

Däremot är han inte viljelös och mesig. Så jo, vi vill ha snälla män, men inte dörrmattor. Det gäller att lära sig skillnaden istället för att tro att vi inte vet vad vi vill ha.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 07:35:08 följande:
    Men jag har ju en snäll man? En som är omtänksam och hänsynsfull och hjälper alla och gullar med småbarn och husdjur. En mjukis.

Däremot är han inte viljelös och mesig. Så jo, vi vill ha snälla män, men inte dörrmattor. Det gäller att lära sig skillnaden istället för att tro att vi inte vet vad vi vill ha.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?