• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Rookie)

Om man blir för snäll så blir man ju en mes och det vill väl ingen tjej ha? Snällhet i lagom dos och på rätt sätt (att hen bryr sig om sin partner och de omkring sig) är bra!

• Anonym (Rookie)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 06:16:04 följande:
    Som klagar över det, ja. Ingen man med erfarenhet inbillar sig att kvinnor vill ha snälla män. Det vill de inte.

Felet de snälla singelmännen gör är att de lyssnar på kvinnorna som säger att de vill ha snälla män, trots att männen gång efter gång får det bevisat att det är en bluff. Sedan blir dessa män bittra på kvinnorna, när det är deras egen idioti de borde bli förbannade på.
    Får jag fråga vad du menar när du skriver "snäll"? Du kan väl inte på allvar mena att tjejer inte vill ha någon som är omtänksam, bryr sig om andra, lyssnar och visar medkänsla. DET är att vara snäll för mig. 

Jag undrar också varför många här verkar göra likhetstecken med snäll och mes. Det är ju inte samma sak. Snäll är något alla borde vara medan mes är något ingen borde vara. Mes är ju typ motsatsen till elak tuffing. Snäll ligger väl snarare i mitten av dessa två.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 21:17:45 följande:
    Förkasta forskningen för att köra på sin egna anekdotiska bevisföring.

Jari, det går inte att ta dig seriöst efter det.
    Det är ju ett faktum att de som gärna berättar att de studerar teknik är överrepresenterade bland de män som påstår en massa saker om vad kvinnor föredrar trots att de själva inte har erfarenhet. Nu har gurus på youtube också berättat för dessa hur de ska leva vilket är att kliva ur pojkrummet och lära sig att vara sociala
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 21:17:45 följande:
    Förkasta forskningen för att köra på sin egna anekdotiska bevisföring.

Jari, det går inte att ta dig seriöst efter det.
    Nu visade ju inte det väldigt begränsade experimentet att kvinnor i någon högre grad faller för narcissister. Det skulle du ha sett om du läst hela den artikel du länkade till.

För det första hade inte männen i experimentet personlighetsstörningen narcissism. De hade narcissistiska egenskaper. Vilket längre ner förklarades med egenskaper som uppfattas som typiskt manliga vid första anblicken. Så vad experimentet möjligtvis tyder på, är att kvinnor gillar typiskt manliga män. Chockerande.

Det var heller inte fråga om att männen lyckades fixa några riktiga relationer, utan vad de lyckades med var att få kontakt, och få telefonnumret till kvinnor.

Det skulle säkert även jag kunna ge till en narcissistisk typ som kopplar på charmen. Men redan under första dejten skulle han avslöja sitt rätta jag. Den sortens killar kan nämligen inte intressera sig för någon annan än sig själv i någon större utsträckning.

Och sedan skulle det inte bli någon mer träff. Så reagerar de flesta kvinnor när de träffar en självupptagen narcissist.

Man hade heller inte tagit hänsyn till utseendet hos killarna.

Så hur du kan försöka vinkla detta till att tjejer "generellt" väljer narcissister och psykopater, är väldigt märkligt. 

Faktum är att det gjordes ett precis likadant experiment när man testade ifall män med en gitarr hade större framgång med att få kontakt med främmande kvinnor än män utan en gitarr. Det hade de. Jag ger mig tusan på att det funkar om du har en hund också. Eller drar en barnvagn.

Men det räknas inte heller som någon särskilt seriös forskning. 
  • Anonymous31
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 12:53:34 följande:
    Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.
    Ska han förföra hela familjen? Nej, usch. Du fick inte godkänt i svenska i skolan va?
  • Pope Joan II
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 19:21:56 följande:
    Ja, och det är därför som kvinnor så ofta hamnar i sängen på psykopater och narcissister. Ni är oerhört lättlurade.
    Haha! Jag har aldrig i hela mitt liv blivit ens det allra minsta lurad. Inte heller har någon störd människa på något enda sätt spelat någon som helst roll i mitt liv.
    Smecker skrev 2018-02-07 19:29:07 följande:
    Promises, promises..
    Din intelligens är upphetsande. 
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 21:45:39 följande:
    Nu visade ju inte det väldigt begränsade experimentet att kvinnor i någon högre grad faller för narcissister. Det skulle du ha sett om du läst hela den artikel du länkade till.

För det första hade inte männen i experimentet personlighetsstörningen narcissism. De hade narcissistiska egenskaper. Vilket längre ner förklarades med egenskaper som uppfattas som typiskt manliga vid första anblicken. Så vad experimentet möjligtvis tyder på, är att kvinnor gillar typiskt manliga män. Chockerande.

Det var heller inte fråga om att männen lyckades fixa några riktiga relationer, utan vad de lyckades med var att få kontakt, och få telefonnumret till kvinnor.

Det skulle säkert även jag kunna ge till en narcissistisk typ som kopplar på charmen. Men redan under första dejten skulle han avslöja sitt rätta jag. Den sortens killar kan nämligen inte intressera sig för någon annan än sig själv i någon större utsträckning.

Och sedan skulle det inte bli någon mer träff. Så reagerar de flesta kvinnor när de träffar en självupptagen narcissist.

Man hade heller inte tagit hänsyn till utseendet hos killarna.

Så hur du kan försöka vinkla detta till att tjejer "generellt" väljer narcissister och psykopater, är väldigt märkligt. 

Faktum är att det gjordes ett precis likadant experiment när man testade ifall män med en gitarr hade större framgång med att få kontakt med främmande kvinnor än män utan en gitarr. Det hade de. Jag ger mig tusan på att det funkar om du har en hund också. Eller drar en barnvagn.

Men det räknas inte heller som någon särskilt seriös forskning. 
    Man med gitarr har fått många kvinnor intresserade genom tiderna när vi inte hade mer än kanal på tvn och var långt från sociala medier men han kunde knappast hålla intresset uppe med bara House of the rising sun på repertoaren 
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-07 22:19:29 följande:
    Man med gitarr har fått många kvinnor intresserade genom tiderna när vi inte hade mer än kanal på tvn och var långt från sociala medier men han kunde knappast hålla intresset uppe med bara House of the rising sun på repertoaren 
    Eller hur.

Det funkar som isbrytare. I bästa fall. Kan han inte visa upp en vettig personlighet och utstrålning efter det, kvittar det hur många gitarrer, hundar eller narcissistdrag han släpar runt på. 
  • Anonym (Snällt, eller..?)
    Anonym (Man) skrev 2018-02-07 17:37:52 följande:

Varför ska män sikta mot det?

Det vore intressant att veta.

För i ett förhållande vill du vara den bästa partnern du kan vara, och för ditt barn vill du vara den bästa pappan du kan vara , det vill i alla fall min partner.
  • justanotherman
    Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Ja.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?