• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 06:38:37 följande:
    Ja, men alla kommer att föredra badboys. Deras badboy vill säga. För en kvinna som själv är mes kommer hon välja badboyn bland de mesiga killarna osv.
    Och alla män föredrar våpiga bimbos, eftersom ni är offer för era primitiva instinkter. 
  • Anonym (Inga badboys)
    NELJ skrev 2018-02-08 08:00:33 följande:
    Undrar samma sak som Hanna. Du verkar ha en egen definition av badboy? För mig och för de flesta andra (skulle jag tro) är begreppet förknippat med killar som är stökiga, farliga och ofta kriminella. Killar som bara ser om sig själv och skiter i andra. Det är inte attraktivt alls.
    Exakt så. Och i de (ganska få) fall där jag känner tjejer som säger sig gilla badboys, så är det verkligen inga kriminella dårar de syftar till. Snarare handlar det om en stil. De vill att han ska se lite "farlig" ut. 

Och de formulerar det ungefär "jag gillar killar som har lite badboy-look". 

Vilket i min värld inte är ett dugg konstigare än att många tjejer gillar män i kostym. Eller i uniform. Det är väldigt vanligt.

Ändå hör man aldrig några killar klaga över att "tjejer gillar bara skötsamma ekonomer!" Det tycks mest vara den där badboy-preferensen som får stå modell för vad ALLA kvinnor påstås vilja ha. Den sticker väl i ögonen mest... 
  • Anonym (anonym 2)

Ytterligheterna är elak och badboy dvs. egoister som lever för att ta för sig och utnyttja andra och inte sällan trampar på andra den andra ytterligheten är vad som somliga kallar för snäll som lever osynligt och inte säger i från när andra utnyttjar dem..det är alltså avvikande få procent som tillhör kategorierna de flesta är inte varken elaka eller mesiga utan både syns och märks och kan få andra att vilja umgås med dem.
    Att några är riktigt charmiga och kan få alla att vilja umgås med dem beror inte på att de är några narcissister utan att de råkar ha en utstrålning 

• Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 07:56:45 följande:

De väljer snarare någon som de känner kan försvara dem själva och familjen om så krävs.

Det är ett problem för de snälla killarna eftersom det blir en hel drös över av dem som aldrig får chansen att bilda familj.

Nästan alla killar är snälla. Nästan alla killar har, har haft eller kommer ha relationer och familj.

För övrigt, vems ansvar är det att se till att en kille får chansen att bilda familj?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Rulla i djupet.)
    De väljer snarare någon som de känner kan försvara dem själva och familjen om så krävs.

Det är ett problem för de snälla killarna eftersom det blir en hel drös över av dem som aldrig får chansen att bilda familj.
    Varför skulle inte en snäll kille kunna försvara sin familj? 
    Att vara snäll innebär bara att man är just det, ju starkare en människa är desto snällare är hen också.
    Och nej, kvinnor behöver ingen man för att försvara sig, det klarar vi själva om det behövs, vilket dom flesta av oss aldrig behöver ställas inför, vare sig män eller kvinnor. 

Du verkar ha ett behov av att framställa kvinnor som lite hjälplösa våp och riktiga män som tuffa hårdingar och om dom inte är det så kommer dom inte hitta några kvinnor.
    Inget av det är sant.
    Frågan är varför du så gärna vill fösa in människor i små trånga fållor? 
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 08:01:39 följande:
    Jag tror ärligt talat att han är det du och de flesta kvinnor vill ha. Ni benämner honom bara inte så.

Man kan förvisso kritisera att det överdriver vinsten av farliga drag precis som kvinnorna underminerar vikten av attityd och självförtroende när de säger att de vill ha en snäll man.
    Eller så överskattar du vikten av attityd och självförtroende, dessutom så kopplar du åtminstone självförtroende helt galet till nån form av badboyattityd.
    Bad boys är scared boys om några. 
    Trasiga losers som inte kan hantera sina egna liv.
  • NELJ

Angående att försvara familjen så jagade min snälle, kortväxte datanörd till exman bort tre tjuvar som höll på att göra inbrott i vårt hus. Jag var gravid vid tillfället.

Det finns ingen koppling mellan snällhet och att inte träffa kvinnor och bilda familj.

För att svara på ts fråga:

Nej, det är inte sant. 

Kvinnor eller ja människor tycker om snälla människor, människor som är elaka och behandlar oss illa undviker vi.
    Ingen vill väl bli illa behandlad?
    Vill du bli det ts?

För mig personligen är snällhet något som bara blir viktigare och viktigare hos mig själv och hos andra.
    Om vi inte kan hjälpa varandra, vad ska vi då vara här för?

Ju starkare man är desto snällare är man också.
    Elakhet är ett svaghetstecken. 

• Anonym (anonym 2)

De som kategoriserar människor i badboys och i snälla killar borde väl lyssna till sina gurus som ger livsråd där det berättas tydligt att för att lyckas med livet så ska man lämna sin källare, sköta hygien, inte vara patetisk umgås med andra och bygg vänskap dvs. anstränga sig för att fungera socialt. Det är både i djurvärlden och i människovärlden att de som står vid sidan av flocken inte är de man vill umgås med eftersom man vill att den man umgås med ska fungera i alla sammanhang

• Pissarro2
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-08 10:21:25 följande:

De som kategoriserar människor i badboys och i snälla killar borde väl lyssna till sina gurus som ger livsråd där det berättas tydligt att för att lyckas med livet så ska man lämna sin källare, sköta hygien, inte vara patetisk umgås med andra och bygg vänskap dvs. anstränga sig för att fungera socialt. Det är både i djurvärlden och i människovärlden att de som står vid sidan av flocken inte är de man vill umgås med eftersom man vill att den man umgås med ska fungera i alla sammanhang

Det finns allt många kvinnor som faller för män som inte fungerar socialt måste jag säga, men då har de ofta andra maskulina drag som de fallit för.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?