• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Begin)

Individuellt.
    En kvinna som är framåt och utåtriktad, kan tycka det är charmigt med en blyg och lugn man.
    En annan kvinna som är framåt och utåtriktad, vill ha nån mer som henne.
    Och så vidare.

• Anonym (Anonym)

Det stämmer inte! Däremot gäller det nog oftare för yngre kvinnor samt för de som haft män som skadat dem mentalt, t ex gett dem dåligt självförtroende, skapat medberoende och allt möjligt annat.

• Rumpelstiltskins

Det är väl klart att jag vill att min man ska vara snäll men han ska också kunna sätta ned foten. Jag vill inte ha ett lealöst barn som inte kan säga ifrån.

• Anonym (Inga badboys)

De allra flesta kvinnor vill ha en kille som är snäll och omtänksam, men som ändå har ryggrad och en egen vilja. 
    Vi attraheras inte av män som vi uppfattar som dörrmattor. En mespropp är inte sexig. 
    Men det är en myt att de flesta skulle gilla stöddiga killar. Det är ganska få som faller för det. 

• Anonym (Kajsa)

Gärna snäll och gärna försiktig men han måste kunna stå för sina åsikter och inte vända kappan efter vinden, ej heller ha svårt att kommunicera. Gärna mjuk som person men inte lealös! 

• Anonym (H)

Det är oftast mesiga och oattrattraktiva män som skyller på att de är ? för snälla ?.

Man kan vara snäll utan att vara mesig dörrmatta.

• Anonym (Elin)

Fega och ängsliga män står väl inte så värst högt i kurs, kan jag tänka mig, men helt uppenbart finns det gott om snälla och försiktiga män som hittat kärleken.

• Anonym (Tjej)

Jag gillar bara de snälla, blyga, försiktiga och intelligenta.

• Anonym (Funderar)
    Anonym (Elin) skrev 2018-02-06 15:02:43 följande:

Fega och ängsliga män står väl inte så värst högt i kurs, kan jag tänka mig, men helt uppenbart finns det gott om snälla och försiktiga män som hittat kärleken.

När du skriver feg och ängslig, hur menar du? Har du något exempel?
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?