• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • GubbsIem

Ja det är sant. Kvinnor söker en man som kan beskydda dem och deras avkomma inte nån mes, det är basic biologi. Hos 99% av alla flockdjur är hanens roll att skydda flocken.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (Freya) skrev 2018-02-07 11:39:09 följande:

Min man är snäll och lite försiktig, men inte överdrivet. Han blir sällan arg, men kan bli det samt säga ifrån när så krävs. Det är en sådan man jag tror att de flesta kvinnor vill ha. En snäll och stabil man men ingen mes.

Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 08:40:31 följande:

Nähä. Då har vi väl olika definitioner av vad som är snällt, då.

För mig är snäll ungefär samma som hänsynsfull och omtänksam. Det är INTE samma som att vara feg och mesig. Och att försvara någon, kan vara hänsynsfullt, enligt mig. 

Jag lägger samma innebörd i ordet snäll oavsett vem jag pratar om. Min farmor var oerhört snäll - men hon kunde säga ifrån om det behövdes. Det gjorde henne inte mindre snäll i mina ögon. 

En granne kan vara snäll och låna ut saker, t ex. Tycker du att grannen upphör att vara snäll när han vill få tillbaka dem efter en tid? Krävs det att grannen inte vågar påpeka att jag har haft sakerna ett halvår för att jag ska kunna säga att jag har en snäll granne?

;

Det är en gradskillnad i snällhet men snällhet kan vara något negativt som i exemplet ovan van. Det är det varken kvinnorna som ber om snälla män och de snälla männen förstår. Det blir missförstånd. Den snälle mannen är snäll precis som kvinnorna säger att han ska vara, men just därför dumpar de honom. Han fattar ingenting.
  • Fru Ve

Nej det stämmer inte. Min man är av den snälla och försiktiga typen och de tidigare män jag har haft relationer med har också varit lite sådana. Jag ogillar starkt machokillar, tycker det är riktigt oattraktivt. Min man är världens bästa partner och även pappa.

• annabellelee

En del av problemet är att många män blandar ihop snäll och mesig. De tror att ingen vill ha dem trots att de är snälla, när de inte alls är snälla. 

Jag har varit tillsammans med en mesig man. Han vågade inte säga ifrån mot kollegor som trampade på honom, kröp undan och lät mig ta ansvaret så fort det blev problem eller något behövdes ta tag i. Men han behandlade inte mig väl, och var inte det minsta omtänksam eller kärleksfull. Hade någon frågat hade han säkert beskrivit sig som snäll, men det var han inte. 

Nu är jag tillsammans med en snäll man. Han är omtänksam, visar att han bryr sig om mig, vårt barn, men också vänner och familj. Jag kan ibland tycka att han borde stå upp för sig själv lite mer, men samtidigt vet jag att allt han gör, gör han för att han genuint vill hjälpa människor, 

De män som hävdar att "kvinnor vill inte ha snälla män", är nog mest mesiga, misstänker jag. 

• Anonym (30årkvinna)

Trådstartarn, de lugna och "snälla" brukar vara farligast

• Anonym (D.D.)
    annabellelee skrev 2018-02-07 13:32:07 följande:

En del av problemet är att många män blandar ihop snäll och mesig. De tror att ingen vill ha dem trots att de är snälla, när de inte alls är snälla. 

Det är kvinnor som inte förstår att du kan vara för snäll. Snäll är positivt i rätt dos.

Sedan är inte ditt ex snäll bara för att han påstår det.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 12:53:34 följande:
    Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.
    Majoriteten av alla både män och kvinnor är snälla få är elaka, snäll är inte synonymt med tyst, hämmad,blyg, tråkig, tillbakadragen, viljelös ...snäll är att inte vara hotfull och skrämmande mot andra.
    Människor attraheras av de som har utstrålning, är genuina, de som är sociala och öppna och som det är trevligt att umgås med.De som kallar sig för snälla är inte snälla utan socialt inkompetenta, tillbakadragna och inbjuder inte till umgänge eftersom kroppsspråket inte är välkomnande
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-07 15:13:45 följande:

Majoriteten av alla både män och kvinnor är snälla få är elaka,

Om nu den stora majoriteten är snälla kan det ju knappast vara en avgörande faktor eller hur.

Faktum är att de som är bäst på att få kvinnor på fall är psykopater och narcissister. Vilket beror på att de kallt och rationellt spelar på kvinnors sökande efter män med ledaregenskaper och självförtroende.
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 12:56:30 följande:
    Det är en gradskillnad i snällhet men snällhet kan vara något negativt som i exemplet ovan van. Det är det varken kvinnorna som ber om snälla män och de snälla männen förstår. Det blir missförstånd. Den snälle mannen är snäll precis som kvinnorna säger att han ska vara, men just därför dumpar de honom. Han fattar ingenting.
    Jag förstår alldeles utmärkt skillnaden. Jag har hela livet medvetet sökt mig till män som har den där perfekta balansen av snällhet och integritet.

Vad jag inte förstår, är hur andra inte kan förstå skillnaden. Allra svårast har jag att förstå klagomålen från män som beter sig allmänt ryggradslöst och mesigt. Det är ju knappast någon som har lärt dem att ju mer lik en dörrmatta du är, dess mer kommer tjejerna gilla dig

Den misstolkningen måste de ha kommit upp med helt själva.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?