• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (saa)

Det är osäkra män kvinnor inte vill ha, jag vet för jag är själv väldigt osäker och därför ganska oattraktiv.

• Anonym (U2)
    Anonym (C) skrev 2018-02-06 16:01:56 följande:

Jag vill ha en kille som är stabil & snäll. Men tyvärr blir dom aldrig intresserade av mig.

Alltid bara Bad Boys som vill ha mig.

Det har aldrig fallit dig in att ta eget initiativ?
  • Anonym (U2)

TS, det där stämmer till 100%. Mitt i prick.

• Anonym (Jgzjgzjzg)

Det är en myt som män som förblivit singlar älskar att återberätta,att kvinnor bara vill ha skitstövlar. Antagligen för att rationalisera att de själva blivit över. Sanningen är väl att det kan vara svårare helt enkelt för att mannen är för blyg att ta kontakt, och kvinnan känner likadant.

Jag är själv gift med en alldeles för snäll, genomschysst man som aldrig blir arg. Han är lite blyg men fantastisk när man kommer under ytan. Jag har haft sån tur.

Men det var jag som tog första steget. För snälla killar vill inte verka för på, och därför blir de utan.

• riboflavin

Jag kan ju bara svara för mig själv, jag faller utan tvekan för snälla och försiktiga män, huruvida det utvecklas eller inte handlar i grund och botten om integritet och ansvarstagande.

Min nuvarande sambo är både snäll och försiktiga, men kan ta egna beslut och säger emot om han tycker någon har fel, även jag.

Ett ex var precis lika snäll, ödmjuk och försiktiga, tyvärr så hade det gått till överdrift och han kunde helt enkelt inte vara vuxen. Skickade jag honom till affären (ja, skickade, egna initiativ förekom inte) så ringde han minst 3 gånger för att kolla märken och fråga om saker istället för att fråga någon ur personalen. Blev han illa behandlad sade han aldrig ifrån, kunde inte säga nej och i slutändan orkade jag inte. Han har som tur är vuxit upp, min sambo beskriver att han nog var lite likadan i 20-års åldern.

Att hävda att alla kvinnor vill ha en burdus chefstyp är lika onyanserat som att påstå att alla män vill ha en gapig bloggblondin som varit med i paradise hotel.

Men för er snälla män där ute, det som inte är så attraktivt med er snällhet är om den övergår i mjäkighet och undfallande. En mycket liten minoritet bossiga tjejer vill ha en man som varken kan eller vill ha en åsikt, resten av oss vill att han ska ha input i det mesta, och att han vill samma sak tillbaka.

Att ha självförtroende är alltid en attraktiv egenskap, personligen tycker jag dock att det blir tråkigt det saknad ödmjukhet.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Robban)

Självsäkra och tuffa män erövrar flest kvinnor beroende på att dom inte är rädda att ta för sig och våga chansa. Inte för att kvinnor föredrar dom.

Det är väldigt lågt av "överblivna" män att skylla det på kvinnorna. I grunden beror det ju på att dom själva är så osäkra att dom inte vågar försöka. Och att dom uppträder osäkert i mötet med en kvinna.

• Anonym (Robban)
    riboflavin skrev 2018-02-06 16:56:10 följande:

..........

Att hävda att alla kvinnor vill ha en burdus chefstyp är lika onyanserat som att påstå att alla män vill ha en gapig bloggblondin som varit med i paradise hotel.

.............

Skål
  • Anonym (C)
    Anonym (U2) skrev 2018-02-06 16:22:02 följande:

Det har aldrig fallit dig in att ta eget initiativ?

Jo såklart men nej inte då heller.
  • Anonym (C)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 16:07:20 följande:

Jaså är det så? Har du visat för dem att du är intresserad och de har tackat nej? Jag tänker de kanske varit intresserade men inte vågat visa det. Bad boys brukar ju ta för sig och vara orädda.

Jag har försökt någon gång. Men får man ingen respons struntar man i det. Nej idag väljer jag bort Bad Boy direkt.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?