• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Robban) skrev 2018-02-06 17:48:31 följande:

Självsäkra och tuffa män erövrar flest kvinnor beroende på att dom inte är rädda att ta för sig och våga chansa. Inte för att kvinnor föredrar dom.

Det är väldigt lågt av "överblivna" män att skylla det på kvinnorna. I grunden beror det ju på att dom själva är så osäkra att dom inte vågar försöka. Och att dom uppträder osäkert i mötet med en kvinna.

En fråga till, föredrar kvinnor män som är säkra när de ska "ragga" då menar du?  Personligen tycker jag inte det är ett hinder om en kvinna är lite osäker rent smakmässigt, däremot kan det ju bli att det inte händer något när vi båda är osäkra. Är det en skillnad då vad män och kvinnor attraheras av personlighetsmässigt? Det finns ju fortfarande en viss förväntan att män är de som ska ta första steget.
  • Fennyxx

Det är en myt som killar som tycker att de "förtjänar" tjej enbart på meriten att de inte regelmässigt misshandlar eller våldtar slänger sig med för att slippa inse att kvinnor inte tänder på misogyna slemproppar.

Eftersom även kvinnor är personer så gillar vi olika saker. Självklart finns det kvinnor som blir intresserade av killar som verkar starka och självsäkra, och många kvinnor (precis som många män) är kroniskt dåliga på att välja en partner som är bra för dem.

Men de allra flesta kvinnor fastnar för någon som kanske har liknande intressen, ser attraktiv ut enligt just den kvinnan och som får henne att må bra och känna sig speciell.

Så länge man går runt och tror att "tjejer" är någon sorts lågbegåvat hive-mind med tuttar där man måste knäcka koden för att få knulla så kommer man inte komma långt.

• Anonym (Jag faller)

Jag har haft fyra förhållanden och alla med känsliga, snälla och nästan osäkra män. Såhär i efterhand kan jag nästan känna att jag dragits till fel män på något sätt. Ett ex påpekade även detta att han var känsligare än mig och att det var han som var tjejen i förhållandet, haha. Känns nästan som om jag skulle ha behövt en lite tuffare och säkrare man, men på nåt sätt så äcklas jag av det beteendet också.. Så jag får helt enkelt hålla mig till de snällare ändå eftersom jag vill bli behandlad med respekt och må bra!

• Tecum
    Anonym (saa) skrev 2018-02-06 17:56:37 följande:
    Precis, det är viktigt att ta för sig OCH vara självsäker. Jag som osäker och med dåligt självförtroende försökte att "ta för mig" och chansa, fungerade inte alls, kvinnor ser rakt igenom en att man är osäker.
    Väldigt bra skrivet, det funkar inte att låtsas, "chansa och ta för sig" när man är osäker. Det märks, det är bara ett fåtal tjejer som är så lättlurade och såna brukar inte vara något att hänga i julgran. De spelar själva roller, vem vil ha en sån? Därför borde fler tjejer/kvinnor göra som hon i #25 och ta lite initiativ när killen är osäker. Han behöver förstås inte vara ett kap för det, men han behöver inte vara hopplös heller. Tyvärr är kvinnor lite lata när det kommer till raggning, de tar den enkla vägen och låter mannen ta initiativet annars får det vara. Det kommer snart fram en ny...
  • Bolliz

Stämmer nog delvis.

Alla vill väl ha en snäll, mogen man innerst inne, men man vill ju inte ha nån mes.

Jag vill ha en man som kan stå upp för mig, som jag kan diskutera saker med, dela glädje och sorg med, en man som kan lära mig saker om livet och som lyssnar och tar åt sig

Det är skillnad på en man som är snäll och en man som respekterar en. Toffel tror jag inte många kvinnor vill dela ett liv med.

Vi vill ha en MAN helt enkelt, ingen pojke

• Anonym (Jgzjgzjzg)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 18:42:14 följande:

Det var inte det att de vill ha skitstövlar jag menade, utan om de ville ha tuffare, dominantare och orädda män, som inte grubblar eller visar sina känslor etc... Det finns förstås några kvinnor som faller för skitstövlar också.

Ja det sista stämmer så väl in på mig... Var det en sådan man som du önskade att få? Tror du att kvinnor blivit upplärda att inte ta första steget vid dejtning och sådant?

Jag tror absolut att kvinnor fostrats in att männen ska ta initiativ. Om mannen ifråga är för försiktig förutsätter de att mannen är ointresserad.

Nja, jag vet inte om jag speciellt letade efter blyg man. Vi hade varit bekanta en längre tid men eftersom han var lite tillbakadragen var han svår att komma in på livet. Jag tyckte han var trevlig, men inget mer. Sedan fick vi en gemensam vän och då lärde jag känna honom mer och insåg hur rolig och smart och charmig han var.

Hade han varit framåt och bjudit ut tjejer i sin bekantskapskrets hade ju fler fått lära känna honom och se hur fantastisk han var och han hade varit tagen för länge sedan, så jag är naturligtvis glad att han är försiktig.
  • Anonym (Funderar)
    Bolliz skrev 2018-02-06 19:13:54 följande:

Stämmer nog delvis.

Alla vill väl ha en snäll, mogen man innerst inne, men man vill ju inte ha nån mes.

Jag vill ha en man som kan stå upp för mig, som jag kan diskutera saker med, dela glädje och sorg med, en man som kan lära mig saker om livet och som lyssnar och tar åt sig

Det är skillnad på en man som är snäll och en man som respekterar en. Toffel tror jag inte många kvinnor vill dela ett liv med.

Vi vill ha en MAN helt enkelt, ingen pojke

Ja det håller jag med, och det är det jag trott också. Alla dessa videos om hur man får kvinnor på fall, de har ett sån vinkling på allt. Det är ju en mes eller toffel som man inte vill vara med, varken man eller kvinna egentlige väl!? 

Men jag tror att det att vi alltid haft en norm att män tar för sig och kvinnor inte gör det leder till att tro att kvinnor vill ha de här tuffare männen. Men kanske inte så lätt att ändra på då det alltid finns dessa män som är på hugget hela tiden och männen som tar det lite lugnare, ja de syns knappt och får sällan chansen när de är i sällskap av en sån här alfahanne. 
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Jgzjgzjzg) skrev 2018-02-06 19:22:56 följande:
    Jag tror absolut att kvinnor fostrats in att männen ska ta initiativ. Om mannen ifråga är för försiktig förutsätter de att mannen är ointresserad.

Nja, jag vet inte om jag speciellt letade efter blyg man. Vi hade varit bekanta en längre tid men eftersom han var lite tillbakadragen var han svår att komma in på livet. Jag tyckte han var trevlig, men inget mer. Sedan fick vi en gemensam vän och då lärde jag känna honom mer och insåg hur rolig och smart och charmig han var.

Hade han varit framåt och bjudit ut tjejer i sin bekantskapskrets hade ju fler fått lära känna honom och se hur fantastisk han var och han hade varit tagen för länge sedan, så jag är naturligtvis glad att han är försiktig.
    Härligt att ni blev ihop först efter att ni varit vänner länge! Det är väl ovanligt att det går från långtida vän till par.
  • Anonym (/Fifi­FiFilu­ringar­/)

De säger att det är trevliga killar som gällermen är det något man vet så är det kvinnors förvirrade sinne. Säger en sak, känner en annan. Ständigt i händerna på sina egna känslor istället för förnuft.

• Anonym (Anna)

Snäll ska han alltid vara.Men inte blyg eller väldigt försiktig .

Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?