• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (D.D.)
    Pope Joan II skrev 2018-02-07 22:15:09 följande:

Haha! Jag har aldrig i hela mitt liv blivit ens det allra minsta lurad. ;

Det bevisar att du blivit lurad. Du är bara inte medveten om det.
  • Smecker
    Pope Joan II skrev 2018-02-07 22:15:09 följande:
    Din intelligens är upphetsande. 
    Tusan. Jag som trodde det var för att jag var en så god katolik.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Snällt, eller..?)
    Anonym (Jodå) skrev 2018-02-07 21:07:54 följande:

Jag vill ha en snäll och försiktig man. Med varsamhet i sitt sätt att ta i en.

Det sa jag en gång i tiden, sen kändes det som att jag var en dyrbar prydnad han knappt kunde hålla om. Så nu uppgraderade jag mig till att vilja ha en man som är dominant kärleksfull, han håller om mig som att jag är hela hans värld. Han visar tydligt att han vill ha mig. Och mellan varven kommer ömheten med söta pussar och gos.

Många här verkar tolka snäll som just svag. Inte bara jag.

Min erfarenhet av snälla män är att de har ingen passion eller mod i sig.

Mellan Snäll osäker son och Självupptagen narcissist som dominerar med våld finns den mannen som dominerar

- med kärlek

(Jackpot)
  • Anonym (Rookie)
    justanotherman skrev 2018-02-07 22:55:03 följande:
    Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Ja.
    Men om man inte är så snygg och smart, kan det inte väga upp då om man är snäll?
  • Anonym (Rookie)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-07 22:52:53 följande:
    För i ett förhållande vill du vara den bästa partnern du kan vara, och för ditt barn vill du vara den bästa pappan du kan vara , det vill i alla fall min partner.
    Men om man inte är snäll så är man ju elak, det ska man väl inte vara mot varken sin partner eller sina barn NÅGON GÅNG! Jag tycker snällhet i denna tråden är underskattad å det grövsta!
  • Anonym (millan)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-07 23:11:53 följande:
    Det sa jag en gång i tiden, sen kändes det som att jag var en dyrbar prydnad han knappt kunde hålla om. Så nu uppgraderade jag mig till att vilja ha en man som är dominant kärleksfull, han håller om mig som att jag är hela hans värld. Han visar tydligt att han vill ha mig. Och mellan varven kommer ömheten med söta pussar och gos.

Många här verkar tolka snäll som just svag. Inte bara jag.

Min erfarenhet av snälla män är att de har ingen passion eller mod i sig.

Mellan Snäll osäker son och Självupptagen narcissist som dominerar med våld finns den mannen som dominerar

- med kärlek

(Jackpot)
    Amen to that !        You og sister

Just så ska det va. Rejäla tag med passion, kättja, girighet och intensitet i sexandet.
           Med ömhet, käl och smek mellan varven. Han ska veta vad han vill, och hur en kvinna skal knullas.
  • Anonym (Rookie)
    "Lukas 6
    ?28välsignen dem som förbanna eder, bedjen för dem som förorätta eder. 29Om någon slår dig på den ena kinden, så håll ock fram den andra åt honom; och om någon tager manteln ifrån dig, så förvägra honom icke heller livklädnaden. 30Giv åt var och en som beder dig; och om någon tager ifrån dig vad som är ditt, så kräv det icke igen.?"
  • Helgapelga
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 14:36:11 följande:

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

När jag var ung (15-25 år) så föll jag bara för de tuffa killarna, men numera vill jag verkligen inte ha en tuffing. En man som är snäll och försiktig låter som en dröm!
  • Anonym (Nej)

Jag är en stark och snygg amason som kunde fått vem som helst, men valde en snäll och försiktig, ganska introvert men oerhört godhjärtad och empatisk man (med breda axlar, snygga händer och hårig bringa). Vi behöver varandra. Best of the best säger jag. Yay!

• Anonym (Nej)
    Anonym (Nej) skrev 2018-02-08 00:06:27 följande:

Jag är en stark och snygg amason som kunde fått vem som helst, men valde en snäll och försiktig, ganska introvert men oerhört godhjärtad och empatisk man (med breda axlar, snygga händer och hårig bringa). Vi behöver varandra. Best of the best säger jag. Yay!

Framför allt det där med att han aldrig blir arg är ju helt fantastiskt. Jag har aldrig träffat någon som är så bra med människor. Det är en myt att introverta inte har koll på hur man ska vara mot varandra. Ofta är det till och med tvärtom.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?