• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • EnAnonumius
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 17:12:46 följande:
    Japp, det finns gott om kvinnor som säger att de vill ha en snäll man, eftersom det är helt sant.

Hade vi däremot velat ha dörrmattor, hade vi sagt det. Men det är det inte så många som säger, av förståeliga skäl.

Vi kan ju inte hjälpa att ni tolkar snäll som mesig och ryggradslös. :

Kolla in här, på synonymer.se:

Synonymer till snäll
    godhjärtadgodhjälpsamhyggligvänligbussigrartrevliggemytliggodmodigtillmötesgåendevälmenandefridsamrekoschysstlydigväluppfostradfogligmedgörligbeskedlig motsatsord elakstygg

De allra flesta människor associerar till de femton första orden. Du verkar ha snöat in på de sista fem, och tror att de är den generella betydelsen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Pissarro2 skrev 2018-02-08 00:23:45 följande:
    Nä jag tycker det är mer blandat. Det som framgått är att ingen faller för en mes eller dörrmatta. Snäll men självsäker verkar varar attraktivt.

Dumt att ge råd om att inte framhäva sin snällhet tycker jag.
    Precis så.  Vem faller för en mes eller dörrmatta.
    Det är som du skriver "snäll och självsäker", det är den bästa kombinationen.

• EnAnonumius
    Anonym (snygg man) skrev 2018-02-08 00:13:02 följande:
    Tråden bekräftar väl ganska tydligt att en snäll och försiktig man inte är speciellt het hos de flesta kvinnor.
    Ditt svar bekräftar mycket tydligt att du har läst tråden helt selektivt. D.v.s du har läst det du vill läsa och sedan struntat i resten.
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2018-02-07 17:37:52 följande:
    Varför ska män sikta mot det?

Det vore intressant att veta.
    Om du inte begriper varför man skall sikta på att vara en bra partner, så kan du gott leva som singel tills du begriper varför. Annars så kan du alltid fråga din mamma.
  • Anonym (Snällt, eller..?)
    Anonym (snällt skare va) skrev 2018-02-08 01:23:20 följande:

Självklart vill jag ha en snäll man. Bsd boys är väldigt avtändande, det har jag alltid tyckt.

Att kvinnor generellt vill ha bad boys är något killar hittat på för att det passar dem.

Kvinnor dras till dominans av ren djurisk instinkt, inget påhittat med det. Efter det kommer kvinnors trygghet att vistas runt auktoritära män, de med status och pengar som en gång i tiden avgjorde en kvinnas livskvalitet. Och resterna av detta är vad vi idag kallar bad Boys eller för kvinnorna, Gold diggers.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (snygg man) skrev 2018-02-08 00:13:02 följande:

Tråden bekräftar väl ganska tydligt att en snäll och försiktig man inte är speciellt het hos de flesta kvinnor.

Själv har jag ändrat mig. Numera beskrivs jag mer som smart och rolig. Mitt råd till alla snälla och försiktiga är att hitta andra egenskaper hos er själva som ni gillar och förstärk dessa. Man kommer ingen vart i livet om man är försiktig, testa att våga mer på områden ni känner er trygga.

Till sist kan jag ju råda alla kvinnor som ser ner på en viss kategori män att försöka vara lite mindre dryga. Det är inte en speciellt sexig egenskap. Bitchig attityd - osexigt. Soffpotatis=osexigt.

Bra där! En extråkig man som varit klok nog och utvecklat sig.
  • Anonym (D.D.)
    EnAnonumius skrev 2018-02-08 03:50:46 följande:

Om du inte begriper varför man skall sikta på att vara en bra partner, så kan du gott leva som singel tills du begriper varför. Annars så kan du alltid fråga din mamma.

Var det inte du som skrev att kvinnor inte skulle göra sig vackra för sina män?

Gäller enbart det omvända med andra ord?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-08 04:05:11 följande:

Kvinnor dras till dominans av ren djurisk instinkt, inget påhittat med det. Efter det kommer kvinnors trygghet att vistas runt auktoritära män, de med status och pengar som en gång i tiden avgjorde en kvinnas livskvalitet. Och resterna av detta är vad vi idag kallar bad Boys eller för kvinnorna, Gold diggers.

Ja, kvinnor visar bara att de inte har förmågan att analysera samhället rationellt när de ifrågasätter detta.
  • Anonym (Snällt, eller..?)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 04:37:27 följande:

Ja, kvinnor visar bara att de inte har förmågan att analysera samhället rationellt när de ifrågasätter detta.

Det är för att kvinnor vill inte erkänna att allting inte är kvinnohat ;)
  • EnAnonumius
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 04:36:04 följande:
    Var det inte du som skrev att kvinnor inte skulle göra sig vackra för sina män?
    Nej det har jag aldrig skrivit. 

Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?