• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-08 15:29:09 följande:
    Det var inte snällt mot tjuvarna. Så en man som är snäll, men inte alltid, kan få en kvinna och familj.

Eller det kanske var snällt mot tjuvarna? Det kanske var ett steg i rätt riktning inse att det är dåligt att vara tjuv.
    Om han hade slagit dem sönder och samman - då hade det inte varit snällt. Så hade en badboy/kriminell typ gjort, om han kunnat. Sett en anledning att få använda våld, typ. 

Att skrämma iväg dem, var i sammanhanget snällt gjort. 
  • Anonym (Hanna)
    NELJ skrev 2018-02-08 16:07:35 följande:

Han kanske skulle ha bjudit tjuvarna på pannkaka, som Bamse... Först då är man nog snäll på riktigt. Alla andra är elaka. ;)

Undrar om Bamse är en bad boy. Han är visserligen väldigt snäll men inte särskilt försiktig.
  • NELJ
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-08 16:11:07 följande:

Undrar om Bamse är en bad boy. Han är visserligen väldigt snäll men inte särskilt försiktig.

Kom just på att Banse ibland slänger upp tjuvar i en trädtopp... så jag får ändra mig. Bamse är helt klart en badboy. Det är väl därför han har lyckats hooka upp med Brumelisa.
  • Anonym (Inga badboys)
    NELJ skrev 2018-02-08 16:21:51 följande:
    Kom just på att Banse ibland slänger upp tjuvar i en trädtopp... så jag får ändra mig. Bamse är helt klart en badboy. Det är väl därför han har lyckats hooka upp med Brumelisa.
    Han försvarar även sina vänner om det behövs. Bamse - världens starkaste badboy.
  • fluu

Jag förstår verkligen inte likhetstecknen mellan att vara snäll och mesig. De flesta agerar inte likadant i en vardagssituation som i en krissituation liksom.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pissarro2
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-08 16:11:07 följande:
    Nä Bamse lär inte vara en bad boy! Han är aldrig otrogen,  snäll och rättvis, men visst är han stygg mot skurkarna. Han är snarare en alfahanne skulle jag säga.
  • Anonym (Hanna)
    Pissarro2 skrev 2018-02-08 17:33:26 följande:

Nä Bamse lär inte vara en bad boy! Han är aldrig otrogen,  snäll och rättvis, men visst är han stygg mot skurkarna. Han är snarare en alfahanne skulle jag säga.

Jag är inte så säker på det jag. Fråga D.D. Egentligen är nog Bamse inte ens snäll eftersom han har rätt bra självkänsla pch är stark och modig. Han är nog en riktig elaking.

Ä
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-08 17:41:00 följande:
    Jag är inte så säker på det jag. Fråga D.D. Egentligen är nog Bamse inte ens snäll eftersom han har rätt bra självkänsla pch är stark och modig. Han är nog en riktig elaking.

Ä
    Ja, nån som vågar säga ifrån mot andra och jagar iväg bovar är ju inte snäll, har vi lärt oss av män i den här tråden. 

Vi har inte bara blivit lurade av våra egna män som vi hela tiden har trott varit snälla. Vi har till och med blivit lurade av Bamse sedan vi var små. Bamse är inte snäll. Det är en lögn. 

Min världsbild rämnar.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-08 15:10:15 följande:

Frågan är snarare om det var elakt av hennes exman att jaga bort dem. Tycker du det?

Själv tycker jag inte att det var varken "snällt" eller "elakt". Det var modigt och handlingskraftigt. En snäll, modig och handlingskraftig person kan klara av att jaga bort tjuvar, likaväl som en elak, modig och handlingskraftig person. 

Varför tror du att en sån handling går att kategorisera som snäll eller elak? Det är lika konstigt som att försöka avgöra om det är snällt eller elakt att äta middag. 

Det är klart att det inte var snällt. En snäll person hade i det läget frågat hur det varit med dem och bjudit på en kopp kaffe och fika. Kriminella har en historia bakom sig.
  • Anonym (Inga badboys)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 19:01:52 följande:
    Det är klart att det inte var snällt. En snäll person hade i det läget frågat hur det varit med dem och bjudit på en kopp kaffe och fika. Kriminella har en historia bakom sig.
    Ah, okej, du är en sån som blandar ihop snäll med korkad. Jag förstår. Tja, i så fall är svaret på TS' ursprungsfråga: Nej, tjejer i allmänhet gillar inte korkade killar.

Vi har för övrigt särskilt svårt för killar som inte ser skillnaden på att vara snäll och på att vara korkad. Dem undviker vi i det längsta. 
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?