Inlägg från: KimLinnefeldt |Visa alla inlägg
  • KimLinnefeldt

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Växla och blanda, tror jag på. Skinnpaj och velourbrallor. Hårdknull och sensualism. 

• KimLinnefeldt

TS hänvisar till budskap som verkar komma från amerikanska datingexperter. Då ska man komma ihåg att USA fortfarande hyllar hemmafrun, att det knappt finns några dagis, att mannen ska ta notan och därför kan motivera att han ska högre lön. Lite grann som det var i Sverige på 50-talet.

Skönt att vi är förbi det. 

Snäll kan betyda vänlig, omtänksam, lyssnande, varm, ärlig, rättvis mm. Som om en kvinna inte skulle gilla såna kvaliteter?

• KimLinnefeldt
    Youtoo52 skrev 2018-02-14 19:47:18 följande:
    Är hen vacker så behöver hen inte uppfylla någon av de egenskaper du räknar upp...
    Så om hen är vacker så kan hen vara attraktiv även om hen är arrogant, egoistisk, våldsam, ohjälpsam och elak? Men du skämtar kanske.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 14:01:51 följande:
    Så vad bör jag göra då? Jag vet inte hur kvinnorna uppfattar mig och har inga vänner som kan ge mig tips. Ska jag låta bli att närma mig någon?
    Du skulle nog ha glädje av att träna dina sociala färdigheter i en trygg miljö. Det kanske låter dumt, men körsång är en sån arena. Och det är tusentals människor som har träffats i en kör. Det finns ju också andra föreningar med både kvinnor och män. 
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?