Inlägg från: Anonym (Snällt, eller..?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snällt, eller..?)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Snälla män tycker de är snälla, jag håller inte med.

Bara för att du inte kör över kvinnan slår henne skriker eller alltid bestämmer, är du inte automatiskt en trygg människa som är snäll mot din partner.

Jag tycker inte det är snällt att lägga allt ansvar och alla initiativ på kvinnan, jag tycker det är psykisk misshandel att ena partnern gör ingenting,vågar inte bestämma vågar inte uttrycka egna åsikter eller sätta gränser och man måste vara två vuxna modiga ansvariga i en relation, för efter ett tag kommer smällen då kvinnan får veta att hon kört över honom, fast han är den som satt sig där.

Det är OBEHAGLIGT att en människa är snäll (behagar och har inga egna viljor eller gränser) som oftast ljuger pga rädsla att visa sig själv, då vill man hellre ha en man som är fruktansvärt bestämd,men som lär sig att kunna ge lite plats åt kvinnan så man får en bra balans,en bra synk.

Det är dessutom omöjligt för kvinnor med vår biologiska instinkt att föda barn, att dras till en man som inte kan skydda hennes barn, "snäll" betyder oftast att kvinnan tvingas lägga bort sin roll som partner,(då man brottas och jobbar tillsammans på toppen och skapar ett team)

Snäll make = kvinnan måste inta en mamma-roll åt både barnen och sin egen partner.

Detta är inte snällt.

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 12:53:34 följande:

Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.

En snäll man enligt stereotypen säger aldrig ifrån, tar inga egna beslut, och vågar inte vara ärlig. Din man är inte klassad som en "snäll" man, och detta är positivt, han är en BRA partner, (sambo make pappa etc) det är vad männen ska sikta efter.
    Anonym (Man) skrev 2018-02-07 17:37:52 följande:

Varför ska män sikta mot det?

Det vore intressant att veta.

För i ett förhållande vill du vara den bästa partnern du kan vara, och för ditt barn vill du vara den bästa pappan du kan vara , det vill i alla fall min partner.
    Anonym (Jodå) skrev 2018-02-07 21:07:54 följande:

Jag vill ha en snäll och försiktig man. Med varsamhet i sitt sätt att ta i en.

Det sa jag en gång i tiden, sen kändes det som att jag var en dyrbar prydnad han knappt kunde hålla om. Så nu uppgraderade jag mig till att vilja ha en man som är dominant kärleksfull, han håller om mig som att jag är hela hans värld. Han visar tydligt att han vill ha mig. Och mellan varven kommer ömheten med söta pussar och gos.

Många här verkar tolka snäll som just svag. Inte bara jag.

Min erfarenhet av snälla män är att de har ingen passion eller mod i sig.

Mellan Snäll osäker son och Självupptagen narcissist som dominerar med våld finns den mannen som dominerar

- med kärlek

(Jackpot)
    Anonym (snygg man) skrev 2018-02-08 00:13:02 följande:

Tråden bekräftar väl ganska tydligt att en snäll och försiktig man inte är speciellt het hos de flesta kvinnor.

Själv har jag ändrat mig. Numera beskrivs jag mer som smart och rolig. Mitt råd till alla snälla och försiktiga är att hitta andra egenskaper hos er själva som ni gillar och förstärk dessa. Man kommer ingen vart i livet om man är försiktig, testa att våga mer på områden ni känner er trygga.

Till sist kan jag ju råda alla kvinnor som ser ner på en viss kategori män att försöka vara lite mindre dryga. Det är inte en speciellt sexig egenskap. Bitchig attityd - osexigt. Soffpotatis=osexigt.

Bra tips till de försiktiga männen, och jag har tips till kvinnor, att möta en man med stark integritet och högt självförtroende kan utan problem bli en fin partner och pappa och make med mjukare sidor som matchar din nivå detta gör ni tillsammans som ett par ni synkar er, men tro inte att du kan möta en försiktig snäll man och göra han mer dominant med mer integritet, det blir ett mamma-jobb och attraktionen dör. Och vad gäller samlivet, att göra en försiktig man mer självsäker och ordentlig sexuellt är som att göra ett äpple av en tomat, han måste kliva in som en självsäker man i förhållandet annars får du mamna-rollen och han förblir sonen. När han väl inser att han behöver bygga på sitt självförtroende, då är det inte med dig för dig associerar han som extramamma och har du väl fått den rollen kommer du aldrig bli hans partner.
    Anonym (Nej) skrev 2018-02-08 00:06:27 följande:

Jag är en stark och snygg amason som kunde fått vem som helst, men valde en snäll och försiktig, ganska introvert men oerhört godhjärtad och empatisk man (med breda axlar, snygga händer och hårig bringa). Vi behöver varandra. Best of the best säger jag. Yay!

Jag föredrar empatisk och drivande självsäker och uppriktig framför försiktig.

Hellre en person som visar när han är upprörd så jag har något att utgå från än en person som ljuger och låtsas vara glad för han vågar inte säga hur han känner till mig, jag som ska vara hans absoluta tryggpunkt. (Detta gäller båda i förhållandet)

Snäll förblir försiktig och försiktig förblir en defekt

för ett stadigt förhållande är inte försiktigt, en dejt kan vara försiktig, när man lär känna varandra kan det vara försiktigt, men är man ett par, då är man stabila och är man stabil då tål man fyrverkerier i alla storlekar.
    Anonym (snällt skare va) skrev 2018-02-08 01:23:20 följande:

Självklart vill jag ha en snäll man. Bsd boys är väldigt avtändande, det har jag alltid tyckt.

Att kvinnor generellt vill ha bad boys är något killar hittat på för att det passar dem.

Kvinnor dras till dominans av ren djurisk instinkt, inget påhittat med det. Efter det kommer kvinnors trygghet att vistas runt auktoritära män, de med status och pengar som en gång i tiden avgjorde en kvinnas livskvalitet. Och resterna av detta är vad vi idag kallar bad Boys eller för kvinnorna, Gold diggers.
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 04:37:27 följande:

Ja, kvinnor visar bara att de inte har förmågan att analysera samhället rationellt när de ifrågasätter detta.

Det är för att kvinnor vill inte erkänna att allting inte är kvinnohat ;)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-12 22:04:17 följande:

Det är du som inte förstår att det kan vara en risk att vara snäll. Och att det är pga det kvinnor väljer bort snälla killar. Kvinnorna känner sig helt enkelt osäkra.

Jag känner mig lika osäker kring snälla människor jag är kompis släkt eller bekant med. Inte just män i relationer alltså.

Snäll är min upplevelse av en person du aldrig vet var du har de, du vet aldrig om de säger sanningen, och du vet aldrig om du kör över de för de har inte nog med mage att säga och visa integritet och sätta gränser. Man vill inte skada någon, därför undviker jag snälla människor eller blir att de bara tofflar.
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-13 12:58:58 följande:

Beskriv utförligt hur dessa svinaktiga män beter sig och hur de snälla killarna som inte år intresse från kvinnor uppför sig så att vi andra kan avgöra om svinaktigheten är framåt och utåtriktade eller verkligen otrevligt beteende och om snällheten är trevlig och trivsam eller om det är tyst och tillbakadragen utan ögonkntakt

Det finns kvinnor som tycker om att män är elaka mot andra, för det visar att han kan beskydda henne. Detaljen de glömmer är att de oftast då är elaka mot henne med men det tänker inte kvinnan som är helt starstrucked på honom i stunden på.

Sedan finns det kvinnor som gillar att män är lite kyliga, och mystiska och håller tillbaka, lite 50 shades över det hela, och dessa män kan enkelt stämplas som "douche bags, svin, fuckboys" även om det elakaste de gjort är att vara lite restriktiva. Kvinnor kan lätt bestämma att det är en förolämpning, psykisk misshandel, att han är manipulativ ja,kvinnor har bra fantasi när det kommer till stämplar helt enkelt.

Svin för mig är en man i ett monogamt förhållande som är otrogen, eller en du just träffats med tafsar på dig och prioriterar det framför tålamod.

Sedan männen som måste dra upp hela portfoliumet av deras inkomst per år, hur dyr bil de kör, hur många kvadratmeter deras hus är, eller hur högt uppsatta de är i sin karriär de är inga svin, men definitivt en osäker tönt.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?