Anonym (g) skrev 2018-02-06 15:44:59 följande:
Nu var det inte mig du frågade, men jag kan ge min syn på det. Jag gillar mjuka och snälla killar, men inte killar utan egen vilja eller som inte kan uttrycka sin åsikt i en diskussion (må det gälla politik eller middagsmat).
Jag träffade en kille ett tag som verkade vara mjuk och snäll men visade sig vara feg och ängslig. Det blev värre med tiden dessutom och det var inte jag som orsakade det, jag är rätt mjuk och inkännande när jag diskuterar. Han kunde inte stå för sina åsikter, om vi diskuterade en film och han sa att han gillade den och jag inte instämde så ändrade han sig direkt. Han lade sig ner i alla diskussioner. "Vad ska vi äta till mat?" slutade alltid med "bestäm du". I slutänden kunde han inte ens säga till om jag lagade mat med ingredienser han inte tålde, utan satt bara där som en ledsen hundvalp tills jag lyckades dra ut honom som var fel. DET är feg och ängslig i ett nötskal.
Åhh det låter jobbigt med en sån person! Jag håller med att det är inte attraktivt, även för tjejer om jag skulle träffa en tjej som var så skulle jag nog inte falla för henne.
Något jag är feg med är just att ta "nästa steg" med tjejer. Jag har inte så svårt för att prata med folk, både tjejer och killar, ,men när det handlar om att visa för någon att jag är intresserad, hur man nu kan göra det, då är jag rädd för att göra bort mig eller för att bli avvisad.
Ofta ger jag ändå signaler till henne men jag tolkar det som att hon inte är intresserad då hon inte själv utsänder liknande signaler som jag, och då väljer jag att inte göra något. Men tjejer och killar kanske signalerar på olika sätt?