Inlägg från: Anonym (Funderar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

riboflavin skrev 2018-02-06 16:56:10 följande:

Jag kan ju bara svara för mig själv, jag faller utan tvekan för snälla och försiktiga män, huruvida det utvecklas eller inte handlar i grund och botten om integritet och ansvarstagande.

Min nuvarande sambo är både snäll och försiktiga, men kan ta egna beslut och säger emot om han tycker någon har fel, även jag.

Ett ex var precis lika snäll, ödmjuk och försiktiga, tyvärr så hade det gått till överdrift och han kunde helt enkelt inte vara vuxen. Skickade jag honom till affären (ja, skickade, egna initiativ förekom inte) så ringde han minst 3 gånger för att kolla märken och fråga om saker istället för att fråga någon ur personalen. Blev han illa behandlad sade han aldrig ifrån, kunde inte säga nej och i slutändan orkade jag inte. Han har som tur är vuxit upp, min sambo beskriver att han nog var lite likadan i 20-års åldern.

Att hävda att alla kvinnor vill ha en burdus chefstyp är lika onyanserat som att påstå att alla män vill ha en gapig bloggblondin som varit med i paradise hotel.

Men för er snälla män där ute, det som inte är så attraktivt med er snällhet är om den övergår i mjäkighet och undfallande. En mycket liten minoritet bossiga tjejer vill ha en man som varken kan eller vill ha en åsikt, resten av oss vill att han ska ha input i det mesta, och att han vill samma sak tillbaka.

Att ha självförtroende är alltid en attraktiv egenskap, personligen tycker jag dock att det blir tråkigt det saknad ödmjukhet.

Ok det ska jag komma ihåg att inte bli nån toffel :) Men tror inte jag har det mindsetet som tur är. Jag har en rädsla för konflikter och låg självkänsla skulle jag tro, samtidigt som jag är väldigt känslosam mot mig själv och andra.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (saa) skrev 2018-02-06 17:56:37 följande:
    Precis, det är viktigt att ta för sig OCH vara självsäker. Jag som osäker och med dåligt självförtroende försökte att "ta för mig" och chansa, fungerade inte alls, kvinnor ser rakt igenom en att man är osäker.
    Hur gör man när man "tar för sig" då? 
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Robban) skrev 2018-02-06 17:48:31 följande:

Självsäkra och tuffa män erövrar flest kvinnor beroende på att dom inte är rädda att ta för sig och våga chansa. Inte för att kvinnor föredrar dom.

Det är väldigt lågt av "överblivna" män att skylla det på kvinnorna. I grunden beror det ju på att dom själva är så osäkra att dom inte vågar försöka. Och att dom uppträder osäkert i mötet med en kvinna.

Hur menar du vågar chansa och ta för sig? Fråga rakt ut, spela ett spel och flörta eller nåt annat?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Robban) skrev 2018-02-06 17:48:31 följande:

Självsäkra och tuffa män erövrar flest kvinnor beroende på att dom inte är rädda att ta för sig och våga chansa. Inte för att kvinnor föredrar dom.

Det är väldigt lågt av "överblivna" män att skylla det på kvinnorna. I grunden beror det ju på att dom själva är så osäkra att dom inte vågar försöka. Och att dom uppträder osäkert i mötet med en kvinna.

En fråga till, föredrar kvinnor män som är säkra när de ska "ragga" då menar du?  Personligen tycker jag inte det är ett hinder om en kvinna är lite osäker rent smakmässigt, däremot kan det ju bli att det inte händer något när vi båda är osäkra. Är det en skillnad då vad män och kvinnor attraheras av personlighetsmässigt? Det finns ju fortfarande en viss förväntan att män är de som ska ta första steget.
  • Anonym (Funderar)
    Bolliz skrev 2018-02-06 19:13:54 följande:

Stämmer nog delvis.

Alla vill väl ha en snäll, mogen man innerst inne, men man vill ju inte ha nån mes.

Jag vill ha en man som kan stå upp för mig, som jag kan diskutera saker med, dela glädje och sorg med, en man som kan lära mig saker om livet och som lyssnar och tar åt sig

Det är skillnad på en man som är snäll och en man som respekterar en. Toffel tror jag inte många kvinnor vill dela ett liv med.

Vi vill ha en MAN helt enkelt, ingen pojke

Ja det håller jag med, och det är det jag trott också. Alla dessa videos om hur man får kvinnor på fall, de har ett sån vinkling på allt. Det är ju en mes eller toffel som man inte vill vara med, varken man eller kvinna egentlige väl!? 

Men jag tror att det att vi alltid haft en norm att män tar för sig och kvinnor inte gör det leder till att tro att kvinnor vill ha de här tuffare männen. Men kanske inte så lätt att ändra på då det alltid finns dessa män som är på hugget hela tiden och männen som tar det lite lugnare, ja de syns knappt och får sällan chansen när de är i sällskap av en sån här alfahanne. 
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Jgzjgzjzg) skrev 2018-02-06 19:22:56 följande:
    Jag tror absolut att kvinnor fostrats in att männen ska ta initiativ. Om mannen ifråga är för försiktig förutsätter de att mannen är ointresserad.

Nja, jag vet inte om jag speciellt letade efter blyg man. Vi hade varit bekanta en längre tid men eftersom han var lite tillbakadragen var han svår att komma in på livet. Jag tyckte han var trevlig, men inget mer. Sedan fick vi en gemensam vän och då lärde jag känna honom mer och insåg hur rolig och smart och charmig han var.

Hade han varit framåt och bjudit ut tjejer i sin bekantskapskrets hade ju fler fått lära känna honom och se hur fantastisk han var och han hade varit tagen för länge sedan, så jag är naturligtvis glad att han är försiktig.
    Härligt att ni blev ihop först efter att ni varit vänner länge! Det är väl ovanligt att det går från långtida vän till par.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Anna) skrev 2018-02-06 19:32:33 följande:

Snäll ska han alltid vara.Men inte blyg eller väldigt försiktig .

Varför ska han inte vara blyg och försiktig menar du?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Ida) skrev 2018-02-06 20:15:49 följande:

Jag går igång på att bli nerslagen av män,vet inte varför men det är så skönt på något sätt

Du kanske har blivit utsatt som liten av att bli slagen? Ibland kan det gå igen när man blir vuxen och man får nån konstig omvänd förkärlek till det.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Man) skrev 2018-02-06 22:28:29 följande:
    Jag är trött på svåråtkomliga kvinnor jag vill gärna ha en enkel trevlig lättåtkomlig tjej.

Det du skriver gäller nog kvinnor, kvinnor gillar spel och skit.
    Jo jag är också trött på det där påstådda spelet som det ofta pratas om. Men vet inte om det existerar eller om det bara är gammalt prat. Attraktion skapas väl oftast omedvetet.
  • Anonym (Funderar)
    EnAnonumius skrev 2018-02-06 23:43:26 följande:

Jag var ihop med en man i 24 år (17 år som gifta) han var snäll och försiktig, mycket sällan blev han arg men han var aldrig mesig eller en toffel för den saken skull. Utan ha stod för den han var i sin personlighet och kunde säga nej om han kände att han behövde detta. Efter skilsmässan så förblev vi bästa vänner faktiskt och forsatte att göra kul saker ihop fast som vänner.

En sån kvinna skulle man träffa!
  • Anonym (Funderar)
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 19:28:08 följande:
    Jag vet inte vilken typ av forskning du önskar, men här är några tidningsartiklar i ämnet:

www.newshub.co.nz/home/world/2018/01/women-are-more-attracted-to-rich-men-scientists.html

www.dailymail.co.uk/news/article-5238247/Women-really-fancy-rich-men-more.html

Människor är knappast medvetna om vilka kriterier de väljer utifrån. Den här tendensen att välja välbärgade män är inget medvetet val, utan ett primitivt val som individen själv inte tänker på eller vet om. Det syns ju bra i t.ex. experiment där man visar bilder på män och först när kvinnan får veta att en man är välbärgad höjs attraktionen för just den mannen jämfört med de kvinnnor som inte får veta att mannen har pengar.
    Jag tror inte det är så mycket pengar i sig som attraherar, i alla fall inte nu för tiden, utan det att mycket pengar signalerar att mannen kanske är framgångsrik, har drivkraft och självförtroende, status osv. Jag menar kvinnor idag kan ju försörja sig själva och kan tjäna minst lika mycket i de flesta fall, så de är ofta inte beroende av en man med mycket pengar.

Men jag som man skulle faktiskt också bli LITE mer intresserad av en kvinna som hade mycket pengar än en som gick på socialbidrag, även om det inte skulle vara avgörande för om jag skulle falla för henne.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 20:09:41 följande:
    Klart pengarna har betydelse. Oerhört naivt att tro något annat. Och pengarna är viktigare för kvinnan än mannen när de väljer partner.
    Förklara varför pengarna är viktigare än mannen.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 02:48:08 följande:
    1) Kvinnor har historiskt varit beroende av män för att försörja sig.

2) Det är en hint om högre social status. Kvinnor har historiskt försökt att gifta upp sig i högre utsträckning än män.
    Ja på den första faller det ju då, och det var precis det jag skrev, att kvinnor idag är inte beroende av män för sin försörjning.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (My) skrev 2018-02-24 13:39:41 följande:

]Smecker skrev 2018-02-24 11:37:24 följande:[/quote-nick]Med tanke på att en mycket stor del av kontakterna sker via sajter och appar idag, hur tar man andras plats där?[/quote]

Man har bättre profilbilder, ett himla taskigt knep. De dumma kvinnorna dras till bilderna av leende män i kvällsljus med solbrända armar, glimten i ögat och en gullig hund bredvid, medan Åke som sitter i halvdunkel och ser sur ut på sin webkamerabild i grodperspektiv, med en odiskad tallrik bredvid, helt ignoreras.

Ps: Åke är fingerat namn men tallriken fanns, på min väninnas dejtingsajt.

Haha precis så. Många män har inte fattat att de måste ta en riktigt bra profilbild. Åke kanske är jättetrevlig i verkligheten och en cool snubbe, men bilden gör allt för om han ska lyckas på nätet.

Det är trist att den som har bäst foto i de flesta fall lyckas bäst, för det kan vara rätt svårt att få till ett bra foto om man inte anlitar en fotograf, eller om man inte redan har modellansikte.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 18:34:52 följande:
    Inte för gemene kvinna som sagt. Dagens samhälle är utformat så att du får det betydligt bättre ekonomiskt och bättre levnadsstandard om du lever i ett hem med två inkomster. Singlarna är de ekonomiska förlorarna.
    Menar du pga hyran blir delad då, eller andra saker som gör det betydligt bättre?

Om man är två kan det bli fler kostnader med andra saker som t ex nöjen som man går på båda två, eller hembjudningar, resor etc..
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 19:29:02 följande:
    Klassiskt.

Om den snälle killen väl lyckas få till ett förhållande blir han bedragen.

Jag hoppas du lärde dig något.
    Antagligen var sexbiten för tråkig. Brukar vara så.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?