Inlägg från: Anonym (Funderar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Elin) skrev 2018-02-06 15:02:43 följande:

Fega och ängsliga män står väl inte så värst högt i kurs, kan jag tänka mig, men helt uppenbart finns det gott om snälla och försiktiga män som hittat kärleken.

När du skriver feg och ängslig, hur menar du? Har du något exempel?
  • Anonym (Funderar)

Jag är ganska känslig person, och förstår ofta hur andra känner sig och så vidare. Men jag har som liten blivit lärd på nåt vis att killar inte ska visa känslor för det är inte något positivt för killar att göra, så därför döljer jag det. Men är det vanligt att kvinnor som faller för känsliga män tro, som vågar prata om sina känslor?

• Anonym (Funderar)
    Anonym (g) skrev 2018-02-06 15:44:59 följande:
    Nu var det inte mig du frågade, men jag kan ge min syn på det. Jag gillar mjuka och snälla killar, men inte killar utan egen vilja eller som inte kan uttrycka sin åsikt i en diskussion (må det gälla politik eller middagsmat).
    Jag träffade en kille ett tag som verkade vara mjuk och snäll men visade sig vara feg och ängslig. Det blev värre med tiden dessutom och det var inte jag som orsakade det, jag är rätt mjuk och inkännande när jag diskuterar. Han kunde inte stå för sina åsikter, om vi diskuterade en film och han sa att han gillade den och jag inte instämde så ändrade han sig direkt. Han lade sig ner i alla diskussioner. "Vad ska vi äta till mat?" slutade alltid med "bestäm du". I slutänden kunde han inte ens säga till om jag lagade mat med ingredienser han inte tålde, utan satt bara där som en ledsen hundvalp tills jag lyckades dra ut honom som var fel. DET är feg och ängslig i ett nötskal. 
    Åhh det låter jobbigt med en sån person! Jag håller med att det är inte attraktivt, även för tjejer om jag skulle träffa en tjej som var så skulle jag nog inte falla för henne.

Något jag är feg med är just att ta "nästa steg" med tjejer. Jag har inte så svårt för att prata med folk, både tjejer och killar, ,men när det handlar om att visa för någon att jag är intresserad, hur man nu kan göra det, då är jag rädd för att göra bort mig eller för att bli avvisad.

Ofta ger jag ändå signaler till henne men jag tolkar det som att hon inte är intresserad då hon inte själv utsänder liknande signaler som jag, och då väljer jag att inte göra något. Men tjejer och killar kanske signalerar på olika sätt?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (C) skrev 2018-02-06 16:01:56 följande:

Jag vill ha en kille som är stabil & snäll. Men tyvärr blir dom aldrig intresserade av mig.

Alltid bara Bad Boys som vill ha mig.

Jaså är det så? Har du visat för dem att du är intresserad och de har tackat nej? Jag tänker de kanske varit intresserade men inte vågat visa det. Bad boys brukar ju ta för sig och vara orädda.
  • Anonym (Funderar)
    Bjoer skrev 2018-02-06 15:52:27 följande:

Man kan vara snäll men man måste ha integritet och våga säga nej. Skapa en nyfikenhet. Ingen vill ha det som är lätt att få, alla vill ha det som är svåråtkomligt.

Jo det kan nog stämma... Ja jag antar jag är bra på att spela svåråtkomlig och att vara mystisk. men där brukar det ta stopp. Det är väl nåt annat som saknas då.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (g) skrev 2018-02-06 15:46:45 följande:
    Jag kan inte tänka mig annat än att det är ett positivt drag. Men jag är en person som behöver känna någon ganska väl för att bli bekväm med att de visar känslor. Det är absolut inte fel att göra det, men eftersom jag är mer sluten själv så känns det ofta läskigt när människor jag inte känner visar känslor, eftersom jag inte vet hur jag ska bemöta dem.
    Det kan jag känna igen. Jag har också svårt för att veta hur jag ska uttrycka mig när någon tar fram sina känslor. Jag kan nästan bli lite tafatt. Jag är ju lite så att om jag skulle vinna på lotto 1 miljon så reagerar jag knappt, men än att säga "Vad kul!" typ, samtidigt som jag inom mig tjuter av glädje. Det är som en svårpasserad spärr som känslorna måste ta sig genom ut ur min kropp för att kunna uttryckas för andra. Däremot är jag bra på att snappa upp andras känslor omkring mig. Så ibland blir det för mycket som jag snappar upp.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Jgzjgzjzg) skrev 2018-02-06 16:51:40 följande:

Det är en myt som män som förblivit singlar älskar att återberätta,att kvinnor bara vill ha skitstövlar. Antagligen för att rationalisera att de själva blivit över. Sanningen är väl att det kan vara svårare helt enkelt för att mannen är för blyg att ta kontakt, och kvinnan känner likadant.

Jag är själv gift med en alldeles för snäll, genomschysst man som aldrig blir arg. Han är lite blyg men fantastisk när man kommer under ytan. Jag har haft sån tur.

Men det var jag som tog första steget. För snälla killar vill inte verka för på, och därför blir de utan.

Det var inte det att de vill ha skitstövlar jag menade, utan om de ville ha tuffare, dominantare och orädda män, som inte grubblar eller visar sina känslor etc... Det finns förstås några kvinnor som faller för skitstövlar också.

Ja det sista stämmer så väl in på mig... Var det en sådan man som du önskade att få? Tror du att kvinnor blivit upplärda att inte ta första steget vid dejtning och sådant?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-02-06 18:08:23 följande:

Men män som aldrig blir arga, hur tråkiga är de då?

Är det bra att de blir arga? Förstår inte? 
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-02-06 18:08:23 följande:

Men män som aldrig blir arga, hur tråkiga är de då?

Jag menade förstås inte att de ALDRIG blir arga, jag blir arg när det finns skäl för det, men blir inte arg för småsaker. Hatar onödigt gräl, sånt är bara så tidsödslande  och förstör relationer. Men det finns ju män som brusar upp för saker i onödan , och som man kan känna en rädsla för t o m. Såna män vill i alla fall inte jag umgås med.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?