Anonym (Hanna) skrev 2018-02-19 06:26:50 följande:
Jag tror att du delvis har rätt. Uppenbarligen används begreppet snäll med väldigt olika definitioner här i tråden.
Men det har jag egentligen inga problem mef om man vore konsekvent. Problemet är att man varvar dessa definitioner hej vilt. Man använder definitionen snäll=osäker/vissa sociala svårigheter som belägg för att kvinnor inte gillar snälla män. Samtidigt drar man slutsatsen att kvinnor därför gillar elaka män som behandlar dem som svin, dvs motsatsen till definitionen av snäll = godhjärtad.
Jag tycker attman får hålla sig till en definition. Anser man att kvinnor i mindre utsträckningen söker sig till osäkra män med vissa sociala svårigheter borde rimligtvis det logiskt innrbära att män som är säkrare och har lättare för det "sociala spelet" har det lättare att träffa tjejer.
Istället tar man det som belägg för att kvinnor generellt föredrar män som är elaka mot dem.
Och det är där det blir fel.
Jag kan absolut hålla med om att det är svårare att ta nya kontakter i livet om man är osäker i sociala situationer eller osäker i största allmänhet och att det kanske är extra svårt för killar vid dejting (även om det var extremt tufft att vara ung och osäker även som kvinna) Men att från det dra slutsatsen att kvinnor vill att män ska vara elaka mot dem, är ju galet. Det är det jag reagerar mot. Ytterst få kvinnor dras till elakhet och uppskattar att bli dåligt behandlade.
Är man osäker är rätt väg att gå att försöka hitta tryggheten i sig själv så att man mår bättre och känner sig säkrare, eller som du säger tvinga sig själv att verka lite säkrare (om msn klarar att fejka sånt), inte att bli elak mot folk.
Jag anser inte att osäkra män inte är värda att lära känna förresten, men jag gillar inte att man skyller sina svårigheter på att kvinnor vill ha "svin" istället för att inse att det är svårare att ta kontakt med någon som inte kan ta lgonkontakt och som inte vågar prata i rädsla för att säga fel (som någon definierade snäll som i tråden). Att det är svårt innebär ju inte att tjejer vill ha elaka killar, utan bara att det är lättare att knyta an till någon där man känner ett gensvar.
Det blir inte fel.
Kvinnor "föredrar" just män som är svin, och som är elaka mot dem.
Det finns ytterligare en definitionsfråga nämligen, den om vad en kvinna vill och vad det betyder.
Kvinnan kanske vill träffa en snäll man när hon pratat på förfesten men hamnar ändå i säng med en man som är allt annat än snäll samma kväll. Det är en företeelse så vanlig att den inte kan avfärdas.
Vad människor vill är en blandning av strategi och beteende, strategi är vad vi tänkt ut är bra för oss, beteende att göra vad som var bra för oss genom vår evolution i allmänhet, alltså i allmänhet.
Det finns flera områden där det här kan observeras, men det är vanligast bland de basala funktionerna som aptit, social status och sex.