Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Jag var ihop med en man i 24 år (17 år som gifta) han var snäll och försiktig, mycket sällan blev han arg men han var aldrig mesig eller en toffel för den saken skull. Utan ha stod för den han var i sin personlighet och kunde säga nej om han kände att han behövde detta. Efter skilsmässan så förblev vi bästa vänner faktiskt och forsatte att göra kul saker ihop fast som vänner.

• EnAnonumius
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 17:12:46 följande:
    Japp, det finns gott om kvinnor som säger att de vill ha en snäll man, eftersom det är helt sant.

Hade vi däremot velat ha dörrmattor, hade vi sagt det. Men det är det inte så många som säger, av förståeliga skäl.

Vi kan ju inte hjälpa att ni tolkar snäll som mesig och ryggradslös. :

Kolla in här, på synonymer.se:

Synonymer till snäll
    godhjärtadgodhjälpsamhyggligvänligbussigrartrevliggemytliggodmodigtillmötesgåendevälmenandefridsamrekoschysstlydigväluppfostradfogligmedgörligbeskedlig motsatsord elakstygg

De allra flesta människor associerar till de femton första orden. Du verkar ha snöat in på de sista fem, och tror att de är den generella betydelsen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Pissarro2 skrev 2018-02-08 00:23:45 följande:
    Nä jag tycker det är mer blandat. Det som framgått är att ingen faller för en mes eller dörrmatta. Snäll men självsäker verkar varar attraktivt.

Dumt att ge råd om att inte framhäva sin snällhet tycker jag.
    Precis så.  Vem faller för en mes eller dörrmatta.
    Det är som du skriver "snäll och självsäker", det är den bästa kombinationen.

• EnAnonumius
    Anonym (snygg man) skrev 2018-02-08 00:13:02 följande:
    Tråden bekräftar väl ganska tydligt att en snäll och försiktig man inte är speciellt het hos de flesta kvinnor.
    Ditt svar bekräftar mycket tydligt att du har läst tråden helt selektivt. D.v.s du har läst det du vill läsa och sedan struntat i resten.
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2018-02-07 17:37:52 följande:
    Varför ska män sikta mot det?

Det vore intressant att veta.
    Om du inte begriper varför man skall sikta på att vara en bra partner, så kan du gott leva som singel tills du begriper varför. Annars så kan du alltid fråga din mamma.
  • EnAnonumius
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 04:36:04 följande:
    Var det inte du som skrev att kvinnor inte skulle göra sig vackra för sina män?
    Nej det har jag aldrig skrivit. 

• EnAnonumius
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 08:02:06 följande:
    Jag tror ärligt talat att han är det du och de flesta kvinnor vill ha. Ni benämner honom bara inte så.

Man kan förvisso kritisera att det överdriver vinsten av farliga drag precis som kvinnorna underminerar vikten av attityd och självförtroende när de säger att de vill ha en snäll man.
    Vad duktig du är som sitter och inbillar dig själv vad kvinnor vill ha, och sedan vägra att acceptera att andra inte kör med dina hemsnickrade definitioner.

Det är du som sitter och underminerar kvinnorna bara för att du inte får höra det du vill höra, d.vs få bekräftelser på hemsnickrade teorier.

Man kan ju undra om du någonsin kommer att begripa att en man (eller kvinna)kan ha ett mycket gott självförtroende fast man är snäll som person (man som kvinna). Ärligt jag tvivlar starkt på att du kommer någonsin att begripa detta.

• EnAnonumius
    NELJ skrev 2018-02-08 08:34:23 följande:
    Felet du och ts gör är att sätta likhetstecken mellan snäll och försiktig. Och att sen anta att alla som inte är snälla OCH försiktiga är nån typ av badboys.

Det finns dock massor av män som är snälla men som har självförtroende och vågar. Och det är den blandningen som jag och många kvinnor med mig tycker är attraktivt. Så era slutsatser håller inte.
    För dessa småpojkar (jag kan inte kalla dem för män, baserat på deras sätt att resonera) som deltar i tråden så är det viktigare för dem att få sina fantasifoster bekräftade än att ta till sig sanningen av vad vi kvinnor vill ha och att det finns en gråskala med.

Det går även att kombinera "försiktig och ta för sig" också. Mitt ex var försiktig kände av läget först för att se hur mycket han kunde ta för sig i olika sammanhang. Snäll var han också och hade ett enormt bra självförtroende och självkänsla och kunde konsten att säga nej med.
    Men skall man lita till småpojkarna som deltar i tråden så kan det inte gå att ha den kombinationen heller. 

Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?