NELJ skrev 2018-02-08 08:34:23 följande:
Felet du och ts gör är att sätta likhetstecken mellan snäll och försiktig. Och att sen anta att alla som inte är snälla OCH försiktiga är nån typ av badboys.
Det finns dock massor av män som är snälla men som har självförtroende och vågar. Och det är den blandningen som jag och många kvinnor med mig tycker är attraktivt. Så era slutsatser håller inte.
För dessa småpojkar (jag kan inte kalla dem för män, baserat på deras sätt att resonera) som deltar i tråden så är det viktigare för dem att få sina fantasifoster bekräftade än att ta till sig sanningen av vad vi kvinnor vill ha och att det finns en gråskala med.
Det går även att kombinera "försiktig och ta för sig" också. Mitt ex var försiktig kände av läget först för att se hur mycket han kunde ta för sig i olika sammanhang. Snäll var han också och hade ett enormt bra självförtroende och självkänsla och kunde konsten att säga nej med.
Men skall man lita till småpojkarna som deltar i tråden så kan det inte gå att ha den kombinationen heller.