Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 14:36:11 följande:

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

Ja, det stämmer.

Testa själv.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-06 22:40:30 följande:

Jo jag är också trött på det där påstådda spelet som det ofta pratas om. Men vet inte om det existerar eller om det bara är gammalt prat. Attraktion skapas väl oftast omedvetet.

Det är klart du får fler kvinnor om du är framåt, leder och utstrålar självförtroende. Den dagen alla män förstod det skulle förre män förbli ensamma och skilsmässostatistiken skulle minska avsevärt.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Man) skrev 2018-02-06 22:28:29 följande:

Jag är trött på svåråtkomliga kvinnor jag vill gärna ha en enkel trevlig lättåtkomlig tjej.

Det du skriver gäller nog kvinnor, kvinnor gillar spel och skit.

Nej, kvinnor gillar inte spel. De gillar män som är psykiskt starka, socialt skickliga, har gott självförtroende och hög social status.

En man som inte har dessa egenskaper får jobba på det. Iaf om han vill bli framgångsrik med kvinnor.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-06 18:01:15 följande:

Jag har också märkt många gånger att det är killar som beter sig som ryggradslösa dörrmattor som sedan klagar över att kvinnor inte gillar snälla män.

.

Som klagar över det, ja. Ingen man med erfarenhet inbillar sig att kvinnor vill ha snälla män. Det vill de inte.

Felet de snälla singelmännen gör är att de lyssnar på kvinnorna som säger att de vill ha snälla män, trots att männen gång efter gång får det bevisat att det är en bluff. Sedan blir dessa män bittra på kvinnorna, när det är deras egen idioti de borde bli förbannade på.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 07:35:08 följande:

Men jag har ju en snäll man? En som är omtänksam och hänsynsfull och hjälper alla och gullar med småbarn och husdjur. En mjukis.

Däremot är han inte viljelös och mesig. Så jo, vi vill ha snälla män, men inte dörrmattor. Det gäller att lära sig skillnaden istället för att tro att vi inte vet vad vi vill ha.

Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Robban) skrev 2018-02-07 09:00:52 följande:

Tror du att någon människa, man eller kvinna VÄLJER om dom är "framåt, leder och utstrålar självförtroende". Och hur skulle det se ut om alla män ville vara "ledare" tror du..  Samhället byggs upp av att vi har olika roller - vi behöver några ledare, men om alla vill vara det skulle samhället braka ihop.

Hela vår samhällsstruktur är uppbyggd på det faktum att vi är olika personligheter som tar olika roller.

Ja, och i en relation ska en man vara det jag sa.

Klart du själv påverkar hur du utvecklas. Det är oerhört naivt att tro att vi föds på ett sätt och att det sedan skulle stå fast. Som pojke har du ett ansvar att utvecklas till en man. Den man som inte gör det får leva med konsekvenserna.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Freya) skrev 2018-02-07 11:39:09 följande:

Min man är snäll och lite försiktig, men inte överdrivet. Han blir sällan arg, men kan bli det samt säga ifrån när så krävs. Det är en sådan man jag tror att de flesta kvinnor vill ha. En snäll och stabil man men ingen mes.

Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 08:40:31 följande:

Nähä. Då har vi väl olika definitioner av vad som är snällt, då.

För mig är snäll ungefär samma som hänsynsfull och omtänksam. Det är INTE samma som att vara feg och mesig. Och att försvara någon, kan vara hänsynsfullt, enligt mig. 

Jag lägger samma innebörd i ordet snäll oavsett vem jag pratar om. Min farmor var oerhört snäll - men hon kunde säga ifrån om det behövdes. Det gjorde henne inte mindre snäll i mina ögon. 

En granne kan vara snäll och låna ut saker, t ex. Tycker du att grannen upphör att vara snäll när han vill få tillbaka dem efter en tid? Krävs det att grannen inte vågar påpeka att jag har haft sakerna ett halvår för att jag ska kunna säga att jag har en snäll granne?

;

Det är en gradskillnad i snällhet men snällhet kan vara något negativt som i exemplet ovan van. Det är det varken kvinnorna som ber om snälla män och de snälla männen förstår. Det blir missförstånd. Den snälle mannen är snäll precis som kvinnorna säger att han ska vara, men just därför dumpar de honom. Han fattar ingenting.
  • Anonym (D.D.)
    annabellelee skrev 2018-02-07 13:32:07 följande:

En del av problemet är att många män blandar ihop snäll och mesig. De tror att ingen vill ha dem trots att de är snälla, när de inte alls är snälla. 

Det är kvinnor som inte förstår att du kan vara för snäll. Snäll är positivt i rätt dos.

Sedan är inte ditt ex snäll bara för att han påstår det.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-07 15:13:45 följande:

Majoriteten av alla både män och kvinnor är snälla få är elaka,

Om nu den stora majoriteten är snälla kan det ju knappast vara en avgörande faktor eller hur.

Faktum är att de som är bäst på att få kvinnor på fall är psykopater och narcissister. Vilket beror på att de kallt och rationellt spelar på kvinnors sökande efter män med ledaregenskaper och självförtroende.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?