• Smecker

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Lyssna inte på dejtinggurus, de lever på att få män att känna sig fel och misslyckade.

Jag är själv en väldigt snäll och försiktig person, det är tydligen helt okej enligt kvinnor och jag har faktiskt ett par hack i sänggaveln.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Pope Joan II skrev 2018-02-07 18:14:40 följande:
    Jag hade legat med dig.
    Promises, promises..
  • Smecker
    Pope Joan II skrev 2018-02-07 22:15:09 följande:
    Din intelligens är upphetsande. 
    Tusan. Jag som trodde det var för att jag var en så god katolik.
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 07:56:45 följande:

De väljer snarare någon som de känner kan försvara dem själva och familjen om så krävs.

Det är ett problem för de snälla killarna eftersom det blir en hel drös över av dem som aldrig får chansen att bilda familj.

Nästan alla killar är snälla. Nästan alla killar har, har haft eller kommer ha relationer och familj.

För övrigt, vems ansvar är det att se till att en kille får chansen att bilda familj?
  • Smecker
    justanotherman skrev 2018-02-13 10:39:40 följande:

Feminismen predikar att det är fult att vara en framgångsrik, hårt arbetande vit man och försöker förändra normer till förmån för män som är aggressiva, kriminella och våldsamma. Därför får vi också ett uppsving av våld mot kvinnor.

Det var länge sedan jag skrattade så hårt. För du skämtar, eller hur?

Men absolut, feminismen predikar att det är fult att vara en framgångsrik, hårt arbetande vit man, precis som liberalismen predikar att man skall få äta små barn.
  • Smecker
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-14 09:23:52 följande:

Så nu är de snälla männen inte bara snälla utan försiktiga också. Hur märks all den snällhet och försiktighet i kontakt med andra i vardagliga situationer där det knappast krävs elakhet och mod.

De stryker längs väggarna med blicken fäst vid sina skor och svarar knappt på tilltal av rädsla för att göra bort sig eller såra någon. Minsta avvikelse där så är de inte snälla och försiktiga längre.
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 09:34:03 följande:

Bland annat:

* Brist på ögonkontakt

* Talar tyst och utan rejäla betoningar.

* Pratar inte om något som någon skulle kunna tänkas ta illa vid sig av.

Det där är inte snäll och försiktig, det där är slätstruken, menlös och konflikträdd, på gränsen till neurotisk. Hur många promille av Sveriges män är sådana? 0,0004??
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 09:53:13 följande:

Nja, det är relativt vanligt. Skulle vilja påstå att majoriteten svenska män inte ens får godkänt på tre ovannämnda faktorer. Sedan finns det ett mindre antal som inte får godkänt på något. Det ska dock nämnas att det är en flytande skala där männens beteende är mer eller mindre dåligt, utifrån möjligheten att attrahera kvinnor.

Den absoluta majoriteten av svenska män har både relationer och sex.
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 11:10:06 följande:

Fast det visar ju att du inte förstår vad jag pratar. Det är en flytande skala. Det är inte så att du antingen gör det eller inte gör det. Olika män är olika bra på det och om du är dålig på det som många män är så får du problem att attrahera kvinnor.

Vad har du för belägg för att många män har problem att attrahera kvinnor? Vad är många? En absolut majoritet av svenska män har både relationer och sex. Enligt ditt resonemang så är det väldigt väldigt få män som är dålig på det, vilket per definition inte kan vara många.
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 11:12:20 följande:

Finns också gott om oattraktiva kvinnor som attraktiva män väljer bort. De oattraktiva kvinnorna är helt enkelt tvungna att vara med de mindre attraktiva männen.

Så din poäng är alltså att attraktiva kvinnor väljer bort oattraktiva socialt handikappade män?
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?