• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Rookie)
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-15 13:49:51 följande:
    Anonym (Rookie) skrev 2018-02-14 22:31:18 följande:
    Du verkar inte så kunnig inom detta. Badboys är ofta de som har högst självförtroende.
    Missade du att jag skrev spelar?
    (spela) badboy/macho är ofta...en hårt fasad för att dölja något.
    Något du har erfarenhet av eller?
  • KimLinnefeldt
    Youtoo52 skrev 2018-02-14 19:47:18 följande:
    Är hen vacker så behöver hen inte uppfylla någon av de egenskaper du räknar upp...
    Så om hen är vacker så kan hen vara attraktiv även om hen är arrogant, egoistisk, våldsam, ohjälpsam och elak? Men du skämtar kanske.
  • Anonym (Drautmigihåret)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-13 22:38:24 följande:
    Nä. Jag föraktar så kallade "farliga" män.

Det finns absolut ingenting som vill komma upp till ytan, mer än avsky som jag försöker låta bli att visa alltför tydligt.

Nu är det ju delvis en definitionsfråga, eftersom vissa tycks dra likhetstecken mellan "farlig" och att vilja beskydda sina barn. Jag skulle inte tveka att beskydda mina barn. I yttersta nödfall med våld. Gör det mig till en farlig kvinna? Nä, det gör mig helt normal. 

Men om min man skulle hota läraren fysiskt istället för att resonera, skulle jag skämmas ögonen ur mig. Så funkar jag. 

Med farliga män menar jag alltså killar som har en farlig utstrålning i största allmänhet, och som har lätt att ta till hot och våld. Inte svenssonkillar som blir provocerade när någon hotar dem. Det skulle ju leda till att större delen av världens befolkning, både kvinnor och män, plötsligt måste klassas som farliga.

Men de som gör en grej av att vara "farliga" har jag enbart usla erfarenheter av. Det är de som mobbar i skolan och de är de som beter sig som motbjudande skitstövlar resten av livet. Översittare, gaphalsar, självgoda besserwissrar...  Inte sällan kvinnomisshandlare och kriminella. Dessutom är de ofta betydligt mer korkade än genomsnittet. Även om de naturligtvis ser sig själva som smarta. 

Jag känner igen dem direkt och jag tål dem inte. Det brukar vara ömsesidigt, faktiskt. 
    Aha, ok ja du verkar känna dig själv. Bra.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Rookie) skrev 2018-02-15 15:53:29 följande:
    Något du har erfarenhet av eller?
    hur menar du nu?
  • Anonym (Hanna)
    Pissarro2 skrev 2018-02-15 15:51:17 följande:

AGERA snällt med självförtroende, men SÄG aldrig till en tjej att du är snäll.

Nej, det är väl inget man går runt och säger om sig själv sådär i allmänhet. Kan ju uppfattas som väldigt förmätet och självgott att säga att man är snäll, snygg, smart eller liknande.
  • Pissarro2
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-15 19:50:35 följande:
    Nej, det är väl inget man går runt och säger om sig själv sådär i allmänhet. Kan ju uppfattas som väldigt förmätet och självgott att säga att man är snäll, snygg, smart eller liknande.
    Men på en dejtingsida är det ofta man ska beskriva sig själv, och då är det lätt man skriver sådant som glad, trevlig, snäll etc. Något jag lärt mig man helst ska undvika. Bättre att berätta om sig själv på ett mer levande sätt. T ex skriva om sånt som får en att förstå att man är snäll.
  • Anonym (Snällt, eller..?)
    Anonym (Drautmigihåret) skrev 2018-02-15 16:56:56 följande:

Aha, ok ja du verkar känna dig själv. Bra.

Isåfall gillar jag Svensson-killar: mysiga goa glada lugna romantiska spontana äventyrliga simpla och bekväma, men som smäller till dig direkt du provocerar de, som inte tar skit, som inte låter någon behandla hans nära och kära illa utan att få sota för det.

Den där mobbaren som älskar att slåss och som älskar att söka bråk bara för rusets skull som inte kommit längre än så är fortfarande ett barn som ropar på hjälp så nej han går bort.
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-15 15:24:52 följande:

Att använda rätt del av sin personlighet vid rätt tillfälle är inte att spela eller att vara manipulativ om man nu inte är en som spelar och är manipulativ.

Det är många tjejer som drar offerkortet, det är inte bättre än att vara "snäll", "snälla" har också en tendens att spela offer. Narcissister brukar spela både snäll och offer.

Face fact

Alla spelar och är manipulativa det hör till mänskligheten precis som att vi alla har ett ego vi går efter, men vissa står för det, medan andra tror det betyder att de är narcissister eller psykopater eller vill mörda och skada andra och aldrig tänker på andra och därför förnekar och säger att de är inte alls manipulativa.

All manipulation betyder inte skadlig. Läs wiki:

" Manipulation är något de flesta gör, medvetet eller omedvetet. Barnet som berömmer sina föräldrar för något innan de ställer frågan de vet att det är risk för ett nej, mannen/kvinnan som förför sin motpart. Manipulation är ett sätt att försöka få igenom sin vilja. Som allt annat kan det vara i gott syfte, eller i ett dåligt syfte."

Finns mer källor om wiki inte var tillräckligt.
    Pissarro2 skrev 2018-02-15 15:51:17 följande:

AGERA snällt med självförtroende, men SÄG aldrig till en tjej att du är snäll.

Detta borde stå med som råd vid dejting för männen som är rara och menar väl men istället blir utnyttjade lurade och behandlade som en kvinnas vän eller tillfälliga tjänare.
    Pissarro2 skrev 2018-02-15 22:39:50 följande:

Men på en dejtingsida är det ofta man ska beskriva sig själv, och då är det lätt man skriver sådant som glad, trevlig, snäll etc. Något jag lärt mig man helst ska undvika. Bättre att berätta om sig själv på ett mer levande sätt. T ex skriva om sånt som får en att förstå att man är snäll.

"jag tycker om att massera och är inte kräsen när det kommer till mat, om det är någon i mitt liv jag uppskattar som mest så är det Erik, han är min systerson och är mitt allt!"

T.ex

Då har han indirekt sagt att han kan få kvinnan att njuta, han tar hennes behov först och han är barnkär och vill ha familj = En omtänksam attraktiv pålitlig kärleksfull man

Check check check!
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?