• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 15:14:19 följande:
    Både och. Frågar jag om en dejt blir jag alltid avvisad. Börjar jag prata med någon på nån tillställning så lyssnar de kanske ett tag men går vidare rätt snabbt.
    Jag låter dem alltid vara sedan och gör inga nya försök med dem.
    Om de inte ger gensvar när du talar med någon på tillställning så är det något som gör att de inte av ren artighet anstränger sig lite mer än att lyssna och gå vidare.
  • Anonym (SBF)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-16 15:20:50 följande:

Om de inte ger gensvar när du talar med någon på tillställning så är det något som gör att de inte av ren artighet anstränger sig lite mer än att lyssna och gå vidare.

Ja, det finns väl mer intressanta personer att konversera med.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 13:13:36 följande:
    Inte kul att uppfattas som obehaglig bara för att man råkar vara väldigt blyg...
    Det finns något mellan att vara "snäll", att maskera feghet moral och att vara genuint snäll. Det finns också många andra egenskaper utöver det så det är inte säkert att du uppfattas som obehaglig för att du är blyg.

Den här tråden handlar mest om några enstaka egenskaper, det står lite i den tråden om vad kvinnor vill ha i övrigt.

www.familjeliv.se/forum/thread/77357576-tjejer-kvinnor-forklara-hur-ni-tanker

Att han är glad, har humor, inte tar sig själv på så stort allvar och att har en positiv syn på livet.

Man kan vara blyg och ändå lyckas med det, humor är en bra försvarsmekanism.
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 15:17:05 följande:
    Jag är näst intill livrädd alltid när jag försöker närma mig en tjej. Men försöker jag inte övervinna rädslan och närma mig en tjej så lyckas jag garanterat aldrig.

Jag backar alltid om hon nobbar mig eller slutar prata med mig.
    Sätt upp olika delmål, första steget är att bara bryta isen och försöka prata lite. Med någon som du inte är intresserad av så blir du inte lika nervös.
    Det blir ingen större grej att misslyckas och om du tänker över det så kanske du inser vad som inte funkade.

• Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 15:18:36 följande:

Jag har alltid accepterat nej. Även om det gör rätt ont att bara få nej och aldrig ens ett ja till att ta en fika.

Att du accepterar nej tialar för art du inte upplevs obehaglig.
  • Anonym (SBF)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-16 16:32:14 följande:

Att du accepterar nej tialar för art du inte upplevs obehaglig.

Det är alltid nåt, då behöver jag kanske inte oroa mig för det.
  • Anonym (D.D.)
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-16 15:45:58 följande:

Man kan vara blyg och ändå lyckas med det, humor är en bra försvarsmekanism.

Lura honom nu inte. Det bästa han kan göra är att successivt jobba bort sin blyghet.
  • Anonym (Snällt, eller..?)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 15:17:05 följande:

Jag är näst intill livrädd alltid när jag försöker närma mig en tjej. Men försöker jag inte övervinna rädslan och närma mig en tjej så lyckas jag garanterat aldrig.

Jag backar alltid om hon nobbar mig eller slutar prata med mig.

Jag vet en man som hade sett mig några gånger och blev hemligt förälskad och tog upp i terapi hur han så gärna ville våga gå fram till mig med självförtroende och bara våga lära känna mig, jag visste han bara som "någon blyg kille i bakgrunden" och kom inte ihåg honom förrän han nämnde vissa situationer då vi till och med suttit bredvid varandra, sant har jag hälsat på han i förbifarten utan att veta vem han var. Han fick mig. Hur gjorde han? Han hade tur att vi hamnade i en gemensam grupp med någon gemensam länk av en kompis och att jag blev nyfiken vem han var så jag skrev till honom, han berättade att han satt och hade panik "det är hon!! Vad ska jag svara??!!" Han svarade, och jag tog initiativet, hade inte jag gjort det och vi inte hamnat i gemensam situation hade han aldrig existerat för mig. Hade inte kommit ihåg att han fanns. Hela vår relation gick ut på att jag skulle hjälpa han bli mer trygg i sig själv, tillslut gick det så långt att jag var mer en mamma / terapeut än hans flickvän.

Min nuvarande sambo gjorde likadant, han fick en chock att jag skrev till honom och funderade vad han skulle göra , här är det viktigt att ni män SVARAR

Allt du svarar är bättre än inget svar för inget svar = inget intresse.

I verklig situation om en tjej kommer fram, eller du går fram till en tjej, föreställ dig att du är Ironman och får vilka tjejer du vill, du måste gå in i att du är bäst, så du sänder ut till tjejen "Hej här är jag och du vill lära känna mig!" Inte "Jag är så osäker och ingen vill ha mig så undvik mig " - signaler.

Fake it till you create it

Hur är en självsäker version av dig? Öva i spegeln och öva på hur du gör pratar rör dig klär dig hållning attityd, och skapa den personen i dig.

Detta fick jag göra med mig, från början var jag en osäker blyg "mobbad" tjej som trodde jag var värdelös, men har jobbat upp mig och tränat bort den bilden av mig själv, framkallat en ny bild att jag är Fucking Queen och nu blir jag behandlad som en så fort jag träffat någon

Du är inte vem du är - Du är det du tror att du är

Så du är som en lera, forma dig till det du vill.
  • BigJohn
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-16 16:47:17 följande:
    Jag vet en man som hade sett mig några gånger och blev hemligt förälskad och tog upp i terapi hur han så gärna ville våga gå fram till mig med självförtroende och bara våga lära känna mig, jag visste han bara som "någon blyg kille i bakgrunden" och kom inte ihåg honom förrän han nämnde vissa situationer då vi till och med suttit bredvid varandra, sant har jag hälsat på han i förbifarten utan att veta vem han var. Han fick mig. Hur gjorde han? Han hade tur att vi hamnade i en gemensam grupp med någon gemensam länk av en kompis och att jag blev nyfiken vem han var så jag skrev till honom, han berättade att han satt och hade panik "det är hon!! Vad ska jag svara??!!" Han svarade, och jag tog initiativet, hade inte jag gjort det och vi inte hamnat i gemensam situation hade han aldrig existerat för mig. Hade inte kommit ihåg att han fanns. Hela vår relation gick ut på att jag skulle hjälpa han bli mer trygg i sig själv, tillslut gick det så långt att jag var mer en mamma / terapeut än hans flickvän.

Min nuvarande sambo gjorde likadant, han fick en chock att jag skrev till honom och funderade vad han skulle göra , här är det viktigt att ni män SVARAR

I verklig situation om en tjej kommer fram, eller du går fram till en tjej, föreställ dig att du är Ironman och får vilka tjejer du vill, du måste gå in i att du är bäst, så du sänder ut till tjejen "Hej här är jag och du vill lära känna mig!" Inte "Jag är så osäker och ingen vill ha mig så undvik mig " - signaler.

Hur är en självsäker version av dig? Öva i spegeln och öva på hur du gör pratar rör dig klär dig hållning attityd, och skapa den personen i dig.

Detta fick jag göra med mig, från början var jag en osäker blyg "mobbad" tjej som trodde jag var värdelös, men har jobbat upp mig och tränat bort den bilden av mig själv, framkallat en ny bild att jag är Fucking Queen och nu blir jag behandlad som en så fort jag träffat någon

Så är det. Men det finns gränser.

Du väljer vem du är, andra väljer att acceptera det.

Del två där är rätt viktigt.
  • Anonym (SBF)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-16 16:47:17 följande:

Tack! Du skriver precis hur jag skulle vilja vara, hur jag skulle vilja känna mig. Men hur når jag dit? Jag tänker att det bästa jag kan göra är att försöka och försöka igen. Men det hjälper inte. Kanske för att det aldrig funkar.

Jag är jätterädd hela tiden. Vet du vad som hände en av de sista gångerna jag bad en kvinna om en dejt? Jobbade med ett konsultuppdrag på en firma och blev intresserad av en kvinna där. Innan jag slutade där tog jag mod till mig för att fråga om hon kunde tänka sig ta en kopp kaffe på stan med mig. Jag närmast stammar fram orden och så plötsligt tappar jag all kontroll över min blåsa. Inför henne. I ren nervositet. Hur kan jag ens närma mig att känna mig som Iron Man?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 17:08:38 följande:

Tack! Du skriver precis hur jag skulle vilja vara, hur jag skulle vilja känna mig. Men hur når jag dit? Jag tänker att det bästa jag kan göra är att försöka och försöka igen. Men det hjälper inte. Kanske för att det aldrig funkar.

Jag är jätterädd hela tiden. Vet du vad som hände en av de sista gångerna jag bad en kvinna om en dejt? Jobbade med ett konsultuppdrag på en firma och blev intresserad av en kvinna där. Innan jag slutade där tog jag mod till mig för att fråga om hon kunde tänka sig ta en kopp kaffe på stan med mig. Jag närmast stammar fram orden och så plötsligt tappar jag all kontroll över min blåsa. Inför henne. I ren nervositet. Hur kan jag ens närma mig att känna mig som Iron Man?

Finns hur många videor på Youtube som helst om detta. Dock är grunden att lyssna på män och inte på kvinnor. Du tycks inte förstå det.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?