• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • NELJ
    Anonym (Man) skrev 2018-02-19 11:17:15 följande:

Det är en representativ bild av verkligheten, långt mer exakt än de rena tankeresor som kvinnor presterar när de ska förklara vad de attraheras av.

Det är en representativ bild för hur berusade, (dvs endorfinstinna, ohämmade och risktagande) människor väljer. Inte för hur vi väljer en partner vi vill leva med.

Återigen, är det bara sex ni avser?
  • Anonym (D.D.)
    NELJ skrev 2018-02-19 11:13:27 följande:

Det finns så många missförstånd i den här tråden. En sak jag undrar över är om när ni män, som förstår oss kvinnor bättre än vi själva, skriver om att ?få? kvinnor eller som här ovan ?ta hem spelet? - är det bara sex ni utgår ifrån eller är det relationer? Mycket av er bevisföring för att kvinnor inte gillar snälla killar verkar utgå från vad som händer sista timmen innan stängning på krogen. Det kanske kommer som en överraskning men det är inte en representativ del av verkligheten.

Jag pratar om bägge två. Däremot måste man ha klart för sig att det kräver en bredare personlighet att behålla en kvinna än att "fånga henne".

För att fånga kvinnor är snällhet endast ett problem. Viss snällhet kan dock vara positivt i ett längre förhållande om det är kombinerat med gott självförtroende.
  • Anonym (D.D.)
    NELJ skrev 2018-02-19 11:24:17 följande:

Det är en representativ bild för hur berusade, (dvs endorfinstinna, ohämmade och risktagande) människor väljer. Inte för hur vi väljer en partner vi vill leva med.

Det är representativt för hela samhället. De ensamma männen är väldigt lika i sina personligheter. Lugna, försiktiga, tråkiga och snälla. Det är faktiskt väldigt tröttsamt att många kvinnor negligerar detta.
  • NELJ
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-19 12:15:03 följande:

Det är representativt för hela samhället. De ensamma männen är väldigt lika i sina personligheter. Lugna, försiktiga, tråkiga och snälla. Det är faktiskt väldigt tröttsamt att många kvinnor negligerar detta.

Vad är det vi negligerar? Jag har aldrig sagt att kvinnor attraheras av tråkiga män. Det är du och några andra här som felaktigt sätter likhetstecken mellan snällhet och social osäkerhet mm och säger att allt annat är badboys. Hanna skrev ovan om vikten av konsekvens och jag instämmer helt i detta.

Och du måste ju inse att det finns en hel värld mellan ett ensamt liv och sista timmen på krogen. Det är där de allra flesta av oss rör sig.
  • Anonym (Mannen)
    NELJ skrev 2018-02-19 11:24:17 följande:

Det är mest framträdande när det gäller sex, men jag tycker att mönstret går igen också i fråga om vilka män som kvinnor väljer att sällskapa med.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Mannen) skrev 2018-02-19 13:07:12 följande:

Det är mest framträdande när det gäller sex, men jag tycker att mönstret går igen också i fråga om vilka män som kvinnor väljer att sällskapa med.

Bra ordval.
  • Anonym (D.D.)
    NELJ skrev 2018-02-19 12:26:54 följande:

Vad är det vi negligerar? Jag har aldrig sagt att kvinnor attraheras av tråkiga män. Det är du och några andra här som felaktigt sätter likhetstecken mellan snällhet och social osäkerhet mm och säger att allt annat är badboys. Hanna skrev ovan om vikten av konsekvens och jag instämmer helt i detta.

Du blir tråkig om du är tillräckligt snäll.

Poängen är fortfarande att snällhet är det sista som kommer ge de snäll männen kvinnor. De borde istället träna på att vara mindre snälla och bortse från andra människors behov.
  • NELJ
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-19 14:20:42 följande:

Du blir tråkig om du är tillräckligt snäll.

Poängen är fortfarande att snällhet är det sista som kommer ge de snäll männen kvinnor. De borde istället träna på att vara mindre snälla och bortse från andra människors behov.

Jomenvisst. Det är ju en fin bortförklaring för varför man beter sig som en skitstövel.
  • Anonym (D.D.)
    NELJ skrev 2018-02-19 14:31:31 följande:

Jomenvisst. Det är ju en fin bortförklaring för varför man beter sig som en skitstövel.

Vem gör det menar du?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Man) skrev 2018-02-19 07:20:37 följande:

Det blir inte fel.

Kvinnor "föredrar" just män som är svin, och som är elaka mot dem.

Det finns ytterligare en definitionsfråga nämligen, den om vad en kvinna vill och vad det betyder.

Kvinnan kanske vill träffa en snäll man när hon pratat på förfesten men hamnar ändå i säng med en man som är allt annat än snäll samma kväll. Det är en företeelse så vanlig att den inte kan avfärdas.

Vad människor vill är en blandning av strategi och beteende, strategi är vad vi tänkt ut är bra för oss, beteende att göra vad som var bra för oss genom vår evolution i allmänhet, alltså i allmänhet.

Det finns flera områden där det här kan observeras, men det är vanligast bland de basala funktionerna som aptit, social status och sex.

Jag vidhåller att om man ska ändra ords betydelse bör man vara konsekvent i det och det blir märkligt att använda snäll i betydelsen osäker som motsats till snäll i betydelsen elak.

Vill man mena på att snäll inte betyder en godhjärtad person spm gör bra saker för andra utan istället en osäker socialt bortkommen person bör motsatsen till detta inte vara elak utan säker och social kompetent.

Ska man ändra ords betydelse bör man vara konsekvent.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?