• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 17:24:01 följande:

Men du menar alltså inte att kvinnor dras till svin, som beter sig elakt mot dem utan du menar att det kan vara svårt om man i varje situation tänker på andra före sig själv? Alltid låter andras behov gå före?

Snarare att inte låta sina egna behov gå före andras.
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 17:19:51 följande:

Vad är otillbörligt stor plats?

Om nu 10 normala personer äter middag är det snällt att ge dig och alla ungefär 10 procent av taltiden. Om syftet är att attrahera en kvinna i sällskapet gör man klokast i att nonchalera de andras behov av att prata. Ta den taltid som maximerar sina chanser med kvinnan i fråga.
  • Smecker
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 18:32:38 följande:
    Snarare att inte låta sina egna behov gå före andras.
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 17:19:51 följande:

Vad är otillbörligt stor plats?

Om nu 10 normala personer äter middag är det snällt att ge dig och alla ungefär 10 procent av taltiden. Om syftet är att attrahera en kvinna i sällskapet gör man klokast i att nonchalera de andras behov av att prata. Ta den taltid som maximerar sina chanser med kvinnan i fråga.
    Då skall vi se.. har du någonsin varit på middag med 9 normala personer? Hur fördelade ni taltiden?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 18:32:38 följande:

Snarare att inte låta sina egna behov gå före andras.Om nu 10 normala personer äter middag är det snällt att ge dig och alla ungefär 10 procent av taltiden. Om syftet är att attrahera en kvinna i sällskapet gör man klokast i att nonchalera de andras behov av att prata. Ta den taltid som maximerar sina chanser med kvinnan i fråga.

Jag skulle bli jätteirriterad på en person som inte lät mig prata. Finner jag inte attraktivt alls. Nån som malde på vörsta mmonologen och inte visade något intresse alls för mig och mina tankar och åsikter.

Men du menar att det är ett krav att bete sig så för att skaffa en partner som man?
  • Anonym (Hanna)

Jag förstår att det är jobbigt att skaffa relationer, jobb mm om man ladrig någonsin låter sina behov gå före andras. Då skulle man tacka nej till jobb dä det finns andra sökande, låta bli att gå på dejt om det finns andra intresserade av samma person, bli ihop med någon man inte gillar, aldrig köpa en biljett till konsert, bio eller liknande i förväg i fall man skulle råka köpa den sista, alltid låta alla gå före i kön, inte begära löneförhöj ing (eller lön alls förresten), aldrig boka en läkartid om det finns andra efter en i kön osv.

Set låter jäkligt tufft absolut men knappast ett problem bara för män. Även kvinnor som som aldrig någonsin låter egna behov gå före skulle ha problem.

Det handlar ju inte heller om att kvinnor väljer bort dessa män i så fall utan att männen själva tackar nej till förmån fö amdra.

• Anonym (Vafan)

Vafan vilken kvinna vill ha en narssistisk eller psykopat man med risk för psykisk och fysisk misshandel. Självklart är att man skall vara snäll och hygglig. Men att man kan säga ifrån om man blir utnyttjad eller manipulerad. Ibland så stöter kvinnorna på mig ibland är det jag som stöter. Men helst inte på jobbet. Det finns ju så många andra läckra kvinnor på andra ställen. På jobbet så kan det annars bli så jävla krångligt med skitsnack och rivalitet. Jag har dock blivit tillsammans med en fd kvinnlig kollega. Men det klart om blixten slår ner. Då kanske man tänker annorlunda. Jag brukar bli tillsammans med dem jag har par-tycke med. Har en vän som har en fru som var väldigt på innan det blev något. Hon gav upp flera gånger men till slut så blev det dem efter några år. Orsak var att han var tafatt och blyg. Men sexet är väldigt bra har jag hört. Så hon gjorde rätt.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 19:04:03 följande:

Jag skulle bli jätteirriterad på en person som inte lät mig prata. Finner jag inte attraktivt alls. Nån som malde på vörsta mmonologen och inte visade något intresse alls för mig och mina tankar och åsikter.

Men du menar att det är ett krav att bete sig så för att skaffa en partner som man?

Om han nu gör dig irriterad gör han kan han omöjligt optimera sina chanserna.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 19:15:59 följande:

Jag förstår att det är jobbigt att skaffa relationer, jobb mm om man ladrig någonsin låter sina behov gå före andras. Då skulle man tacka nej till jobb dä det finns andra sökande, låta bli att gå på dejt om det finns andra intresserade av samma person, bli ihop med någon man inte gillar, aldrig köpa en biljett till konsert, bio eller liknande i förväg i fall man skulle råka köpa den sista, alltid låta alla gå före i kön, inte begära löneförhöj ing (eller lön alls förresten), aldrig boka en läkartid om det finns andra efter en i kön osv.

Set låter jäkligt tufft absolut men knappast ett problem bara för män. Även kvinnor som som aldrig någonsin låter egna behov gå före skulle ha problem.

Det handlar ju inte heller om att kvinnor väljer bort dessa män i så fall utan att männen själva tackar nej till förmån fö amdra.

Fast nu pratar du ju om män som låter andras behov gå före dina egna. Jag pratade om män som likställer sina behov med andras. En sådan person vill ju ha jobbet om han är bäst kvalificerad. Däremot kommer han inte att kräva befordran om det finns någon annan bättre lämpad eller vinna poäng hos chefen på andras bekostnad.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 19:35:38 följande:

Om han nu gör dig irriterad gör han kan han omöjligt optimera sina chanserna.

Nej precis. Man behöver inte nonchalera andras behov för att optimera sina chanser. Risken är rätt stor att det ger motsatt effekt.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 19:40:44 följande:

Nej precis. Man behöver inte nonchalera andras behov för att optimera sina chanser. Risken är rätt stor att det ger motsatt effekt.

Nej, det är klart att det inte gör det. Däremot är det mänskligt att vilja att det inte ska löna sig men det gör det.

Precis som i fallet med karriären gynnas man av att sätta sina behov främst. Oavsett om det gäller att fånga kvinnor eller att få ett jobb. Det är en viktig orsak till varför de snälla männen faller. Helt enkelt eftersom de inte gör det.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 19:39:44 följande:

Fast nu pratar du ju om män som låter andras behov gå före dina egna. Jag pratade om män som likställer sina behov med andras. En sådan person vill ju ha jobbet om han är bäst kvalificerad. Däremot kommer han inte att kräva befordran om det finns någon annan bättre lämpad eller vinna poäng hos chefen på andras bekostnad.

Jag skrev om de som inte låter sina egna behov gå före andras, vilket var vad du skrev.

Hur menar du likställer sina behov med andras?

Om du med det menar en hyffsat rättvis person som har förmåga att se andra och ge uppmärksamhet och uppskattning för vilka de är och deras behov så har jag extremt svårt att se att det generellt skulle uppfattas negativt av kvinnor (eller mön heller för den delen). Det är väl snarare sånt som uppskattas och beundras.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?