• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 22:58:41 följande:

Jag brukar ibland formulera det såhär. Du (som man) behöver visa att du är en sexuell varelse. Det kan man göra på flera olika sätt. Att t.ex. skämta om sex i rätt läge, tror jag är fruktsamt ur den aspekten.

Jag har en fru, men det betyder inte att jag inte kan få ha en åsikt i frågan.

Jag tror inte att raggningsteknik är något som åldras. Trots ny teknik, så tror jag att raggningsteknikens fundament, när vi pratar öga mot öga, är relativt orubbliga.

Ja då undrar jag när i tiden som du var så framgångsrik i att ragga kvinnor. Eller ni kanske haft ett öppet äktenskap i alla år?

Det är dock bra att du förtydligar att det är just åsikter som du kommer med.
  • jrockyracoon
    Anonym (My) skrev 2018-02-22 23:04:40 följande:

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-22 22:57:31 följande:[/quote-nick]För att du inte förstår hur kvinnor funkar.[/quote]

Inte ens jag som är kvinna förstår hur ALLA kvinnor funkar, vi är nämligen olika. Men jag förstår mej själv och blir så trött på alla mansplainers på fl som myndigt förklarar att alla kvinnor vill ha bad boys eller stor kuk eller pengar eller vad killen fått för sej och oavsett vad kvinnor svarar så vet han minsann hur det EGENTLIGEN är.

Jag tror att det finns en poäng i att man inte har helt enkelt att förstå hur kvinnor väljer en man om man själv inte har umgåtts med kvinnor som söker en man. Männen som söker en kvinna har påtagligt umgåtts med kvinnor som söker män, och blivit ratade eller tvärtom inviterade. Jag tror att du ska fråga männen om hur kvinnor söker en man och vilka kriterier de har, eftersom detta har de både empiriskt upplevt och analyserat kring. Vill du veta mer om hur män väljer kvinnor, ska du troligtvis av samma orsak vända dig till kvinnor.

Sen så undrar jag om du skulle kunna gå till en terapeut? Jag menar, eftersom alla kvinnor är så olika, så skulle ju terapeuten helt sakna verktyg för att hjälpa er alla. Naturligtvis är det inte så. Vi är alla olika, men vi beter oss ofta mer förutsägbart och lika än vad vi själva inser.

Man kan t.ex. göra en formel på hur ofta en bank blir besökt, eller på hur vi använder våra pengar, etc. 

Sen kan jag tycka att det är lika fel att tvärsäkert säga att något inte är på något sätt (utan argument, och det tycker jag inte att du har gett), som det är att tvärsäkert säga att det är på ett visst sätt. Det känns på så vis som att du själv hamnar i samma sits som det du anklagar alla mansplainers för att vara.
  • Anonym (.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 23:03:19 följande:

Hade jag inte varit en konkurrent, hade nog inte min vän ansträngt sig så mycket för att röja mig ur vägen.

Men oavsett om jag var intressant eller inte intressant, så kvarstår faktum att det var ett exempel på en ganska ojuste metod för att förskaffa sig en fördel med kvinnor.

Och låt oss nu antaga att jag nu var väldigt ointressant för dessa kvinnor. Då kan vi bara använda vår fantasi och sätta dit en annan väldigt intressant man i mitt ställe, för då har vi ett annat konstruerat exempel som också belyser det jag ville få fram - dock ej taget från verkligheten. 

Att han ser dig som konkurrent eller om du verkligen är en konkurrent är två skilda saker. Fäkta mot väderkvarnar du vet.

Exakt som du skriver i sista stycket där hade varit intressant att se.
  • Pissarro2
    Anonym (My) skrev 2018-02-22 22:14:06 följande:

Varför är ni så många som likställer snäll med mesig? Jag tänker att snäll är schysst, vänlig, hjälpsam, ärlig. Inte våldsam, inte spydig, inte argsint. Vänlig mot barn och djur och sin gamla farmor. Men dessutom gillar jag snabbtänkthet och humor, och det är lättare att få igång ett samtal med en man som inte är så blyg utan är mera öppen och pratsam. Så snäll kombinerat med social är perfekt.

Ja det undrar jag med. Om man är FÖR snäll så blir man väl en mes? För då vågar man kanske inte ens säga emot för man är rädd för att såra den andre, och där med inte vara så "snäll". Det ka också innebära att amn är lydig och följer det som andra säger att man ska göra.

Så snäll kan betyda flera saker. Varför man ofta tänker på mes vet jag inte.

• jrockyracoon
    Anonym (.) skrev 2018-02-22 23:29:01 följande:
    Ja då undrar jag när i tiden som du var så framgångsrik i att ragga kvinnor. Eller ni kanske haft ett öppet äktenskap i alla år?

Det är dock bra att du förtydligar att det är just åsikter som du kommer med.
    Är det viktigt för dig att veta just det? Men okej, min raggningspeak stod på sin höjd för ca 20 år sedan. Jag var inte världens bästa, men jag var inte dålig när jag var som bäst. Det intressanta är inte det, utan enligt mig är det att jag lyckades gå från en snäll och blyg person till en person som kunde ta initiativ, gå fram till tjejer och snacka, vara avslappnad och få helt andra möjligheter än jag hade innan.
  • Anonym (.)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-22 22:55:15 följande:

Jracoon har rätt och kom med ett bra konkret exempel. Men vissa vill inte lyssna.

Hans exempel var helt bisarrt om det ens är sant. Samtliga karaktärer, kvinnorna, vännen och han själv i den där sammankomsten. En normal människa hade rest sig och lämnat det skruvade sällskapet.

Kvinnor dras till badboys men nog finns det bättre sätt att argumentera för det än de tafatta försök som gjorts i den här tråden.
  • Pissarro2
    Anonym (My) skrev 2018-02-22 23:04:40 följande:

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-22 22:57:31 följande:[/quote-nick]För att du inte förstår hur kvinnor funkar.[/quote]

Inte ens jag som är kvinna förstår hur ALLA kvinnor funkar, vi är nämligen olika. Men jag förstår mej själv och blir så trött på alla mansplainers på fl som myndigt förklarar att alla kvinnor vill ha bad boys eller stor kuk eller pengar eller vad killen fått för sej och oavsett vad kvinnor svarar så vet han minsann hur det EGENTLIGEN är.

Ingen mainsplaining här, utan "manthinking" Glad

Är det inte så att bad boys alltid får till det med (vissa) tjejer, och därför ger det en falsk bild av att ALLA kvinnor faller för bad boys. Det är långt från sanningen ju. Så jag tänker att bad boys är de som är bland de mest framgångsrika bland kvinnor, just för att de är som de är, självsäkra spontana och ser säkert bra ut i många fall etc... Blyga och försiktiga killar har det svårare just för att de är försiktiga, och kanske inte vågar gå fram till den tjejen de är intresserad av. Men det är svårt att veta om fler tjejer faller bad boys eller om fler faller för blyga killar.

Vad för personlighetsdrag tror du kvinnor faller för i allmänhet? Vad faller du för?
  • jrockyracoon
    Anonym (.) skrev 2018-02-22 23:36:47 följande:
    Att han ser dig som konkurrent eller om du verkligen är en konkurrent är två skilda saker. Fäkta mot väderkvarnar du vet.

Exakt som du skriver i sista stycket där hade varit intressant att se.
    Min poäng var inte att det var intressant att se hur det hade gått om en annan intressant man hade varit i mitt ställe - utan att exemplet kvarstår lika solitt oavsett om det är verklighetsbaserat eller inte.

Ett exempel i detta sammanhang behöver inte vara ett exempel hämtat från verkligheten, det duger lika bra med ett konstruerat exempel. Poängen är alltså inte alls vilka personer som var inblandade eller vad som hände sen, utan just att det kunde ha hänt på ett sådant sätt som beskrivits.
  • Pissarro2
    Anonym (.) skrev 2018-02-22 23:45:53 följande:
    Hans exempel var helt bisarrt om det ens är sant. Samtliga karaktärer, kvinnorna, vännen och han själv i den där sammankomsten. En normal människa hade rest sig och lämnat det skruvade sällskapet.

Kvinnor dras till badboys men nog finns det bättre sätt att argumentera för det än de tafatta försök som gjorts i den här tråden.
    Vad har du för bevis på att kvinnor dras till bad boys? Bad boys har lättare att få tjejer, men det betyder inte att många tjejer dras till bad boys.
  • jrockyracoon
    Anonym (.) skrev 2018-02-22 23:45:53 följande:

Jag väntar med spänning....
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?