• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 09:05:18 följande:

Du drar helt felaktiga (och, i ärlighetens namn, korkade) slutsatser. Du kan inte få reda på "vad kvinnor söker" genom att fråga män. Lika lite som du kan fråga kvinnor vad det är män letar efter. Vad du får om du ställer de frågorna är rationaliseringar utifrån sina egna erfarenheter. Och rationaliseringar som är baserade på vilken typ av kvinna/man den du frågar raggar på.

Skulle snarare säga tvärtom eftersom kvinnor inte vill kännas vid sina biologiska drifter och dessutom inte erkänner dem. Dessutom vet kvinnorna bara hur de själva tycker medan en man med viss erfarenhet stött på 1000-tals kvinnor och vet vad som fungerar.

Jag kan ta vilken man som helst och påpeka vad han kan förbättra. Vanligt fel män har är att de har för slapp och otrygg hållning samt är för släta känslomässigt.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 09:05:18 följande:

Tycker du att män som kollektiv är lika på samma sätt som kvinnor också?

Ja, män är också ett kollektiv som av kvinnor kan analyseras precis som männen analyserar kvinnor som grupp.

För att använda ett klassiskt citat så ska du som kvinna vara kåt, glad och tacksam för att optimera dina chanser hos en man. Om du bara vill attrahera en man så är det framhävande av timglasfigur som gäller.
  • Anonym (My)

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 09:32:47 följande:[/quote-nick]Skulle snarare säga tvärtom eftersom kvinnor inte vill kännas vid sina biologiska drifter och dessutom inte erkänner dem. Dessutom vet kvinnorna bara hur de själva tycker medan en man med viss erfarenhet stött på 1000-tals kvinnor och vet vad som fungerar.

Jag kan ta vilken man som helst och påpeka vad han kan förbättra. Vanligt fel män har är att de har för slapp och otrygg hållning samt är för släta känslomässigt.[/quote]

En man med erfarenhet av 1000-tals kvinnors raggningspreferenser har troligen sina erfarenheter av krogragg eller sexdating. Man hinner inte med 1000tals långa förhållanden. Så de män som tycker att

" the Game " visar en drömtillvaro och vill ragga många ons av kategorin snygg tjej som blir kåt av att bli dissad , ska kanske köra på tips om att buffla på och spela spel. Vill man ha en tjej som älskar en även när Zlatan knackar på dörren så rekommenderar jag att ge fan i att läsa the Game, jag har gjort det och satt och himlade med ögonen hela tiden.

Därmed inte sagt att kvinnor inte har önskemål och preferenser och " biologiska drifter" Jag erkänner glatt att jag gillar intelligens och karisma och snygga kroppar. Men grejen är nog att du tänker snäll= mesig och med dåligt självförtroende och jag tänker snäll= vänlig och godhjärtad.

• Anonym (g)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 09:32:47 följande:
    Skulle snarare säga tvärtom eftersom kvinnor inte vill kännas vid sina biologiska drifter och dessutom inte erkänner dem. Dessutom vet kvinnorna bara hur de själva tycker medan en man med viss erfarenhet stött på 1000-tals kvinnor och vet vad som fungerar.

Jag kan ta vilken man som helst och påpeka vad han kan förbättra. Vanligt fel män har är att de har för slapp och otrygg hållning samt är för släta känslomässigt.
    Det är nog få kvinnor som inte känns vid sina biologiska drifter. Men vad man attraheras av rent fysiskt har väldigt lite att göra vilka män man sedan väljer att inleda något med. Precis som för män. De flesta av oss, män som kvinnor, har nog kommit ett steg längre i utvecklingen än att man bara dras rent djuriskt till någon. De allra flesta vill ha någon som man kan kommunicera med och som man är kompatibel med på alla plan. Det är rent kontraproduktivt att välja någon som bara är dryg och framåt.
    Jag skulle vilja dra det så långt att säga att det finns en tydlig klasskillnad. Att lågutbildade är de som mer dras till det som är traditionellt kvinnligt och manligt.
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 09:49:22 följande:
    Ja, män är också ett kollektiv som av kvinnor kan analyseras precis som männen analyserar kvinnor som grupp.

För att använda ett klassiskt citat så ska du som kvinna vara kåt, glad och tacksam för att optimera dina chanser hos en man. Om du bara vill attrahera en man så är det framhävande av timglasfigur som gäller.
    Med ditt resonemang blir det svårt att förklara att det finns så många kvinnor utan timglasfigur och som inte är "kåta, glada och tacksamma" som har relationer, både kortvariga och långvariga. Och väldigt märkligt att det inte finns så många bittra kvinnor som det verkar finnas bittra män.
    Jag tror att de här bittra männen helt enkelt bara går efter en typ av kvinnor (små våp med dålig självkänsla och daddy-issues) för att de vill ha någon som får dem att känna sig så stora och starka som de tror att idealet är. Det har inte med att göra att kvinnor som grupp "vill ha" badboys, utan att de männen väljer de trasiga tjejerna för att de vill ha någon som är lika osäker (eller mer) som de själva. Starka, självständiga och självsäkra kvinnor vill inte ha någon osäker pojkvasker, badboy eller inte.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (My) skrev 2018-02-23 10:27:15 följande:

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 09:32:47 följande:[/quote-nick]Skö

Därmed inte sagt att kvinnor inte har önskemål och preferenser och " biologiska drifter" Jag erkänner glatt att jag gillar intelligens och karisma och snygga kroppar. Men grejen är nog att du tänker snäll= mesig och med dåligt självförtroende och jag tänker snäll= vänlig och godhjärtad.

Det är därför lämpligt att göra annat ordval än snäll.

Jag har inte läst the game men i allmänhet så är de råd som ges män för raggning realistiska och stämmer.

Däremot måste man förstå att det är en sak att få en kvinna i säng. En annan att bygga en framgångsrik relation och familj.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 12:22:55 följande:

Med ditt resonemang blir det svårt att förklara att det finns så många kvinnor utan timglasfigur och som inte är "kåta, glada och tacksamma" som har relationer, både kortvariga och långvariga.

Inte alls eftersom många män hellre väljer en småfet gnällig kvinna än lever ensamma. Framgångsrika män får de snygga och trevliga kvinnorna. Sedan är det en trappa neråt för mindre och mindre framgångsrika män får mindre och mindre attraktiva kvinnor.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 12:22:55 följande:

Jag skulle vilja dra det så långt att säga att det finns en tydlig klasskillnad. Att lågutbildade är de som mer dras till det som är traditionellt kvinnligt och manligt.

Ja, så är det eftersom högutbildade och människor från högre klasser är mer pragmatiska och tänker mer långsiktigt. Social status blir viktigare än att du beter dig manligt. Däremot finns dessa faktorer fortfarande kvar.
  • Anonym (g)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 12:49:38 följande:
    Inte alls eftersom många män hellre väljer en småfet gnällig kvinna än lever ensamma. Framgångsrika män får de snygga och trevliga kvinnorna. Sedan är det en trappa neråt för mindre och mindre framgångsrika män får mindre och mindre attraktiva kvinnor.
    Så du menar att män i större utsträckning nöjer sig med något de inte vill ha för att de är så rädda för att vara ensamma? Menar du att män med normal självkänsla och självrespekt hellre väljer att leva med något de inte attraheras av (på något plan) än lever ensamma tills de hittar någon som fyller upp deras krav?
    Då handlar det ju inte längre om att kvinnor ställer för höga krav, utan att män ställer för låga. Det hade varit en sorglig värld om det var så.

Eller så accepterar man att folk attraheras av helt olika saker och att det inte finns någon "standard" som går att applicera på alla.
  • Anonym (g)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 12:59:16 följande:
    Ja, så är det eftersom högutbildade och människor från högre klasser är mer pragmatiska och tänker mer långsiktigt. Social status blir viktigare än att du beter dig manligt. Däremot finns dessa faktorer fortfarande kvar.
    Jag tror inte att det handlar om social status. Jag tror att det handlar om att högutbildade människor i större utsträckning ser sitt eget värde och därmed väljer någon som fyller upp kriterierna på någon som har huvudet på skaft och kan kommunicera, helt enkelt någon som går att leva med på sikt.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 13:03:39 följande:

Så du menar att män i större utsträckning nöjer sig med något de inte vill ha för att de är så rädda för att vara ensamma? Menar du att män med normal självkänsla och självrespekt hellre väljer att leva med något de inte attraheras av (på något plan) än lever ensamma tills de hittar någon som fyller upp deras krav?

Då handlar det ju inte längre om att kvinnor ställer för höga krav, utan att män ställer för låga. Det hade varit en sorglig värld om det var så.

Eller så accepterar man att folk attraheras av helt olika saker och att det inte finns någon "standard" som går att applicera på alla.

Det är visat i forskning att giftavhsr bättre hälsa och lever längre då det är snarare kvinnorna som har för höga krav.

Sedan är alla människor attraktiva i någon mening.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?