Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 09:32:47 följande:
Skulle snarare säga tvärtom eftersom kvinnor inte vill kännas vid sina biologiska drifter och dessutom inte erkänner dem. Dessutom vet kvinnorna bara hur de själva tycker medan en man med viss erfarenhet stött på 1000-tals kvinnor och vet vad som fungerar.
Jag kan ta vilken man som helst och påpeka vad han kan förbättra. Vanligt fel män har är att de har för slapp och otrygg hållning samt är för släta känslomässigt.
Det är nog få kvinnor som inte känns vid sina biologiska drifter. Men vad man attraheras av rent fysiskt har väldigt lite att göra vilka män man sedan väljer att inleda något med. Precis som för män. De flesta av oss, män som kvinnor, har nog kommit ett steg längre i utvecklingen än att man bara dras rent djuriskt till någon. De allra flesta vill ha någon som man kan kommunicera med och som man är kompatibel med på alla plan. Det är rent kontraproduktivt att välja någon som bara är dryg och framåt.
Jag skulle vilja dra det så långt att säga att det finns en tydlig klasskillnad. Att lågutbildade är de som mer dras till det som är traditionellt kvinnligt och manligt.
Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 09:49:22 följande:
Ja, män är också ett kollektiv som av kvinnor kan analyseras precis som männen analyserar kvinnor som grupp.
För att använda ett klassiskt citat så ska du som kvinna vara kåt, glad och tacksam för att optimera dina chanser hos en man. Om du bara vill attrahera en man så är det framhävande av timglasfigur som gäller.
Med ditt resonemang blir det svårt att förklara att det finns så många kvinnor utan timglasfigur och som inte är "kåta, glada och tacksamma" som har relationer, både kortvariga och långvariga. Och väldigt märkligt att det inte finns så många bittra kvinnor som det verkar finnas bittra män.
Jag tror att de här bittra männen helt enkelt bara går efter en typ av kvinnor (små våp med dålig självkänsla och daddy-issues) för att de vill ha någon som får dem att känna sig så stora och starka som de tror att idealet är. Det har inte med att göra att kvinnor som grupp "vill ha" badboys, utan att de männen väljer de trasiga tjejerna för att de vill ha någon som är lika osäker (eller mer) som de själva. Starka, självständiga och självsäkra kvinnor vill inte ha någon osäker pojkvasker, badboy eller inte.