• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (g)
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 15:18:53 följande:
    Forskningen visar att den viktigaste faktor som kvinnor skattar när det gäller män handlar om pengar och status.

Så om vi säger att du fick välja mellan din nuvarande man, och en rik rockstjärna eller kändis precis innan ni blev tillsammans så undrar jag då vad du skulle ha valt? Och du behöver vara ärlig i ditt svar.

Du kan inte jämföra med att lämna din man nu för en rockstjärna, för då har ni ju knutit så hårda band till varandra att det inte blir fair game. Det behöver vara en situation där du får välja mellan två partners som du har ungefär samma relationsstatus till, varav den ena är rik och rockstjärna, och den andra inte. 
    Det är nog bäst att du anger en källa till den "forskningen" om du ska komma med såna påståenden.

Av alla kvinnor jag någonsin mött är det ingen som valt sin livspartner på grund av pengar eller status. De har tvärtom valt någon vars liv och levnadsnivå passar ihop med deras egen.
  • Anonym (anonym 2)
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 15:18:53 följande:
    Forskningen visar att den viktigaste faktor som kvinnor skattar när det gäller män handlar om pengar och status.

Så om vi säger att du fick välja mellan din nuvarande man, och en rik rockstjärna eller kändis precis innan ni blev tillsammans så undrar jag då vad du skulle ha valt? Och du behöver vara ärlig i ditt svar.

Du kan inte jämföra med att lämna din man nu för en rockstjärna, för då har ni ju knutit så hårda band till varandra att det inte blir fair game. Det behöver vara en situation där du får välja mellan två partners som du har ungefär samma relationsstatus till, varav den ena är rik och rockstjärna, och den andra inte. 
    Om man har samma relationsstatus till 2 personer varav den ana är rockstjärna så väljer man antingen båda eller ingen för antingen är man förälskad i båda eller inte i någon av dem. Är det så att man bara trivs med att umgås med båda så fortsätter man att umgås med båda och väljer den som man har mer än bara trevligt med
  • Anonym (g)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-23 15:40:53 följande:
    Om man har samma relationsstatus till 2 personer varav den ana är rockstjärna så väljer man antingen båda eller ingen för antingen är man förälskad i båda eller inte i någon av dem. Är det så att man bara trivs med att umgås med båda så fortsätter man att umgås med båda och väljer den som man har mer än bara trevligt med
    Eller så väljer man den som har ett liv som är kompatibelt med ens eget. ;)
  • Anonym (Rulla i djupet.)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 13:08:48 följande:
    Det är visat i forskning att giftavhsr bättre hälsa och lever längre då det är snarare kvinnorna som har för höga krav.

Sedan är alla människor attraktiva i någon mening.
    Fel. 
    Det finns däremot forskning som visar att mäns livskvalite ökar i ett äktenskap.
    Och kvinnors livskvalite minskar i äktenskap.
    Samt att 
    Mäns livskvalite försämras av en skilsmässa, medan kvinnornas livskvalite ökar.
  • jrockyracoon
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-23 08:19:52 följande:
    Här berättar du tydligt varför de somliga kallar för snälla män inte är intresserade för kvinnor det är inte någon snällhet de uppfattar utan ruskigt dålig självkänsla. Vilka män eller kvinnor sitter och tror att deras respektive är tillsammans med dem  i brist på annan intressant som om den dök upp och uppvaktade skulle göra att frun eller mannen skulle lämna. Få med en bra relation lämnar sin partner för att det dyker en stor stjärna och uppvaktar dem lever man däremot i en relation där partnern tror att man är i förhållande i väntan på bättre relation eller om man vet att ens partner har relation med en för att slippa vara ensam så är det ju bara det som förväntas.
    Du läste mitt inlägg fel. Jag sade inget om att min fru skulle lämna mig nu för Zlatan när hon knutit an till mig, utan istället tidigare precis innan vi blev ihop.

Det är bara sunt förnuft, samt lite vetskap om forskning ang kvinnors val av män med pengar och status som krävs för att nå min slutsats. Det har inte att göra med om man har varit en snäll man som har ändrat sig till något annat.

Antag att en kvinna har två presumtiva partners, den ena är stormrik, framgångsrik och känd - den andra är kanske bra på diverse sätt men inte lika känd, rik, etc.  Vi antar också att båda partnerna upplevs som lika attraktiv av kvinnan fysiskt. Vem väljer hon?

Om du har två alternativ varav det ena är bättre än det andra utifrån ditt sätt att se det - vad väljer du då?

Anledningen att det inte händer så ofta är ju förstås att det inte vimlar av rika kändisar, och därtill krävs att de börjar lägga in en stöt på samma tjej som en själv - vilket inte är sannolikt. Inte något som man behöver oroa sig för, men ändå intressant tycker jag som ett exempel på att man väljer det bästa man kan få.
  • jrockyracoon
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-23 15:40:53 följande:
    Och varifrån kommer då pirret i magen, tror du? Är det vad man åt till frukost, eller handlar det om en "oförklarlig" kemi, eller kan det vara så att kvinnors pirr uppstår p.g.a. status, makt och pengar (som forskningen entydigt visar).
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Rulla i djupet.) skrev 2018-02-23 16:07:23 följande:

Det finns däremot forskning som visar att mäns livskvalite ökar i ett äktenskap. .

Gäller även för kvinnor. Både män och kvinnor mår bäst av att vara gifta. Statistiken talar sitt tydliga språk.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Gifta-lever-langre/
  • Anonym (g)
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 16:10:38 följande:
    Antag att en kvinna har två presumtiva partners, den ena är stormrik, framgångsrik och känd - den andra är kanske bra på diverse sätt men inte lika känd, rik, etc.  Vi antar också att båda partnerna upplevs som lika attraktiv av kvinnan fysiskt. Vem väljer hon?

Om du har två alternativ varav det ena är bättre än det andra utifrån ditt sätt att se det - vad väljer du då?
    Du förutsätter (felaktigt) att "stormrik, framgångsrik och känd" är eftersträvansvärda egenskaper hos en partner. För egen del hade det legat en potentiell partner i fatet att vara det. Och så är det nog för de flesta, man vill ha någon som man kan leva sitt liv ihop med (nu förutsätter jag att vi fortfarande pratar om partners för att ha en relation med). För de flesta hade det snabbt gått att inse att kändisskap är något negativt för en relation. Och att det i vårt jämställda samhälle inte är så att en partners framgång höjer ens egen status.
  • Anonym (anonym 2)
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 16:13:11 följande:
    Och varifrån kommer då pirret i magen, tror du? Är det vad man åt till frukost, eller handlar det om en "oförklarlig" kemi, eller kan det vara så att kvinnors pirr uppstår p.g.a. status, makt och pengar (som forskningen entydigt visar).
    Reaktionen handlar om kemi det är personens alldeles egna doft som ger reaktion och inte pengar eller status också därför det finns sådana mängder med omaka par där de inte varken utseendemässigt eller statusmässigt verkar passa ihop.
  • Anonym (Rulla i djupet.)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 16:27:09 följande:
    Gäller även för kvinnor. Både män och kvinnor mår bäst av att vara gifta. Statistiken talar sitt tydliga språk.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Gifta-lever-langre/
    Läs vad jag skriver, kvinnors livskvalite försämras i ett äktenskap.
    Kvinnor har allt att vinna på att inte ingå i ett äktenskap. 
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?