Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-23 08:19:52 följande:
Här berättar du tydligt varför de somliga kallar för snälla män inte är intresserade för kvinnor det är inte någon snällhet de uppfattar utan ruskigt dålig självkänsla. Vilka män eller kvinnor sitter och tror att deras respektive är tillsammans med dem i brist på annan intressant som om den dök upp och uppvaktade skulle göra att frun eller mannen skulle lämna. Få med en bra relation lämnar sin partner för att det dyker en stor stjärna och uppvaktar dem lever man däremot i en relation där partnern tror att man är i förhållande i väntan på bättre relation eller om man vet att ens partner har relation med en för att slippa vara ensam så är det ju bara det som förväntas.
Du läste mitt inlägg fel. Jag sade inget om att min fru skulle lämna mig nu för Zlatan när hon knutit an till mig, utan istället tidigare precis innan vi blev ihop.
Det är bara sunt förnuft, samt lite vetskap om forskning ang kvinnors val av män med pengar och status som krävs för att nå min slutsats. Det har inte att göra med om man har varit en snäll man som har ändrat sig till något annat.
Antag att en kvinna har två presumtiva partners, den ena är stormrik, framgångsrik och känd - den andra är kanske bra på diverse sätt men inte lika känd, rik, etc. Vi antar också att båda partnerna upplevs som lika attraktiv av kvinnan fysiskt. Vem väljer hon?
Om du har två alternativ varav det ena är bättre än det andra utifrån ditt sätt att se det - vad väljer du då?
Anledningen att det inte händer så ofta är ju förstås att det inte vimlar av rika kändisar, och därtill krävs att de börjar lägga in en stöt på samma tjej som en själv - vilket inte är sannolikt. Inte något som man behöver oroa sig för, men ändå intressant tycker jag som ett exempel på att man väljer det bästa man kan få.