• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 02:48:08 följande:
    1) Kvinnor har historiskt varit beroende av män för att försörja sig.

2) Det är en hint om högre social status. Kvinnor har historiskt försökt att gifta upp sig i högre utsträckning än män.
    Ja på den första faller det ju då, och det var precis det jag skrev, att kvinnor idag är inte beroende av män för sin försörjning.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Rulla i djupet.) skrev 2018-02-23 16:07:23 följande:

Fel. 

Det finns däremot forskning som visar att mäns livskvalite ökar i ett äktenskap.

Och kvinnors livskvalite minskar i äktenskap.

Samt att 

Mäns livskvalite försämras av en skilsmässa, medan kvinnornas livskvalite ökar.

Visa den forskningen.
  • Anonym (My)

]Smecker skrev 2018-02-24 11:37:24 följande:[/quote-nick]Med tanke på att en mycket stor del av kontakterna sker via sajter och appar idag, hur tar man andras plats där?[/quote]

Man har bättre profilbilder, ett himla taskigt knep. De dumma kvinnorna dras till bilderna av leende män i kvällsljus med solbrända armar, glimten i ögat och en gullig hund bredvid, medan Åke som sitter i halvdunkel och ser sur ut på sin webkamerabild i grodperspektiv, med en odiskad tallrik bredvid, helt ignoreras.

Ps: Åke är fingerat namn men tallriken fanns, på min väninnas dejtingsajt.

• Anonym (Funderar)
    Anonym (My) skrev 2018-02-24 13:39:41 följande:

]Smecker skrev 2018-02-24 11:37:24 följande:[/quote-nick]Med tanke på att en mycket stor del av kontakterna sker via sajter och appar idag, hur tar man andras plats där?[/quote]

Man har bättre profilbilder, ett himla taskigt knep. De dumma kvinnorna dras till bilderna av leende män i kvällsljus med solbrända armar, glimten i ögat och en gullig hund bredvid, medan Åke som sitter i halvdunkel och ser sur ut på sin webkamerabild i grodperspektiv, med en odiskad tallrik bredvid, helt ignoreras.

Ps: Åke är fingerat namn men tallriken fanns, på min väninnas dejtingsajt.

Haha precis så. Många män har inte fattat att de måste ta en riktigt bra profilbild. Åke kanske är jättetrevlig i verkligheten och en cool snubbe, men bilden gör allt för om han ska lyckas på nätet.

Det är trist att den som har bäst foto i de flesta fall lyckas bäst, för det kan vara rätt svårt att få till ett bra foto om man inte anlitar en fotograf, eller om man inte redan har modellansikte.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-24 11:43:39 följande:

Ja på den första faller det ju då, och det var precis det jag skrev, att kvinnor idag är inte beroende av män för sin försörjning.

Nja, kvinnor är beroende av män för att få upp levnadsstandarden nu precis som då. Däremot kan jag hålla med om att kvinnor idag inte är lika beroende av män längre men de är fortfarande beroende.
  • MrsBroderTuck

Min sambo sedan 4 år är väldigt snäll och försiktig, det var bland annat det jag drogs till! Mitt ex var likadan.

• Anonym (Mella)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 14:32:52 följande:

Nja, kvinnor är beroende av män för att få upp levnadsstandarden nu precis som då. Däremot kan jag hålla med om att kvinnor idag inte är lika beroende av män längre men de är fortfarande beroende.

Inte män som de har en relation till. Det är fullt möjligt som singelkvinna att få upp sin levnadsstandard.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-24 15:48:35 följande:

Inte män som de har en relation till. Det är fullt möjligt som singelkvinna att få upp sin levnadsstandard.

Går och går. För gemene kvinna innebär det betydligt lägre levnadsstandard om hon är själv.
  • Mella-Bella
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 16:18:13 följande:

Går och går. För gemene kvinna innebär det betydligt lägre levnadsstandard om hon är själv.

Ja det var något annat. Du skrev att kvinnor är beroende av män för att få högre standard. Så är det naturligtvis inte. Om hon baravill och lägger manken till så fixar hon det själv.
  • Anonym (D.D.)
    Mella-Bella skrev 2018-02-24 18:06:26 följande:

Ja det var något annat. Du skrev att kvinnor är beroende av män för att få högre standard. Så är det naturligtvis inte. Om hon baravill och lägger manken till så fixar hon det själv.

Inte för gemene kvinna som sagt. Dagens samhälle är utformat så att du får det betydligt bättre ekonomiskt och bättre levnadsstandard om du lever i ett hem med två inkomster. Singlarna är de ekonomiska förlorarna.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?