• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (cAf)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-03-11 14:53:05 följande:

Alla får välja själva hur de vill vara och uppfattas av andra så länge det inte är otrevligt för omgivningen men då ör man knappast bli besviken om ingen finner dem attraktiva utan istället väljer de trevliga öppna sociala att umgås med.

Absolut, alla gör fria val i någon utsträckning men det som är synd är om de snälla och omtänksamma killarna står utan kärlek med de egenskaperna bara för att tjejer värdesätter motsatsen. Det går lite emot vad kärlek i långa loppet går ut på.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (cAf) skrev 2018-03-11 15:29:01 följande:
    Absolut, alla gör fria val i någon utsträckning men det som är synd är om de snälla och omtänksamma killarna står utan kärlek med de egenskaperna bara för att tjejer värdesätter motsatsen. Det går lite emot vad kärlek i långa loppet går ut på.
    Fast ingen vet ju att dessa killar är snälla och omtänksamma om de inte är sociala och utåtriktade.
  • Anonym (cAf)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-03-11 16:42:40 följande:

Fast ingen vet ju att dessa killar är snälla och omtänksamma om de inte är sociala och utåtriktade.

Vad säger att en snäll och omtäksam kille per automatik är socialt efterbliven?
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (cAf) skrev 2018-03-11 16:48:03 följande:
    Vad säger att en snäll och omtäksam kille per automatik är socialt efterbliven?
    Majoriteten av alla människor är snälla och omtänksamma så de egenskaperna är inte något utmärkande för vissa människor förutsätter att andra ute i samhället inte är elaka och onda
  • Anonym (cAf)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-03-11 16:56:38 följande:

Majoriteten av alla människor är snälla och omtänksamma så de egenskaperna är inte något utmärkande för vissa människor förutsätter att andra ute i samhället inte är elaka och onda

Så med andra ord hävdar du att kvinnor söker sociala och utåtiktade män, eftersom att majoriteten ändå är snälla ovh omtänksamma. Det borde innebära att de kvinnor (om man nu ska tro kvinnor själva) som beskriver sig ha blivit både illa behandlade, misshandlade eller bedragna av sina egna partners bara har hittat män som tillhört en minoritet.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (cAf) skrev 2018-03-11 15:26:36 följande:

väljer bort det men ändå anser sig ha ett bra liv vara misslyckade?

Poängen är att de öppet klagar över sina liv. De söker sex och kärlek men blir utan.

Du tycks vara ännu en kvinna som vill hjälpa dessa män genom att påtala att de inte ska utvecklas. Sedan blir männen bittra på sådana som dig för att de gör som kvinnor säger men förblir ensamma.
  • BigJohn
    Anonym (D.D.) skrev 2018-03-11 17:35:34 följande:
    Poängen är att de öppet klagar över sina liv. De söker sex och kärlek men blir utan.

Du tycks vara ännu en kvinna som vill hjälpa dessa män genom att påtala att de inte ska utvecklas. Sedan blir männen bittra på sådana som dig för att de gör som kvinnor säger men förblir ensamma.
    Bra sammanfattning.
  • Mella-Bella

Det har du återkommit till, men är det männen som ber om råd eller kvinnorna som ger dom råd ändå? Eller vad föranleder att detta händer liksom? Och i vilka sammanhang har du sett detta?
  • Anonym (cAf)

Ja men är man missnöjd med sitt liv är det en annan sak. Då är det upp till en själv att antingen förändra sig för att anpassa sig till vad marknaden efterfrågar alternativt förlika sig med situationen om man nu vägrar förändras. Det som diskuteras här i tråden är inte om killarna som beklagar sig över deras uteblivna sex eller kärleksliv utan fenomenet varför kvinnor inte väljer snälla män.

Här gör du i din iver ännu ett fel antagande och beskyller mig för att vara en puckad kvinna. Jag är en man (puckad eller inte) som innehar båda sidorna och kan därför, med god självkännedom, växla mellan min snälla och försiktiga sida och den bestämda, dominanta mer manliga beroende på vad situation kräver. Däremot kan jag känna sympati med män som blir bortvalda för sina generösa egenskaper som osäkra kvinnor säger sig föredra men inte gör det när det kommer till kritan. Att de männen då ska förändra sig, i en samtid som aldrig varit mer fylld av frihet, för att tillgodose de kvinnorna känns ju bara patetiskt.
  • jrockyracoon
    Anonym (D.D.) skrev 2018-03-11 13:37:24 följande:

@jrocky

Jag kan faktiskt förstå om de s.k. snälla männen blir bittra och hatiska. Eftersom dessa män ständigt uppmanas av kvinnor att inte förändra sig trots att det så uppenbart är det de behöver.

Samtidigt kan jag inte låta bli att bli trött på dessa män. De måste väl rimligtvis redan i 15-års åldern notera att den snälla killen ständigt hamnar sist i kön. Likväl träffar man gott om snälla killar som är lika mesiga i 30-års åldern som när de var 15. Hur är det möjligt?

Man vill bara ruska om dem och skrika till dem: "vakna upp för i h*lvete".

Hur kommer det sig att de flesta gör resan från pojkar till män medan många av dessa s.k. snälla män står och stampar, år in och år ut.

Hej D.D.

Javisst är det intressant med dem som inte väljer utvecklingsvägen utan istället tuffar på mot en framtid utan mänsklig närhet. Men mitt hjärta är hos dem trots att de är oförmögna att förändra sig. Jag tänker att de inte har resurser till att skapa en sådan förändring inom sig själva på egen hand. Rädslan vinner helt enkelt. Förändring är svårt.

Sen är det förstås så att många inte har förmågan att inse vad de behöver göra, och vilka steg de ska ta, och inser inte att de själva faktiskt har makten i sig att ändra sig. Givetvis kan de oxå ha misslyckats att förstå "spelets" regler.

Jag kan känna irritation ibland kanske, men framförallt känner jag en stor sorg för alla dessa män som saknar mänsklig närhet. Jag önskar att de lyckas söka inom sig för att finna en konstruktiv väg framåt. 
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?