Inlägg från: Anonym (anonym 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym 2)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 12:53:34 följande:
    Då är han inte en snäll man vilket är poängen. Kvinnor vill ha en selektiv snäll man, som gosar och är snäll mot barnen. Men de vill också ha en man som är förmögen att förföra och skydda familjen om så krävs. I de lägena kan du inte vara snäll.

Det är också därför den snälle mannen faller bort. Eftersom han inte visar att han är förmögen att spela på andra strängar. Olika situationer kräver olika egenskaper och du är handikappad socialt och i samhället om du alltid är snäll.
    Majoriteten av alla både män och kvinnor är snälla få är elaka, snäll är inte synonymt med tyst, hämmad,blyg, tråkig, tillbakadragen, viljelös ...snäll är att inte vara hotfull och skrämmande mot andra.
    Människor attraheras av de som har utstrålning, är genuina, de som är sociala och öppna och som det är trevligt att umgås med.De som kallar sig för snälla är inte snälla utan socialt inkompetenta, tillbakadragna och inbjuder inte till umgänge eftersom kroppsspråket inte är välkomnande
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 16:19:05 följande:
    Om nu den stora majoriteten är snälla kan det ju knappast vara en avgörande faktor eller hur.

Faktum är att de som är bäst på att få kvinnor på fall är psykopater och narcissister. Vilket beror på att de kallt och rationellt spelar på kvinnors sökande efter män med ledaregenskaper och självförtroende.
    Snällhet är inte en avgörande faktor alls eftersom människor i gemen är snälla och sociala varelser, de som väljs bort är de som inte är sociala och som inte upplevs som trevliga och väcker intresse att lära känna. Kvinnor lär ju knappast veta om en man har ledaregenskaper när de träffas på krogen eller på annan plats eftersom de inte kan avgöra om de är ledare eller inte i miljö där det inte sker ledarskap, träffas man på arbetsplats kan man ju däremot märka vem som är ledare eller vem som leds
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 19:45:13 följande:
    Jag pratar inte om dig utan kvinnor generellt.
    "Men with high levels of narcissisman unrealistically positive self-image coupled with feelings of entitlementhave an easier time than others attracting a potential mate, new German research says."
    m.medicalxpress.com/news/2013-05-dating-game-...
    Eftersom störning som narcissism inte finns bland mer än någon procent så bör ju de flesta män vara singlar och det är ju inte direkt fallet. Att en drös av introverta teknologer blandar ihop social kompetens med narcissism lär ju bero på att de inte lärt sig se hur människor uppför sig med andra. Tips har man svårt med det sociala i övre tonåren välj inte utbildning där majoriteten av de andra eleverna också tillhör de som inte är så sociala 
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-07 21:17:45 följande:
    Förkasta forskningen för att köra på sin egna anekdotiska bevisföring.

Jari, det går inte att ta dig seriöst efter det.
    Det är ju ett faktum att de som gärna berättar att de studerar teknik är överrepresenterade bland de män som påstår en massa saker om vad kvinnor föredrar trots att de själva inte har erfarenhet. Nu har gurus på youtube också berättat för dessa hur de ska leva vilket är att kliva ur pojkrummet och lära sig att vara sociala
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 21:45:39 följande:
    Nu visade ju inte det väldigt begränsade experimentet att kvinnor i någon högre grad faller för narcissister. Det skulle du ha sett om du läst hela den artikel du länkade till.

För det första hade inte männen i experimentet personlighetsstörningen narcissism. De hade narcissistiska egenskaper. Vilket längre ner förklarades med egenskaper som uppfattas som typiskt manliga vid första anblicken. Så vad experimentet möjligtvis tyder på, är att kvinnor gillar typiskt manliga män. Chockerande.

Det var heller inte fråga om att männen lyckades fixa några riktiga relationer, utan vad de lyckades med var att få kontakt, och få telefonnumret till kvinnor.

Det skulle säkert även jag kunna ge till en narcissistisk typ som kopplar på charmen. Men redan under första dejten skulle han avslöja sitt rätta jag. Den sortens killar kan nämligen inte intressera sig för någon annan än sig själv i någon större utsträckning.

Och sedan skulle det inte bli någon mer träff. Så reagerar de flesta kvinnor när de träffar en självupptagen narcissist.

Man hade heller inte tagit hänsyn till utseendet hos killarna.

Så hur du kan försöka vinkla detta till att tjejer "generellt" väljer narcissister och psykopater, är väldigt märkligt. 

Faktum är att det gjordes ett precis likadant experiment när man testade ifall män med en gitarr hade större framgång med att få kontakt med främmande kvinnor än män utan en gitarr. Det hade de. Jag ger mig tusan på att det funkar om du har en hund också. Eller drar en barnvagn.

Men det räknas inte heller som någon särskilt seriös forskning. 
    Man med gitarr har fått många kvinnor intresserade genom tiderna när vi inte hade mer än kanal på tvn och var långt från sociala medier men han kunde knappast hålla intresset uppe med bara House of the rising sun på repertoaren 
  • Anonym (anonym 2)

Ytterligheterna är elak och badboy dvs. egoister som lever för att ta för sig och utnyttja andra och inte sällan trampar på andra den andra ytterligheten är vad som somliga kallar för snäll som lever osynligt och inte säger i från när andra utnyttjar dem..det är alltså avvikande få procent som tillhör kategorierna de flesta är inte varken elaka eller mesiga utan både syns och märks och kan få andra att vilja umgås med dem.
    Att några är riktigt charmiga och kan få alla att vilja umgås med dem beror inte på att de är några narcissister utan att de råkar ha en utstrålning 

• Anonym (anonym 2)

De som kategoriserar människor i badboys och i snälla killar borde väl lyssna till sina gurus som ger livsråd där det berättas tydligt att för att lyckas med livet så ska man lämna sin källare, sköta hygien, inte vara patetisk umgås med andra och bygg vänskap dvs. anstränga sig för att fungera socialt. Det är både i djurvärlden och i människovärlden att de som står vid sidan av flocken inte är de man vill umgås med eftersom man vill att den man umgås med ska fungera i alla sammanhang

• Anonym (anonym 2)
    Pissarro2 skrev 2018-02-08 14:09:36 följande:
    Det finns allt många kvinnor som faller för män som inte fungerar socialt måste jag säga, men då har de ofta andra maskulina drag som de fallit för.
    Ja de måste ha massor av saker som kompenserar för att de inte fungerar socialt och att bara anse sig vara snäll är inget som någon faller för eftersom ingen är intresserad av att umgås med elaka människor
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-12 21:52:57 följande:
    Mycket spännande fakta. Tänk att detta har gått mig förbi. Jag skulle så gärna vilja se statistik som visar att kvinnor generellt vill ha kriminella män. 

Och alla dessa miljoner män som är lyckligt gifta och har barn med kvinnor runt om i landet.... Alla dessa radhuspappor som jobbar heltid, hämtar på dagis och skjutsar till hockeyn.

Är de verkligen kriminella, en stor del av dem? Eftersom de har blivit utvalda att föröka sig med kvinnorna, menar jag. Vilken konstig och hatisk manssyn. 
    Somliga tror att dessa kvinnor lekt av sig under de attraktiva åren med alla badboys och så när de vill bilda familj valt att skaffa det med snälla oskulder som dessutom sällan får sex eftersom kvinnorna är klara med sexbiten och nu bara vill ägna sig åt barnen och heminredning...
  • Anonym (anonym 2)
    NELJ skrev 2018-02-12 22:28:26 följande:
    Hmm. Och här har jag gått och känt att sexlusten snarare ökar med åldern, att den snällaste mannen jag haft en relation med också varit den som jag haft bäst sexliv med och att heminredning är skittråkigt.

Det är så bra att det finns män som kan komma och förklara hur det egentligen ligger till.
    Visst är det bra när de där som kallar vissa män för snälla och vissa för badboys vet hur relationer fungerar trots att de knappt pratat med kvinnor förutom om det råkar finnas en kvinna på arbetsplatsen, de vet dessutom att kvinnor inte har sex med sina snälla män eftersom de är mätta efter allt sex de hade när de var unga och inte då med de snälla männen.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?